نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹

اپل تاریخ اکران فیلم‌ مستند Elephant Queen و دو فیلم دیگر را اعلام کرد

اپل روز جمعه تاریخ اکران سینمایی فیلم مستند Elephant Queen، فیلم Hala و فیلم The Banker را اعلام کرد.

اپل روز جمعه سه فیلمی را که حق امتیاز اکران سینمایی و پخش آنان از سرویس استریم خود را خریداری کرده است، اعلام کرد. فیلم مستند Elephant Queen اکران محدودی روی پردهٔ سینما خواهد داشت و در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما خواهد رفت و متعاقب آن در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸)، از سرویس استریم اپل تی وی پلاس (Apple Tv Plus) پخش خواهد شد. این مستند را اپل در جشنواره تورنتو سال ۲۰۱۸ خریداری کرد که کارگردانی آن را ویکتوریا استون و مارک دیبل بر عهده دارند و راوی این مستند حیات وحش، چیویتل اجیوفور، هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود است. این مستند زندگی فیل مادهٔ کهنسالی را در زمانی که دستهٔ فیلم‌ها را مجبور به ترک آبگیرشان کرده‌اند نشان می‌دهد و اینکه این فیل برای حفاظت از خانوادهٔ خود دست به هر کاری خواهد زد. 

فیلم Hala دومین فیلمی است که اپل تاریخ اکران آن را اعلام کرده است؛ این فیلم در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ماه ۱۳۹۸) در سینماهای منتخب روی پرده خواهد رفت و در همان تاریخ روی سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس در دسترس کاربران این سرویس خواهد بود. کارگردانی این فیلم درام را مینهال بیگ بر عهده داشته است و داستان فیلم در مورد دانش‌آموز سال دوم دبیرستانی با نام هالا (با نقش‌آفرینی جرالدین ویزواناتان) که درگیری‌های خود را دارد و باید تفاوت نوع زندگی در حومه شهر شیکاگو و رفتار متناقض والدین را که گویی در جایی دیگر و بهتر زندگی می‌کنند تحمل کند. اپل حق امتیاز اکران و پخش این فیلم را در جشنواره فیلم ساندس ۲۰۱۸ خریداری کرد. در این فیلم بازیگرانی چون جک کیلمر، گابریل لونا، پوربی جاشی، آزاد خان و آنا کلامسکی حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

آخرین فیلم نیز فیلم The Banker به کارگردانی جرج نولفی است که اپل این فیلم را در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آذر ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد کرد و ژانویه سال آینده روی سرویس استریم این شرکت قرار خواهد گرفت. داستان این فیلم برگرفته از اتفاقات واقعی بوده و پیرامون شخصیتی با نام برنارد گرت (با نقش‌آفرینی آنتونی مکی) و جو موریس (با نقش‌آفرینی ساموئل ال. جکسون) است که اختراعی نوآورانه دارند و این اختراع آنان برای کمک به جامعهٔ سیاه‌پوستان و مهاجرین آفریقایی آمریکایی در دههٔ ۶۰ میلادی است تا محدودیت‌هایی را که برای آنان در نظر گرفته شده است کنار بزنند و همچون دیگر شهروندان آمریکایی، بتوانند رؤیای آمریکایی خود را در شرایطی برابر دنبال کنند.

Apple TV+

همان‌طور که مستحضرید، هزینه ماهیانه‌ ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل شامل دسترسی خانواده می‌شود و کاربران اگر یکی از آیفون‌های جدید یا آیپد یا اپل تی‌وی این شرکت را بخرند، اشتراک یک‌ساله‌ مجانی را از سرویس اپل‌ تی‌وی پلاس هدیه خواهند گرفت. کاربرانی که محصولات جدید اپل را می‌خرند، سه ماه فرصت خواهند داشت سرویس هدیه‌ اپل‌ تی‌وی‌ پلاس را فعال کنند. اپل امکان استفاده از یک سرویس اپل تی‌وی پلاس را بین ۶ نفر از اعضای خانواده می‌دهد. هرکدام از اعضای خانواده باید با اپل‌ آی‌دی و رمزعبور اختصاصی خود به سرویس متصل شوند و از آن استفاده کنند؛ هزینه‌ ۴.۹۹ دلاری این سرویس نیز به‌صورت خودکار از حساب بانکی کاربر برداشت می‌شود.

مستند Elephant Queen را اپل در جشنواره تورنتو سال ۲۰۱۸ خریداری کرد که کارگردانی آن را ویکتوریا استون و مارک دیبل بر عهده دارند و راوی این مستند حیات وحش، چیویتل اجیوفور، هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود است

هزینه‌ ماهیانه‌ ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل، ارزان‌تر از دو رقیب اصلی آن یعنی، سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) و دیزنی پلاس (Disney Plus) است. اشتراک محبوب نتفلیکس ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار و دیزنی پلاس ماهیانه ۶.۹۹ دلار برای کاربران آب می‌خورد. مهم‌ترین مسئله در سرویس‌های استریم ویدئو، محتوای آنان است. سرویس اپل تی‌وی پلاس در‌حال‌حاضر از نظر تعداد و تنوع محتوا در حد‌و‌اندازه‌ رقبای خود نیست و تنها چند سریال کلیدی شامل سریال The Morning Show (برنامه صبحگاهی) با بازی جنیفر آنیستون، ریس ویترسپون و استیو کارل و سریال Dickinson (دیکینسون) با بازی هیلی استاینفلد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که در نتفلیکس هزاران قسمت از سریال‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاید دلیل قیمت‌گذاری ناچیز اپل برای این سرویس نیز تنوع کم سریال‌ها در شروع کار باشد.

با معرفی سرویس استریم اپل، اولین تریلر سریال See (دیدن) نیز منتشر شد که این سریال توسط استیون نایت، سازنده سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) ساخته شده است و شباهت زیادی به مجموعه Planet of The Apes (سیاره میمون‌ها) دارد. جیسون موموآ، هرا هیلمار، الفری وودارد، نستا کوپر، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، یادیرا گوئوارا-پریپ و آرچی مدکوی، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال See حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین فرانسیس لارنس، کارگردان سه قسمت از مجموعه The Hunger Games (هانگر گیمز)، وظیفه کارگردانی حداقل یک قسمت از این سریال را بر عهده داشته است. این سریال در ۱۰ قسمت تولید شده و همزمان با آغاز به کار سرویس استریم Apple TV Plus، پخش آن نیز آغاز خواهد شد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده