نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵

دیوید کپ در حال کار روی فیلمنامه Indiana Jones 5 است

دیوید کپ، نویسنده معروف سینمای هالیوود، نگارش فیلمنامه قسمت جدید مجموعه «ایندیانا جونز» را از سر گرفت.

دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده معروف سینمای هالیوود که نگارش فیلمنامه آثار سینمایی مشهور زیادی را در کارنامه دارد، نگارش فیلمنامه قسمت جدید مجموعه «ایندیانا جونز» را از سر گرفت. تابستان سال گذشته بود که اکران فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) تا تابستان سال ۲۰۲۱ عقب افتاد؛ استیون اسپیلبرگ، کارگردان چهار قسمت اول فیلم Indiana Jones، قرار است کارگردانی قسمت پنجم این مجموعه را بر عهده داشته باشد و بار دیگر در این فیلم شاهد بازگشت هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز نیز خواهیم بود.

Indiana Jones

هر چهار فیلم قبلی این مجموعه را استیون اسپیلبرگ کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگان فیلم جدید فرانک مارشال و کاتلین کندی هستند. گفتنی است شخصیت ایندیانا جونز، این باستان‌شناس و سیاح معروف تاریخ سینما، در دهه ۸۰ میلادی و با فیلم Raiders of the Lost Ark (مهاجمان صندوق گمشده) معرفی شد. قسمت دوم این فیلم با عنوان Indiana Jones and the Temple of Doom (ایندیانا جونز و معبد مرگ) در سال ۱۹۸۴ و قسمت سوم نیز با عنوان Indiana Jones and the Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) در سال ۱۹۸۹ اکران شدند. فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal با بودجهٔ ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۷۹۰ میلیون دلار فروش داشت. چهار فیلم مجموعه ایندیانا جونز در مجموع نزدیک ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند.

پیش‌تر اعلام شده بود جاناتان کاسدان، نویسنده فیلمنامه فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، وظیفه نوشتن فیلمنامه جدید این فیلم را بر عهده دارد و او جانشین دیوید کپ، نویسنده فیلمنامه چهار قسمت اول فیلم Indiana Jones شده است. گفته می‌شد که پیش‌نویس اولیه کپ چندان مورد رضایت تهیه‌کنندگان فیلم نبوده و در نهایت آن‌ها تصمیم گرفتند که از یک نویسنده دیگر با ایده‌های جدیدتر استفاده کنند، اما حال در خبری جدید بازگشت کپ اعلام شده است و گویا این مرتبه باید جاناتان کاسدان پروژه را ترک کند.

دیوید کپ در این رابطه به خبرنگار سایت Den of Geek چنین گفته بود:

در حقیقت من بار دیگر بازگشته‌ام. بار دیگر در حال کار روی پروژه هستم و هنوز با تیم سازنده در حال تلاش هستیم. فکر می‌کنم این مرتبه ایدهٔ خوبی داریم و باید ببینیم چه خواهد شد.

دیوید کپ از معروف‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود است و از فیلم‌های معروفی که وی نگارش فیلمنامه آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به Carlito's Way (راه کارلیتو)، Mission: Impossible (مأموریت غیرممکن)، Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک)، Panic Room (اتاق وحشت)، Mortdecai (موردکای) و The Mummy (مومیایی) اشاره کرد.

فیلم Indiana Jones 5 برای اکران در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده