پیش نمایش Gears 5

پیش نمایش Gears 5

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

Gears 5 به‌واسطه‌ی داستان خود سعی دارد تجربه‌ی عمیق‌تر و بهتری را نسبت‌به نسخه پیشین در دسترس کاربران قرار دهد.

Gears of War جزو آن دسته از مجموعه‌هایی است که اولین نسخه از آن توانست در سبک خود یک محصول نوآورانه و خارق‌العاده باشد. پس از سه‌گانه ابتدایی بازی و جدا شدن کلیف بیلزینسکی از تیم توسعه‌دهنده بازی، کاربران به این فکر فرو رفتند که دیگر دوره Gears of War تمام شده است. کوالیشن (The Coalition)، سازنده جدید این مجموعه بود و در زمان ساخت Gears of War 4 وظیفه‌ی سنگینی داشت. آن‌ها باید بازی‌ای را می‌ساختند که بتواند ادامه دهنده موفقیت‌های سه‌گانه ابتدایی باشد. با اینکه Gears of War 4 یک شوتر سوم شخص تمام عیار نبود، اما توانست تجربه‌ی خوبی را ارائه کند.

Gears 5 / گیرز 5

کوالیشن به‌واسطه پوستر رسمی گیرز 5 سعی کرده حضور فیزیکی یا غیر مادی میرا در بازی را نشان دهد

داستان بازی با تمام مشکلات خود، نوید یک سه‌گانه دیگر را می‌داد؛ سه‌گانه‌ای که این بار به‌دست کوالیشن ساخته می‌شود. راد فرگوسن، رئیس کوالیشن، تابه‌امروز وعده‌های زیادی در مورد داستان و ساختار Gears 5 داده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که این نسخه می‌تواند تجربه‌ی بهتر و عمیق‌تری را ارائه کند. بااین‌حال مهم‌ترین مورد در گیرز 5، داستان است. در نسخه چهارم داستان بازی نقش یک پیش درآمد را داشت، اما پایان و جمع‌بندی آن به‌گونه‌ای بود که سوالات زیادی را باقی گذاشت؛ سوالاتی که در نسخه پنجم احتمالا به‌صورت کامل به آن‌ها جواب داده می‌شود. داستان Gears of War 4 جایی تمام شد که رینا، مادر کیتلین دیاز، به او یک گردنبند از مادربزرگ کیت داد. درواقع گردنبندی که به کیتلین داده شد، نماد لوکاست‌ها روی آن حک شده بود و نشان داد که رینا، دختر ملکه لوکاست‌ها است.

ازاین‌رو سؤال‌های زیادی به‌وجود می‌آید، اینکه ملکه لوکاست‌ها چگونه بچه‌دار شده است؟ در جواب به این سؤال یک تئوری وجود دارد و آن هم این است که رینا دختر آدام فینیکس و ملکه لوکاست‌ها است. به‌عبارتی کیتلین و جی‌دی فینیکس، نسبت فامیلی دارند. بازی گیرز 5 روایت‌گر تلاش کیتلین برای رسیدن به‌محلی است که در رویاهای خود آن را مشاهده می‌کند. صدایی آشنا مدام در ذهن کیتلین نجوا می‌کند و در Gears 5 متوجه این شخص می‌شویم. ازطرفی احتمال دارد این صدا به میرا، ملکه لوکاست‌ها، مربوط شود؛ شخصی که در نسخه سوم توسط مارکوس فینیکس کشته شد. کوالیشن به‌واسطه پوستر رسمی گیرز 5 سعی کرده حضور فیزیکی یا غیر مادی میرا در بازی را نشان دهد.

Gears 5 / گیرز 5

همچنین در نمایش‌هایی که تابه‌امروز از داستان گیرز 5 منتشر شده، مشخص شده است که کیتلین به ماهیت گردنبند خود و ارتباط آن با لوکاست‌ها و Swarmها پی برده است. ازاین‌رو از مارکوس می‌خواهد تا به او کمک کند و عازم ماجراجویی جدیدی شوند. گیرز 5 سعی دارد ما را به دل داستان نسل جدید اعضای COG ببرد؛ جایی‌که به‌نظر می‌رسد کیتلین و دوستانش سعی دارند یک بار برای همیشه، دشمنان سرزمین Sera را از بین ببرند. هسته و شالوده اصلی گیم‌پلی گیرز 5، همانند نسخه پیشین است. بازیکنان با استفاده از سلاح‌هایی نظیر لنسر، بوم‌شات و سایر موارد می‌توانند Swarmها را از بین ببرند. هر سلاح عملکرد مخصوص‌به خود را دارد. ازاین‌رو بازیکنان می‌توانند با‌توجه‌به شیوه بازی کردن خود، یک سلاح اصلی، یک سلاح ثانویه و یک Pistol را به‌همراه داشته باشند. درکنار این موارد می‌توان‌به نارنجک‌های سری Gears of War هم اشاره کرد. نارنجک‌ها نقش مهمی در گیم‌پلی بازی دارند و ازطریق آن‌ها می‌توانید دشمنان پشت سنگر را بکشید یا چاله‌های مختلفی را تخریب کنید.

گیم‌پلی بازی به‌نحوی نیست که به‌دل دشمنان بزنید و با لنسر همه دشمنان را به دونیم تقسیم کنید

بااین‌حال استودیو کوالیشن از مکانیزم‌ها و المان‌های جدیدی هم در گیم‌پلی بازی استفاده کرده است تا بازیکنان تجربه‌ی جدیدی را کسب کنند. در این نسخه شاهد محیط‌های برفی و یخ‌زده هستیم. بازیکنان می‌توانند ازطریق یک وسیله نقلیه که ترکیبی از کایت و جت اسکی است، در محیط‌های یخ‌زده حرکت کنند و دشمنان را از بین ببرند. همانند نسخه چهارم که بازیکن می‌توانست با موتورسیکلت بعضی از مراحل را تمام کند، در Gears 5 هم ازطریق این وسایل نقلیه بعضی از مراحل را پشت‌سر می‌گذارید. کاورگیری، ویژگی مهم دیگر Gears 5 است. گیم‌پلی بازی به‌نحوی نیست که به‌دل دشمنان بزنید و با لنسر همه دشمنان را به دونیم تقسیم کنید؛ بعضی وقت‌ها لازم است که صبر داشته باشید و با سنگرگیری مناسب، Swarmها را از بین ببرید. Swarmها دارای گونه‌های مختلفی هستند که سلاح‌های مختلفی هم به‌دست می‌گیرند. اگر از سیستم سنگر گرفتن بازی استفاده درستی نداشته باشید، قطعا ناکام می‌مانید.

Gears 5 / گیرز 5

باتوجه‌به تغییراتی که روی حالت Horde انجام شده است، انتظار می‌رود شاهد بخش سرگرم کننده‌ای باشیم

Gears of War 4 دارای مراحلی بود که در جریان آن‌ها بازیکنان باید موج‌های مختلفی از دشمنان را نابود می‌کردند. درواقع این مراحل نحوه کارکرد حالت Horde را به بازیکن یاد می‌داد. در اینجا هم انتظار می‌رود کوالیشن از مراحل مشابهی استفاده کرده باشد، زیرا حالت Horde برای Gears 5 هم عرضه می‌شود. همچنین وجود سلاح‌ها و ابزارهای جنگی متفاوت و جدید، موردی است که حالت Horde را متفاوت جلوه می‌دهد. بازیکنان در این حالت می‌توانند وارد نقشه‌های مختلف شوند و سیستم‌‌های دفاعی خود را پیاده‌سازی کنند. یکی از نکاتی که رعایت آن می‌تواند شما را به موج‌های بالاتری از حالت Horde برساند، این است که شناخت خوبی روی نقشه‌های این حالت داشته باشید. شناخت مناسب باعث می‌شود از هر ابزار جنگی در مکان مناسبی استفاده کنید و Swarmها را در کمترین زمان ممکن از بین ببرید. استودیو کوالیشن برای جذاب‌تر کردن حالت Horde، از پرک‌های (Perks) مختلفی برای بازیکنان استفاده کرده است.

شما در حالت Horde می‌توانید از پرک‌های متفاوتی استفاده کنید که هر پرک ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد و قدرت کاراکتر شما را افزایش می‌دهد. جدا از این ویژگی، هر کاراکتر مهارت ویژه مخصوص‌به خود را دارد. جی‌دی فینیکس می‌تواند از Air Strike برای نابودی دشمنان استفاده کند. این در حالی است که کیتلین دارای مهارت نامرئی شدن (Cloak) است و می‌تواند دشمنان را غاقل‌گیر کند. درکنار این دو شخص، بد نیست به مهارت جک هم اشاره کنیم. جک در جریان حالت Horde می‌تواند وسیله نقلیه‌های جنگی Swarmها را دزدیده و از آن‌ها علیه خود Swarmها استفاده کند. در نسخه پیشین، بخش Horde پس از چند ساعت تجربه روند خسته‌کننده‌ای به‌خود می‌گرفت. انتظار می‌رود در Gears 5 و به‌واسطه تغییراتی که روی این حالت داده شده است، شاهد یک حالت سرگرم کننده‌تر باشیم.

Gears 5 / گیرز 5

در حالت کلی، استودیو کوالیشن سعی کرده ازطریق ارائه محتویات مختلف، بازیکنان را برای طولانی مدت سرگرم کند. یکی از بخش‌هایی که روی آن سرمایه‌گذاری شده، حالت Escape است. در جریان حالت Escape، سه بازیکن در یک محیط قرار می‌گیرند و با همکاری یکدیگر باید فرار کنند. در ظاهر، Escape همانند یک حالت مشارکتی ساده است، اما کوالیشن از ویژگی ویرایش و ساخت نقشه استفاده کرده است. کاربران در Gears 5 و حالت Escape می‌توانند نقشه مورد نظر خود را طراحی کرده و آن را تجربه کنند. دراین‌میان آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به ساخت‌وساز و طراحی مراحل هستند، می‌توانند در Escape تجربه‌ی لذت بخشی را کسب کنند. اگر از علاقه‌مندان به‌مراحل طولانی و چالش‌برانگیز هستید، می‌توانید نقشه‌ی مورد نظر خود را با موانع متفاوت طراحی کنید و آن را با اعمال اتاق‌های مختلف و تودرتو گسترش دهید. همچنین می‌توانید درجه سختی و دشمنان بازی را هم شخصی‌سازی کنید. برای مثال تعیین کنید که در ابتدا، بازی را با چه سلاح‌هایی آغاز کنید و چه نوع دشمنانی در طول پیشروی شما در نقشه بازی، در محیط قرار بگیرند.

کار تیمی، مهم‌ترین چیزی است که در حالت Escape باید به آن توجه داشته باشید

این در حالی است که دوست‌داران نقشه‌های کوچک، می‌توانند یک نقشه ساده را طراحی کرده و با دوستان خود به‌تجربه حالت Escape بپردازند. درواقع این شما هستید که تعیین می‌کنید در چه ساختاری از دست دشمنان فرار کنید و به چه شکل از بازی لذت ببرید. حالت Escape هم کاراکترهای مخصوص‌به خود را دارد. بازیکنان در ابتدای هر دور از بازی کردن خود می‌توانند یکی از شخصیت‌های مک، لانی یا کیگن را انتخاب کنند. هرکدام از این کاراکترها سلاح‌ها و مهارت متفاوتی دارند که آن‌ها را به یک کلاس مجزا تبدیل می‌کند. مک دارای شیلدی است که او را برای چند ثانیه نامیرا می‌کند. این در حالی است که لانی یک چاقوی الکتریکی دارد و باعث ثابت شدن (Stun) دشمنان می‌شود. در انتها کیگن هم مهارت شناسایی مهمات در نقشه را دارد. همین موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کار تیمی، به اصلی‌ترین المان حالت Escape تبدیل شود.

Gears 5 / گیرز 5

تغییرات اعمال شده روی سلاح‌های بازی به‌گونه‌ای است که بازیکنان به‌سراغ سلاح‌های متعددی می‌روند و تمرکز خود را روی یک سلاح نمی‌گذارند

درکنار این موارد، اشاره کنم که در هر نقشه حالت Escape، یک سری اتاق امن برای بازیکنان درنظر گرفته شده است که می‌توانند مهمات بردارند. همچنین این اتاق‌ها نقش چک‌پوینت را هم ایفا می‌کنند. درکنار Escape و Horde، حالت ورسوس هم برای بازی گیرز 5 درنظر گرفته شده است. Versus درواقع بخش چندنفره بازی به‌حساب می‌آید که شامل حالت‌هایی نظیر Arcade و Escalation است. احتمال دارد استودیو کوالیشن برای ایجاد حس رقابت میان بازیکنان از مسابقات کژوال و رنکد استفاده کند تا بازیکنان قدیمی و حرفه‌ای Gears of War، با یکدیگر وارد رقابت شوند. حالت آرکید بازی به‌نحوی است که بازیکنان با کشتن هر یک از اعضای تیم حریف، Skull دریافت می‌کنند. درادامه می‌توانید ازطریق Skullهای جمع‌آوری شده سلاح‌های بهتری را برای خود خریداری کنید.

در حالت Escalation هم بازیکنان بازی را با یک Gnasher (شاتگان معروف سری Gears of War) آغاز می‌کنند و باید یکدیگر را از بین ببرند. یکی از ویژگی‌های Gears 5 که در بتای حالت چندنفره خود را نشان داد، تعادل بهتر سلاح‌ها و اعمال تغییرات روی برخی از آن‌ها است که حس‌وحال جنگیدن را متفاوت کرده است. برای مثال، در گذشته با هر بار ریلود ایده‌آل Gnasher، میزان آسیب‌رسانی این سلاح برای مدت محدودی افزایش پیدا می‌کرد. در این نسخه، این ویژگی از Gnasher حذف شده است و ویژگی دیگری به آن اضافه شده است. اگر بازیکنان بتوانند سلاح را به‌صورت موفق ریلود کنند، نصف خشاب سلاح پر می‌شود، اما اگر بتوانید به‌صورت ایده‌آل آن را ریلود کنید، خشاب سلاح به‌صورت کامل پر می‌شود. همچنین تعداد تیرهای هر خشاب از هشت عدد به ۶ عدد کاهش پیدا کرده است. این مورد کمک می‌کند تا بازیکنان در طول بازی، حسابی حواس خود را جمع کنند تا استفاده درستی از Gnasher داشته باشند. تیم سازنده برنامه‌های ویژه‌ای هم برای افراد تازه‌وارد تدارک دیده است. Gears 5 دارای یک حالت تمرینی به‌نام Bootcamp است که بازیکنان می‌توانند در این قسمت تمرین کنند و ساختار بازی را یاد بگیرند. برای مثال نحوه کارکرد هر سلاح و میزان آسیب‌رسانی آن را مورد آزمایش قرار دهند.

Gears 5 / گیرز 5

صحبت از بخش‌ چندنفره شد، این را بگویم که Gears 5 دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای است، اما کوالیشن آن را با شکل‌وشمایل جدیدی در بازی خود قرار داده است. پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Gears of War تنها دارای آیتم‌های تزئینی است. تیم سازنده اعلام کرده است که در بازی، آیتم‌هایی که به‌صورت رایگان به شما داده می‌شوند، با‌ آیتم‌های پولی متفاوت هستند. درواقع ساختار این بخش به‌گونه‌ای نیست که با هزینه کردن، آیتم‌ها را سریع‌تر دریافت کنید. ازطرفی هیچ آیتمی با پول واقعی خریداری نمی‌شود، بلکه با پول داخل بازی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. همچنین پک‌های بازی به‌صورت تصادفی در اختیار شما قرار داده نمی‌شوند. به‌عبارتی ازطریق پول داخل بازی می‌توانید آیتم‌ها و پک‌هایی را خریداری کنید که از محتویات داخل آن‌ها باخبر هستید. در ادامه مشخص شده است که یک بتل‌پس با نام Tour of Duty هم برای بازیکنان درنظر گرفته شده است. در جریان بتل پس بازی Gears 5، چالش‌های مختلفی در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود که با انجام آن‌ها، جوایز متفاوتی را دریافت می‌کنند. فرق Tour of Duty با بتل پس بازی‌هایی مثل Fortnite در این است که به‌صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند.

فرق Tour of Duty با بتل پس بازی‌هایی مثل Fortnite در این است که به‌صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند

نکته‌ی جالب Gears 5 این است که استودیو کوالیشن، سیزن‌پس را از این بازی حذف کرده است. ازاین‌رو تمامی محتویات جدید نقشه‌ها و کاراکترها به‌صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرند. به‌نظر می‌رود کوالیشن قصد دارد هر سه ماه محتویات جدیدی را برای بازی عرضه کند. به‌عبارتی، احتمال دارد محتویات بخش چندنفره Gears 5 به‌صورت فصلی در دسترس کاربران قرار بگیرد. از نظر بصری هم گیرز 5 در سطح مطلوبی قرار دارد. کاربران ایکس‌باکس وان ایکس می‌توانند این بازی را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا کنند. این در حالی است که کاربران ایکس‌باکس وان تنها حالت داستانی را با نرخ فریم ۶۰ ثانیه اجرا خواهند کرد و رزولوشن بازی هم 1080p خواهد بود. در ادامه کاربران کامپیوتر باتوجه‌به سیستم پی سی خود می‌توانند Gears 5 را با جزئیات متفاوتی تجربه کنند. ساختار سیستم‌های پیشنهادی بازی به‌گونه‌ای است که قشر وسیعی از کاربران قادر به‌تجربه‌ی بازی هستند. همچنین یک پک Ultra Texture هم درنظر گرفته شده است تا کاربران درصورت نیاز بتوانند از آن به‌صورت رایگان استفاده کنند.

Gears 5 / گیرز 5

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ که آپدیت ماه مِی ۲۰۱۹ روی‌ آن نصب شده باشد
  • پردازنده: اینتل i3 Skylake یا AMD سری FX-6000 
  • کارت گرافیک: انویدیا Geforce GTX 760 و GTX 1050 یا AMD R9 280 و RX 560
  • حافظه گرافیک: دو گیگابایت
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: ۸۰ گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ که آپدیت ماه مِی ۲۰۱۹ روی‌ آن نصب شده باشد
  • پردازنده: اینتل i5 Skylake یا AMD Ryzen 3
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 970 و GTX 1660 Ti یا AMD RX 570 و RX 5700
  • حافظه گرافیک: چهار گیگابایت
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: ۸۰ گیگابایت

سیستم ایده‌آل

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ که آپدیت ماه مِی ۲۰۱۹ روی‌ آن نصب شده باشد
  • پردازنده: اینتل i7 Skylake یا AMD Ryzen 7
  • کارت گرافیک: انویدیا RTX 2080 یا AMD سری Radeon 7
  • حافظه گرافیک: هشت گیگابایت
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: SSD به‌علاوه ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی

Gears 5 / گیرز 5

همانند نسخه پیشین، رامین جوادی وظیفه آهنگسازی Gears 5 را برعهده دارد. باتوجه‌به داستان بازی، احتمال دارد شاهد موسیقی‌های غمگین و هیجان‌انگیز مختلفی از سوی رامین جوادی برای گیرز 5 باشیم. در انتها به این مورد اشاره کنم که کاربران با پیش‌خرید نسخه آلتیمیت بازی، می‌توانند چهار روز زودتر گیرز 5 را درکنار کاربران Xbox Game Pass Ultimate بازی کنند. همچنین پک کاراکترهای Halo را هم برای بخش چندنفره دریافت می‌کنید. Gears 5 در تاریخ ۱۵ شهریور ماه (۶ سپتامبر) برای کاربران ذکر شده و ۱۹ شهریور ماه (۱۰ سپتامبر) برای تمامی بازیکنان عرضه می‌شود.

نظر خود را در مورد بازی Gears 5 با ما در میان بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده