نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

کلاهخودهای Fallout 76 به علت وجود کپک از مشتریان پس گرفته می‌شود

کلاه‌خودهای مدل T-51 که توسط فروشگاه‌های گیم‌استاپ به دست طرفداران Fallout رسیده بودند، به خاطر مشکلات عجیب خود جمع‌آوری می‌شوند.

بازی فال اوت 76 (Fallout 76) از همان زمان انتشار خود با گرفتاری‌های متعددی برای کمپانی بتسدا (Bethesda Softworks) همراه بود؛ از طرفی کیفیت بازی به‌هیچ‌وجه در حدی نبود که طرفداران فال اوت انتظارش را داشتند و از طرف دیگر هم حواشی مختلفی پیرامون مسائل جانبی مثل بی‌کیفیت بودن کیف‌های نسخه‌ی کالکتور بازی ایجاد شد. به‌نظر می‌رسد این اتفاقات قصد تمام‌شدن ندارند و اکنون شاهد موضوع دیگری در ارتباط با بازی هستیم که پای کپک‌ها را هم به فال‌اوت 76 باز می‌کند!

ماجرا از جایی آغاز شد که کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC) در سایت خود خبر از جمع‌آوری کلاهخودهای مدل T-51 داد؛ کلاهخودهایی که البته ارتباطی با مدل فروخته‌شده در نسخه‌ی پاور آرمور (Power Armor) ندارند و به‌طور جداگانه تولید شده‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده، این کلاهخودها که از طریق فروشگاه‌های گیم‌استاپ (GameStop) عرضه شده‌اند، رنگ‌آمیزی متفاوت سفید و قرمزی نسبت به مدل قبلی دارند و با نام Nuka-Cola Edition شناخته می‌شوند. موضوع عجیب در مورد این کلاهخودها به جنس آن‌ها برمی‌گردد که در بخش داخلی خود با الیاف خاصی از نخ و پلی‌استر همراه هستند و محیطی را فراهم می‌کنند که اجازه‌ی رشد نوعی کپک را می‌دهد. همین قضیه هم باعث شده است خطرات تنفسی و مشکلات عفونتی دیگری برای استفاده‌کنندگان آن‌ها ایجاد شود، مخصوصاً افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، ریه‌های آن‌ها آسیب دیده است یا به کپک‌ها و قارچ‌ها حساسیت دارند.

Fallout 76

به‌همین دلیل به دستور CPSC، تمام کلاهخودهای موجود در بازار جمع‌آوری شده‌اند و با افرادی که آن‌ها را خریداری کرده‌اند هم تماس گرفته می‌شود تا کلاهخودهای خود را پس دهند و هزینه‌ی آن را دریافت کنند. هرچند در مجموع ۲۰ هزار عدد از این محصول تولید شده، ولی تنها ۳۲ عدد از آن‌ها به‌دست مشتریان رسیده است و همین موضوع باعث می‌شود پیگیری این کار خیلی هم دشوار نباشد.

در مجموع به‌نظر می‌رسد گرفتاری‌های استودیو بتسدا و فال‌اوت 76 تمامی ندارد و هرچند اتفاق اخیر خیلی هم ارتباط مستقیمی با سازندگان بازی نداشته است، ولی به یکی دیگر از اخبار منفی و ناراحت‌کننده پیرامون بازی تبدیل می‌شود؛ اثری که سال گذشته برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد و از سایت زومجی هم امتیاز ۴.۵ را دریافت کرد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده