نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

مجموعه Assassins Creed هنوز پرفروش‌ترین سری استودیوی یوبیسافت است

در پی اعلام رسمی استودیوی یوبیسافت، مجموعه Assassins Creed تا الان توانسته با فروش حدود ۱۴۰ میلیون واحدی خود، به پرفروش‌تری مجموعه این استودیوی فرانسوی تبدیل شود.

در سال ۲۰۰۷ استودیوی یوبیسافت تصمیم گرفت که یک بازی با حال و هوای جدیدی را عرضه کند. بازی اکشن ماجراجویی Assassins Creed از همان نسخه اول خود به دلیل داستان و دنیای جذاب خود توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های زمان خود تبدیل شود. بیش از ۱۲ سال از آن روز می‌گذرد که حال در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی یوبیسافت رسما اعلام کرد که این مجموعه توانسته با اختلاف در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ بازی‌های این استودیو قرار گیرد.

در توییتی که به تازگی توسط یکی از تحلیل‌گران فروش منتشر شده، مشخص شده است که یوبی سافت پس از به‌روزرسانی میزان فروش بازی‌های خود، فهرست موفق‌ترین آثار مهم و بزرگ خود را منتشر کرده است. بر اساس این فهرست، مجموعه Assassins Creed توانسته است در این ۱۲ سال از تولد خود، حدود ۱۴۰ میلیون واحد فروش کند و  در صدر این لیست قرار گیرد. اگر به این آمار دقت کنید، به این نتیجه می‌رسید که هر سال متوسط ۱۱.۵ میلیون از نسخه‌های مختلف این مجموعه در سراسر جهان فروخته شده است. Ubosoft همچنین اعلام کرد که از این تعداد فروش، بالای ۹۵ میلیون مربوط به افرادی است که تازه با این مجموعه آشنا شده‌اند.

در رتبه دوم این فهرست، بازی مفرح و محبوب Just Dance قرار دارد. این مجموعه نیز دو سال پس از Assassins Creed متولد شد و طبق ادعای یوبیسافت تا امروز ۷۰ میلیون نسخه از آن فروش رفته است و بالای ۲.۵ میلیارد آهنگ در بازی پخش شده است. جایگاه سوم این رده‌بندی را باید به یکی دیگر از آثار محبوب یوبیسافت یعنی Far Cry اختصاص داد. اثری که توانسته با فروش ۵۰ میلیونی، خود را در رتبه سوم ببیند. در ادامه می‌توانید لیست چهار بازی پرفروش این استودیوی فرانسوی را مشاهده کنید:

  • Assassins Creed؛ ۱۴۰ میلیون نسخه
  • Just Dance؛ ۷۰ میلیون نسخه
  • Far Cry؛ ۵۰ میلیون نسخه
  • Rabbids؛ ۲۰ میلیون نسخه

یوبیسافت همچنین فهرست بازی‌هایی که بیشترین گیمر فعال را دارد نیز منتشر کرده است که در آن بازی Ghost Recon با ۳۰ میلیون، For Honor و The Crew با ۲۱ میلیون کاربر به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. با توجه به این میزان فروش، دور از ذهن هم نیست اگر یوبیسافت را یکی از بزرگترین ناشران بازی‌های تردپارتی بنامیم. نظر شما در مورد این فهرست و بازی‌های این استودیو چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده