Raiders of The North Sea اثری کارتی، سرگرم‌کننده و کم‌مشکل است که در آن، می‌توانید از وایکینگ بودن و غارت کردن بندرهای مختلف نهایت لذت را ببرید. همراه بررسی زومجی باشید.

بازی‌های رومیزی این روزها اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. شرایط مفرح و سرگرم‌کننده‌ای که این سبک از بازی‌ها برای گیمرهای خود ایجاد می‌کنند آن‌ها را به یکی از پرطرفدارترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های مدیوم گیم تبدیل کرده است. از شرایط رساندن این بازی‌ها به این فرم از موفقیت، تجربه شدن آن‌ها به‌صورت جمعی و چندنفره است که خب لذت خاص خودش را دارد. حالا شما فرض کنید که یک بازی رومیزی در اختیار دارید اما تنها هستید و نمی‌توانید آن‌ها را همراه دوستان خود تجربه کنید. خب اینجا است که بازی‌های کارتی موبایلی وارد ماجرا می‌شوند. بازی‌های کارتی موبایل و کنسول‌های مختلف بازی از جمله پدیده‌های جدید هنر هشتم هستند که روزبه‌روز بر شهرت و کیفیت‌شان اضافه می‌شود و شاهد انتشار اثار باکیفیتی از این سبک ویدیو گیم هستیم. بازی موبایل Raiders of The North Sea هم یکی از این آثار است.

پیش‌تر و در بررسی بازی Rebel Galaxy Outlaw از این گفتیم که بازی در نقش یک خلافکار چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد و به‌مان کیف بدهد. بازی Raiders of The North Sea نیز در این راستا قدم برمی‌دارد و شما را در نقش یک وایکینگ غارتگر قرار می‌دهد. بازی Raiders of The North Sea دومین قسمت از یک سه‌گانه‌ است که اولین قسمت از آن روی ساخت‌وساز کشتی‌ها و سازه‌های مختلف تمرکز داشت؛ دومین قسمت از این سه‌گانه اما سراغ نبردهای مختلف و وایکینگ‌محور رفته و رقابت‌های این دسته از مبارزان دریایی را روایت می‌کند. Raiders of The North Sea یک بازی کارتی جذاب و مهیج است که در آن باید زودتر از دیگر دسته‌های وایکینگ‌ها، بیشترین میزان غارت را از بندرهای مختلف که در دسترس شما است به‌دست آورید. گرافیک شدیدا جذاب و متفاوت بازی نیز از دیگر نکات مثبت آن و حقیقتا چشم‌نواز است. این را هم باید گفت که بازی بدون ایراد نیست و مشکلاتی هم دارد. در این مطلب، دل بازی اندروید و آیفون Raiders of The North Sea را می‌شکافیم و با بررسی جنبه‌ها و مکانیک‌های مختلف آن، ارزش آن را می‌سنجیم. همراه زومجی باشید.

Raiders of The North Sea

بازی از دو بخش آنلاین و آفلاین تشکیل شده است. در بخش آفلاین این بازی آیفون و اندروید، حالت‌های آموزشی و داستانی را داریم. بخش آموزشی بازی که می‌توان گفت ازجمله ایرادات آن نیز است، آنچنان که باید و شاید توضیحات خود را به‌صورت ملموس و مفهوم برای گیمر بیان نمی‌کند و آنقدر در آن باید آزمون و خطا بکنید تا بالاخره و در پایان، بتوانید از تمامی مکانیک‌های بازی در جهت پیروز شدن خود، کار بکشید. مکانیک‌های بازی برپایه‌ی قرار دادن یک‌سری کارگر در محل مناسب و استفاده از محصولاتی است که آن‌ها برای شما تولید می‌کنند. در محل حکومت شما حدود ۷ مکان مختلف وجود دارد که با جای‌گذاری نیروهای مناسب در آن‌ها می‌توانید محصولات مختلفی را به‌دست آورید. Raiders of The North Sea یک بازی نوبتی است و در هر دست که نوبت شما فرا می‌رسد، باید با جایگذاری کارگران مناسب در محل مناسب، بتوانید محصولات مختلفی را به‌دست آورید و خودتان را برای حمله به‌خلیج‌های اطراف و بهره‌مند شدن از غارت‌های متنوع آماده کنید.

Raiders of The North Sea

در بازی، قبیله‌های مختلفی از وایکینگ‌ها به‌شکلی موازی همراه‌با شما درحال تقویت شدن هستند و اگر بتوانید قبل از آن‌ها مناطق بیشتری را غارت و تصرف کنید، برنده خواهید شد

به‌عنوان مثال شما با قراردادن یک کارگر در محل دروازه‌ (Gate House) کارت‌های مختلفی از سربازها را به‌دست می‌آورید. در دست بعد و با قرار دادن یک کارگر در محلی با نام Barracks یا پادگان، می‌توانید کارت‌هایی را که از دست قبل به‌دست آورده بودید به خدمت خودتان دربیاورید و نیروهای تهاجمی خود را تقویت کنید. با ادامه‌ی بازی، چالش‌ها بیشتر می‌شوند و برای اینکه مثل قبل بتوانید خیلی خوب و تمیز به‌اهداف خود برسید باید فاکتورهای مختلف و متنوعی را در ذهن خود، درنظر بگیرید؛ چرا که بازی انتخاب‌های زیادی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد و برای تکمیل وظایف خود و رسیدن به‌اهداف، بعضی از کارت‌هایی را که در دسترس‌تان است فدا کنید. همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، بازی بخش داستانی آن‌چنان قدرتمندی ندارد و بخش داستانی‌اش بیشتر برای این است که بتوانید با مکانیک‌های مختلف آن آشنا شوید و پس از طی کردن ۱۰ مرحله‌ی داستانی، وارد بخش آنلاین بازی شوید. پس از ساخت‌وساز و آماده شدن برای نبرد اما نوبت حمله به بندرهای اطراف شما می‌رسد. تمامی مکانیک‌های بازی هم در خدمت همین بخش حمله کردن هستند؛ چرا که قبیله‌های وایکینگ دیگر هم به‌موازات شما درحال تقویت کردن خود هستند و می‌خواهند با تصرف بندرهای مختلف، امتیاز بیشتری را به‌دست بیاورند. بندرهای بازی نیز یک نظام سلسله‌مراتبی دارند و برای تصرف بندرهای بیشتر، باید خودتان را قوی و قوی‌تر کنید؛ چرا که در ادامه، این بندرها به قلعه‌ها و غیره تبدیل می‌شود و تصرف کردن آن‌ها سخت‌تر. هر تیم هم که بتواند بندرهای بیشتری را تصرف کند، در پایان، وقتی که تنها یک بندر به‌صورت دست‌نخورده باقی مانده است، به‌عنوان برنده‌ی بازی مشخص می‌شود.

Raiders of The North Sea

بخش آنلاین بازی درکنار گیمرهای انسانی، هوش مصنوعی را هم دخیل می‌کند و رقابت‌هایی شلوغ و جذاب پدید می‌آیند. بازی خالی از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است

حالت آنلاین بازی نیز دقیقا مثل حالت آفلاینش عمل می‌کند و در آن، باید با دیگر قبیله‌های وایکینگ‌ها رقابت کنید و با غارت‌ بیشتر، امتیاز خود را بالاتر ببرید و برنده شوید. از جمله نکات جالب بخش آنلاین بازی این است که در آن می‌توانید کنار حریفان انسانی، هوش مصنوعی را هم به بازی بیاورید و یک رقابت شلوغ و هیجان‌انگیز را رقم بزنید. بازی در قسمت‌های صداگذاری، موزیک و جلوه‌های گرافیکی نیز اثری جذاب و هیجان‌انگیز است. ابتدا با گرافیک اثر شروع کنیم. بازی Raiders of The North Sea واقعا جلوه‌های دیداری زیبا و جذابی را به‌مخاطبان خود تقدیم می‌کند و چشمان آن‌ها را نوازش می‌دهد. تنوع در محیط بازی و درنتیجه‌ی آن، تنوع بالا در جلوه‌های گرافیکی آن از جمله نکات به‌شدت جذاب و مثبت اثر هستند. رنگ‌آمیزی‌ها و طراحی کاراکترهای بازی در کنار طراحی محیط‌های آن به‌خوبی اتمسفر یک سرزمین وایکینگی را برای بازیکنان ترسیم می‌کنند و بیشتر او را به بازی متصل می‌کنند. در بخش صداگذاری و موزیک هم با چنین وضعیتی طرف هستیم. موزیک‌ها و صداهای بازی به‌خوبی انتخاب و ضبط شده‌اند و اتمسفری را که ازطریق جلوه‌های دیداری برای گیمر ترسیم شده است تکمیل می‌کنند.

Raiders of The North Sea

در پایان و برای نتیجه‌گیری باید گفت که بازی Raiders of The North Sea یک بازی کارتی واقعا جذاب و مفرح است که می‌تواند شما را برای مدت‌ها سرگرم کند. این اثر که از بهترین بازی های اندروید و آیفون این چند وقت اخیر است و بدون پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای می‌توانید آن را تجربه کنید، با گیم‌پلی استراتژیک و کارتی خود شما را برای مدت‌ها می‌تواند مشغول و سرگرم کند. 

این بازی روی پلتفرم اندروید بررسی شده است


منبع زومجی

Raiders of The North Sea

اگر به بازی‌های کارتی علاقه‌مند هستید، Raiders of The North Sea را حتما تجربه کنید؛ اثری جذاب و مفرح که با ترکیب دو ژانر استراتژیک و کارتی، یک تجربه‌ی جذاب و سرگرم‌کننده را پدید آورده که همراه ایرادات کم خود و صدالبته یک بخش آنلاین شدیدا سرگرم‌کننده، بازیکنش را برای مدت‌ها می‌تواند سرگرم کند.
علی گودرزی

8.5

نقاط قوت

  • + گیم‌پلی چالشی جذاب
  • + گرافیک چشم‌نواز و زیبا
  • + صداگذاری و موسیقی عالی
  • + بخش آنلاین جذاب و مفرح
  • + ترکیب خوب سبک‌های استراتژیک و کارتی

نقاط ضعف

  • - سختی نسبی کنترل بازی
  • - بخش آموزشی نه‌چندان مفهوم
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده