نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵

پلتفرم هدف بازی The Last of Us 2 نسخه پایه پلی استیشن 4 است

با عرضه نسخه ویژه‌ی پلی استیشن 4 پرو، نگرانی‌هایی بابت عملکرد بازی The Last of Us 2 روی نسخه پایه آن ایجاد شده است. در همین رابطه املیا شاتز، طراح ارشد بازی، مصاحبه‌ای انجام داده است.

صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۳ با عرضه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان رسما وارد فاز جدیدی شد. سونی و مایکروسافت تنها سه سال زمان نیاز داشتند تا در سال ۲۰۱۶ نسخه‌های پیشرفته کنسول‌های نسل هشتمی خود را روانه بازار کنند. سونی با پلی استیشن 4 پرو و مایکروسافت نیز با ایکس باکس وان ایکس با پیشرفت‌های سخت‌افزاری سعی کردند تجربه جدیدی را به گیمر القا کنند. مشکل اساسی که این قضیه برای کاربران نسخه پایه این کنسول‌ها به‌وجود آورد، ضعف اجرای بازی‌های بزرگ روی آنها نسبت به نسخه قوی‌تر بود؛ برای مثال می‌توان بازی‌های تازه منتشر شده Control و Borderlands 3 را که مشکلاتی در این زمینه داشتند مثال زد. حال در تازه‌ترین اخبار بازی، با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی The Last of Us 2 املیا شاتز، طراح ارشد بازی، مصاحبه‌ای در این زمینه انجام داده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، حتما آخرین تریلری را که از بازی موردانتظار استودیوی ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2 منتشر شده است مشاهده کرده‌اید. مسئلهای که اما باعث نگرانی دارندگان نسخه پایه پلی استیشن 4 شده است، نوشته این روزهای اکثر تریلرها است: این بازی توسط پلی استیشن 4 پرو اجرا شده است. 

شاتز در این رابطه تاکید می‌کند که علی‌رغم پیشرفت‌های زیاد پلی استیشن 4 پرو، اما پلتفرم مدنظر و اصلی آنها همچنان نسخه پایه آن است:

پلتفرم هدف و مقصد ما نسخه پایه پلی استیشن 4 است. در حقیقت این نسخه، کنسولی است که روی میز کار من هم قرار دارد و طبق آن پروژه را پیش می‌بریم. ما همواره دنبال رسیدن به یک تعادل هستیم؛ اما این قضیه به بهینه‌سازی مواردی نیاز دارد. نمایشی که از بازی مشاهده کرده‌اید، دقیقا آن نرخ فریم و رزولوشن نهایی نیست.

البته باید به این نکته توجه کرد که افرادی که بازی را روی نسخه پایه پلی استیشن 4 تجربه کرده‌اند، به این قضیه اذعان داشتند که در حین بازی مشکل خاصی به‌وجود نیامد و بازی بسیار روان و بدون باگ اجرا شد.

حال باید تا تاریخ دو اسفند (۲۱ فوریه) و عرضه بازی The Last of Us 2 منتظر ماند و دید آیا واقعا عملکرد بازی روی هر دو نسخه از پلی استیشن 4 بی‌نقص خواهد بود یا خیر. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع usgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده