نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

بررسی بازی The Surge 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی The Surge 2 نمره‌هایی مشابه نسخه اول این اثر اکشن نقش آفرینی گرفته است که در این مطلب، مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. 

پس از موفقیت سری سولز استودیو فرام‌سافتور، شرکت‌های زیادی ترغیب شدند تا بازی‌هایی با الهام از این مجموعه بسازند. نتیجه آن خلق شدن بازی‌های مختلفی مثل Nioh ،Lords of the Fallen ،The Surge و خیلی آثار دیگر بود که برخی توانستند با ارائه نوآوری‌هایی در این فرمول به موفقیت خوبی برسند و برخی هم صرفا تجربه‌هایی با درجه سختی بالا بودند که خیلی هم تحویل گرفته نشدند. The Surge که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توسط استودیو دک 13 ساخته شده بود، یکی از بازی‌های نسبتا موفق در این بین به‌حساب می‌آید که به لطف موارد جالبی مثل سیستم مبارزات درگیر‌کننده و امکان قطع کردن قطعات بدن دشمنان بازی توانست به موفقیت نسبی خوبی برسد. پس از آن بود که سازندگان تصمیم گرفتند نسخه دوم این بازی را هم بسازند و حال، نمره‌های بازی The Surge 2 منتشر شده‌اند که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت اما قبل از آن، کمی بیش‌تر با بازی آشنا می‌شویم. 

مقاله مرتبط

بازی The Surge 2 برخلاف نسخه قبل که در محیطی نسبتا محدود جریان داشت، بازیکنان را به دنیایی وسیع‌تر می‌برد و وقایع آن در یک شهر اتفاق می‌افتند. سازندگان دلیل این تصمیم را ارائه آزادی‌عمل بیش‌تر به بازیکنان و همچنین فراهم کردن امکان قرار دادن شخصیت‌های غیرقابل بازی بیش‌تر در آن عنوان کرده‌اند. از این رو در این نسخه ممکن است با افراد مختلفی در دنیای بازی روبه‌رو شوید و تصمیماتی که در ارتباط با آن‌ها می‌گیرید، روی دنیای بازی و همینطور داستان The Surge 2 تاثیر خواهند گذاشت. سیستم مبارزات بازی که یکی از ویژگی‌های خوب قسمت اول هم بود، در این نسخه متنوع‌تر شده است و علاوه بر اینکه بازیکنان می‌توانند شخصیت اصلی خودشان را طراحی و شخصی‌سازی کنند، پنج نوع سلاح مختلف هم در بازی قرار دارند که استفاده از هریک از آن‌ها، سبک مبارزات شما را دست‌خوش تغییراتی خواهد کرد. در این نسخه هم امکان قطع اعضای بدن دشمنان وجود دارد و این شما هستید که باید برای چگونگی کشتن آن‌ها، تصمیم بگیرید؛ چرا که با توجه به اینکه اعضای بدن آن‌ها را قطع کنید یا خیر، آیتم‌ها و سلاح‌هایی که به‌دست می‌آورید متفاوت خواهند بود. به‌عنوان نکته نهایی در این بازی می‌توانید گرافیتی‌هایی روی دیوار‌های شهر ثبت کنید و از این طریق، اطلاعات‌تان از بازی و مثلا روش‌های راحت‌تر مقابله با باس‌ها و مواردی از این دست را با سایر افرادی که بازی را تجربه می‌کنند به‌اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی The Surge 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

The Surge 2

  • سازنده: استودیو دِک 13
  • ناشر: فوکوس هوم اینتراکتیو
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲ مهر

بازی The Surge 2

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

باوجود ضعف‌هایی در زمینه داستان و مخصوصا ماموریت‌های فرعی، The Surge 2 برای سیستم مبارزاتش هم که شده ارزش تجربه را دارد. جدا از جذاب بودن کلیت مبارزات، سیستم هدف‌گرفتن اعضای مختلف بدن دشمنان و همچنین سیستم دفاع در برابر ضربات عمق بسیار خوبی دارند. تنوع خوب سلاح‌ها و گزینه‌های مناسبی که بازی برای شخصی‌سازی و ارتقای کاراکتر به بازیکن می‌دهد هم از دیگر ویژگی‌های سرج 2 هستند. 

پی‌سی گیمر: ۷۹ از ۱۰۰

کیفیت خوب سیستم مبارزات بازی، باعث شد تا با لذت تمام کمپین ۲۰ ساعته بازی را به پایان برسانم و حتی پس از آن هم به‌سراغ حالت نیو گیم پلاس بروم. این موارد آنقدر جذاب هستند که باعث می‌شوند ضعف‌های بازی در زمینه خلق جهانی خوب را نادیده بگیریم و به‌جای آن از تماشای تکه‌های بدن دشمنان که در اثر مبارزات خشن بازی قطع و تکه‌تکه می‌شوند، لذت ببریم. استودیو دک 13 تلاش زیادی کرده تا یک اثر مشابه سولز با‌کیفیت بسازد و اثری خلق کرده که می‌تواند جذابیت‌های چنین بازی‌هایی را به‌خوبی به‌مان نشان بدهد. 

آی‌جی‌ان: ۷۶ از ۱۰۰

The Surge 2 هرچند در بسیاری از جنبه‌ها توانسته قوانین ساخت یک دنباله موفق را رعایت کند، اما مبارزات این بازی اکشن نقش آفرینی و سیستم قطع اعضای بدن دشمنانِ آن به‌اندازه نسخه اول لذت‌بخش نیستند. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

هرچند ساخته جدید استودیو دک 13 هنوز هم نواقصی دارد، اما تقریبا در تمامی زمینه‌ها پیشرفت خوبی در مقایسه با نسخه اول داشته است. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

سرج 2 شاید بتواند آن لذت ناشی از پشت سر گذاشتن مبارزات سخت بازی‌هایی مثل سری سولز را به بازیکن منتقل کند، اما در زمینه طراحی محیطی با‌کیفیت اصلا حرفی برای گفتن ندارد. 

نمره های بازی The Surge 2

نمره های بازی The Surge 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده