نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

ری‌لود قسمت ششم: کوآپ به سبک NES؛ رمبو، ترتلس و دبل دراگون

در قسمت ششم از برنامه ر‌ی‌لود، سراغ بازی‌های دو نفره کنسول قدیمی NES‌ رفیتم و سه بازی که خاطرات بیش‌تری با آن‌ها داشتیم را برای مرور انتخاب کردیم. با ما همراه باشید.

بله دوستان، در روزگاری که خبری از اینترنت و بازی‌های آنلاین نبود، تمام عشق و حال تجربه بازی‌های چندنفره‌مان به کوآپ رفتن یک بازی روی کنسول ختم می‌شد. دوران کنسول NES یکی از زیباترین دوران‌ها برای بازی‌های چندنفره بود و این کنسول پر بود از عناوین رنگ و وارنگ در سبک‌های مختلف. برای مرور بازی‌های کواپ اما سه بازی را انتخاب کردیم که فکر می‌کردیم در کشور ما حداقل، از محبوبیت بیش‌تری برخوردار باشند. بازیِ Run and gun کونترا (Contra) محصول شرکت کونامی (Konami)، یکی از این بازی‌هاست. بازی کونترا که در کشور ما بیش‌تر آن را با نام «رمبو» می‌شناختند، در سال ۱۹۸۸ برای کنسول NES روانه بازار می‌شود. جدا از جذابیت‌های بصری و گیم‌پلی‌ای این بازی، کونترا به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های آن سال‌ها به‌حساب می‌آمد؛ در این بازی تنها کافی بود یک تیر با شما برخورد کند تا یکی از جان‌های خود را در بازی از دست بدهید. البته که این سختی به‌هیچ وجه از جذابیت‌های کونترا کم نمی‌کرد و شاید هم همین سختی یکی از عواملی بود که تجربه دو نفره‌ی این بازی را به کار لذت‌بخشی برای‌مان تبدیل کرده بود.

برای بازی دوم اما سراغ مجموعه Teenage Mutant Ninja Turtles که آن قدیم‌ها با نام ترتِلس میان ایرانیان عزیز شناخته می‌شد رفتیم. نسخه‌ای که انتخاب کردیم اما محصول سال ۱۹۹۱ میلادی است که توسط کونامی ساخته شده و Teenage Mutant Ninja Turtles III: The Manhattan Project نام دارد. این نسخه از بازی یک بازی Beat 'em up بی‌نهایت جذاب و سرگرم‌کننده بود. اگر شما هم این بازی را تجربه کرده باشید حتماً با ما هم‌نظرید که تمام لذت این بازی، به دو نفره بازی کردنش بود. درنهایت و برای حسن ختام برنامه هم سراغ یکی از کابوس‌های گیمرهای قدیم، یعنی بازی Double Dragon III: The Sacred Stones محصول سال ۱۹۹۱ میلادی رفتیم. این نسخه از بازی دابل دراگون، سومین نسخه از این بازی بود که توسط استودیو ژاپنی Technos و برای کنسول NES منتشر می‌شد. به پایان رساندن این بازی بیت‌ام‌آپ، به‌قدری دشوار بود که حتی کواپ رفتنش هم چندان دردی از ما دوا نمی‌کرد.

در ری‌لود این هفته اما سعی کردیم مکانیزم گیم‌پلی این سه‌ بازی را با هم مروری کرده باشیم و کمی هم از خاطرات قدیم خود بگوییم. پس این شما و این هم ششمین قسمت از برنامه ری‌لود زومجی!

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

برای تجربه بازی‌های NES روی کامپیوتر می‌توانید از شبیه‌ساز FCEUX استفاده کنید. از قسمت انتهای سایت روی FCEUX 2.2.3 کلیک و شبیه‌ساز را دانلود کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده