نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳

علائم تجاری ثبت‌شده بازی مافیا احتمالا به ساخت نسخه جدید اشاره می‌کنند

با توجه به‌تازه‌ترین اسناد ثبت‌شده‌ی بازی Mafia، احتمال می‌رود که یکی از این اسناد به‌ریمستر نسخه‌ی دوم یا ساخت نسخه‌ی چهارم اشاره داشته باشد.

بدون ذره‌ای شک، سری بازی‌های مافیا از بهترین و باکیفیت‌ترین آثار تاریخ ژانر جهان‌باز هستند. روایت داستانی مافیایی به‌سبک فیلم‌های کلاسیک مشابه همراه با گیم‌پلی سرگرم‌کننده و گرافیک واقع‌گرا و درگیرکننده از جمله ویژگی‌هایی هستند که این مجموعه را خاص و متمایز کرده است. سومین قسمت از این مجموعه چند سال پیش منتشر شد و از نظر کیفی، حتی نتوانست به‌قسمت‌های قبلی مجموعه‌ی نام‌برده نزدیک شود. این موضوع باعث شد که کمپانی سازنده و ناشر اثر یعنی 2K Games مدتی را در سکوت خبری کامل پیرامون این سری بگذراند. حالا و درجریان آخرین اخبار بازی اما، به‌نظر می‌رسد که سری بازی مافیا دوباره درحال آماده کردن خود برای ارائه‌ی محتویاتی کاملا جدید به دنبال‌کنندگان این مجموعه است.

Mafia 2

اخیرا چند سند جدید از این مجموعه ثبت شده است که فعالیت دوباره‌ی بازی‌های مافیا را خاطرنشان می‌کند. این اسناد، علائم تجاری بازی نام‌برده هستند که دوباره ثبت شده‌اند. سه علامت تجاری در ماه گذشته از سری مافیا دوباره به‌ثبت رسیده است. دو علامت تجاری اولیه،‌ لوگوهای دو قسمت اول هستند که خب طبق قانون رسمی علائم تجاری، هر ۱۰ سال یک‌بار باید علائم تجاری محصولات مختلف دوباره ثبت شوند و به‌نظر می‌رسد که کمپانی 2K قبل از اینکه دو بازی مافیا ۱ و مافیا ۲ که به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ منتشر شدند به ۲۰ و ۱۰ سالگی خود برسند،‌ نام تجاری آن‌ها را دوباره ثبت کرده است. مورد سوم اما هیچ توضیحی ندارد و همین موضوع باعث شده که شاهد گمانه‌زنی‌های متنوعی پیرامون آینده‌ی این سری در محافل گیم‌محور باشیم. برخی از این دیدگاه‌ها به‌ساخت چهارمین قسمت از سری Mafia و برخی دیگر هم به‌ریمستر شدن قسمت‌های اولیه‌ی این بازی مخصوصا قسمت دوم آن اشاره می‌کنند.

البته این مورد هم باید ذکر شود که موازی علائم تجاری که 2K ثبت کرده، کمپانی Take Two نیز علائم تجاری استودیو Hangar 13، تیم سازنده‌ی Mafia 3، را با یک لوگوی جدید دوباره ثبت کرده است. در کل، با توجه به این موارد تازه که جنب‌وجوش دوباره‌ی مجموعه‌ی مافیا را متذکر می‌شود، باید در ماه‌ها یا سال‌های پیش‌رو خودمان را برای معرفی هرگونه بازی و محتوای جدید از سری مافیا آماده کنیم. نظر شما چیست؟ این بازی جدید چهارمین قسمت از مجموعه‌ی مافیا است یا نسخه‌ی ریمستر قسمت دوم آن؟ به‌نظر شما آیا زمان مناسبی برای بازگشت این مجموعه است یا اینکه نسل بعد زمان بهتری برای گنگسترهای کلاسیک و خوش‌تیپ کمپانی 2K است؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده