نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

هیدئو کوجیما در بازی Control در نقش یک دانشمند ژاپنی ظاهر می‌شود

در بازی Control، گیمرها می‌توانند هیدئو کوجیما را که در نقش یک دانشمند ژاپنی در این بازی حاضر شده است، ملاقات کنند.

نقش‌آفرینی اشخاص و بازیگران سینما و تلوزیون در بازی‌های ویدیویی از جمله مواردی است که این روزها به‌دفعات در هنر هشتم می‌بینیم و با آن مواجه می‌شویم. موردی که در کنار جنبه‌ی تبلیغاتی اثر، در ارائه‌ی بهتر یک داستان خوب و جذاب هم تاثیر می‌گذارد و مخاطب را با خود همراه می‌کند. هیدئو کوجیما که این روزها مشغول ساخت یکی از پربازیگرترین و بلندپروازانه‌ترین بازی‌های چندین سال اخیر یعنی Death Stranding است، به‌تازگی با سم‌ لیک، کارگردان خلاق بازی جذاب Control، نیز همکاری داشته و در ساخت اثر نام‌برده، استودیو فنلاندی رمدی را همراهی کرده است.

در جریان آخرین اخبار بازی و با توجه به‌موردی که در بازی کنترل دیده شده، هیدئو کوجیما در این اثر به‌عنوان یک دانشمند ژاپنی با نام دکتر یوشیمی از گیمرها پذیرایی خواهد کرد. مدیر برنامه‌های کوجیما هم که پیش‌تر در یک پست توییتر اعلام کرد بود که کوجیما درحال صداپیشگی برای یک سمِ دیگر (اشاره به سم لیک) است احتمالا منظورش همین صداپیشگی بازی‌ساز ژاپنی در بازی کنترل بوده است. جالب است بدانید که این دانشمند با نقش‌آفرینی کوجیما، در بازی به‌ژاپنی صحبت و آکی سایتو، مسئول تبلیغات استودیو کوجیما پروداکشنز و مترجم کوجیما در رویدادهای مختلف، صحبت‌های او را به‌انگلیسی ترجمه می‌کند.

در ادامه توجه شما را به‌ویدیو ملاقات جسی فیدن و دکتر یوشیمی (با نقش‌آفرینی هیدئو کوجیما) جلب می‌کنیم.

دانلود از آپارات

کنترل را هم‌اکنون می‌توانید روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی تجربه کنید. این بازی در زومجی بررسی شد در خلاصه‌ی بررسی نام‌برده چنین می‌خوانیم:

جدیدترین ساخته‌ی رمدی را می‌توان یک بازی منحصر به فرد، سرشار از نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف نامید. از سبک طراحی محیط گرفته تا سیستم مبارزات بازی، چیزی نیست که در جایی دیگر غیر از محصولات رمدی با آن برخورد کنید. متاسفانه شیوه‌ی روایت داستان در کنار مشکلاتی از قبیل طراحی نقشه‌ی ناکارآمد و مشکلات فنی بازی، از تبدیل جدیدترین ساخته‌ی رمدی به یک اثر شاهکار جلوگیری می‌کند. البته که درنهایت، درست است که شاید داستان بازی کمی ناامیدمان کرده باشد، آن هم به این دلیل که توقعات‌مان در داستان‌پردازی از رمدی کمی بالا رفته است، اما بازهم نتیجه نهایی به هیچ وجه اثری خالی از جذابیت نیست. به این ترتیب مطمئن باشید اگر کمی وقت و حوصله به‌خرج دهید، قدیمی‌ترین خانه می‌تواند شما را نیز با خود به اعماق تیره و تاریکش بکشاند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده