نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

جزئیات گرافیکی بازی Ghost of Tsushima شوهی یوشیدا را شگفت‌زده کرد

شوهی یوشیدا اعلام کرد که از جزئیات گرافیکی بازی Ghost of Tsushima شگفت‌زده شده است. از نظر او مناظر و چشم‌اندازهای طراحی شده در بازی حتی از چشم‌اندازهای طبیعی ژاپن هم نفس‌گیرتر هستند!

این روزها وقتی صحبت از بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 باشد، پس از حرف زدن از آثاری شاخص و مورد انتظار مثل Death Stranding و The Last of Us Part 2، نام بازی Ghost of Tsushima، ساخته‌ی جدید استودیو ساکرپانچ، به‌میان می‌آید؛ همان بازی‌ای که تریلرهای شدیدا جذاب و دیدنی‌اش که از یک ماجراجویی ناب و تماما سامورایی خبر می‌دهند، گیمرهای جهان را شگفت‌زده کرد. سونی و ساکرپانچ پس از رونمایی از دو تریلر مختلف از این بازی، وارد یک سکوت خبری طولانی‌مدت شدند و به‌همین دلیل،‌ مدت‌ها است که شایعات بزرگ و کوچک متعددی را پیرامون اثرنام‌برده می‌شنویم. حالا در جریان آخرین اخبار بازی با یک خبر کاملا رسمی از بازی Ghost of Tsushima برگشته‌ایم چرا که واکنش شوهی یوشیدا، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به‌جزئیات گرافیکی و بصری بازی به‌اندازه‌ای مثبت بوده که نپرداختن به‌آن واقعا حیف بود!

Ghost of Tsushima

یوشیدا طبق عادت‌ خود مبنی بر بازدید از استودیوهای فرست‌پارتی و اصلی سونی که بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 را می‌سازند، به‌استودیو ساکرپانچ رفت و «گوست آو سوشیما» را تجربه کرد. این فعال صنعت بازی‌سازی از جزئیات گرافیکی بازی به‌اندازه‌ای تحت‌تاثیر قرار گرفته بود که طبق گفته‌هایش، استودیو ساکرپانچ را درحالی که شوکه شده بود، ترک کرده است! یوشیدا در گفت‌وگوی خود با منابع خبری پیرامون جزئیات گرافیکی بازی چنین گفته است:

Ghost of Tsushima معرکه است. واقعا تحت تاثیر گرافیک بازی قرار گرفته‌ام. وقتی آن را تجربه می‌کنم، بازی آنقدر زیبا است که دستانم از حرکت کردن می‌ایستند. صحنه‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد که صحنه‌سازی‌ها، صفحه‌آرایی‌ها و چشم‌اندازهای ژاپنی را حتی ۱.۲ برابر زیباتر و نفس‌گیرتر کرده و آن‌ها را نمایش می‌دهد!

همانطور که پیش‌تر مشخص شد، سونی به‌جز آن دو تریلر ابتدایی هنوز هیچ مورد جدیدی را از بازی نمایش نداده و با توجه به‌تعاریف یوشیدا، حداقل از نظر گرافیکی می‌توانیم یک تجربه‌ی عالی و درجه‌یک را انتظار داشته باشیم. البته که در همان نمایش گیم‌پلی بازی هم می‌توانستیم طراحی عالی محیط‌ها و کارگردانی و صحنه‌سازی‌های گیرای بازی را که با موسیقی خاص اثر، روحی کاملا سامورایی که به آن‌ها دمیده شده بود تماشا کنیم. دیجیتال فاندری هم آن نمایش را تحلیل کرد و جزئیات گرافیکی بازی مخصوصا ریزه‌کاری‌های گرافیکی لحظه‌ی دوئل جین و ماساکو را زیر ذره‌بین برد و تحسین کرد؛ حالا، واکنش شدیدا مثبت یوشیدا را داریم که اطمینان بازیکنان از کیفیت بالای گرافیکی اثر را بیشتر هم کرده است. پیش‌تر موضوعی پیرامون تردید بازیکنان از تلاش یک تیم غربی یعنی ساکرپانچ برای باز‌آفرینی یک اثر تماما سامورایی در دنیای ژاپن فئودال، فضای اینترنت را پر کرده بود اما حالا و با استناد به‌واکنش مثبت یوشیدا که خود فردی ژاپنی است، می‌توان از این نظر هم به ساکرپانچ اطمینان کرد. باید صبر کنیم و ببینیم که در زمان عرضه‌ی اثر، با چه بازی‌ای روبه‌رو خواهیم شد. Ghost of Tsushima در تاریخی نامشخص راهی پلی استیشن 4 خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده