نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 با الهام از DLCهای The Witcher 3 ساخته می‌شوند

استراتژی سی‌دی پراجکت رد برای تولید DLCهای بازی Cyberpunk 2077، دقیقا مثل استراتژی این استودیو برای تولید محتویات جانبی The Witcher 3 است.

Cyberpunk 2077 بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم است. این اثر که تولیدش از حدود هفت سال پیش تایید شد،‌ از همان زمان در رادار گیمرهای مختلف قرار گرفته و موفقیت عظیم بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز بیشتر از قبل، آن را به‌یکی از خواستنی‌ترین بازی‌های نسل هشت تبدیل کرده است. سی دی پراجکت رد که مراحل توسعه‌ی جدیدترین اثر خود را طی سالیان اخیر در سایه‌ی سکوت خبری سنگینش طی کرده است، ماه‌های اخیر را تقریبا پر سروصدا گذرانده و بازی خود را به‌شکلی ملموس‌تر و آشکارتر از قبل برای دنبال‌کنندگان خود شرح داده است.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، مکس پیرس که یکی از طراحان مراحل سایبرپانک 2077 است مصاحبه‌ای را با بلاگ دوال‌شاکرز انجام داده و اطلاعات بیشتری را از روند ساخت بازی به‌اشتراک گذاشته است. پیرس در دیدگاه‌های خود به زاویه‌ی دید اول‌شخص بازی اشاره کرده و ضمن تایید نمایش کامل شخصیت بازیکن (کاراکتر V) در کات‌سین‌های داستانی اصلی بازی (احتمالا کات‌سین‌هایی که به‌شکل CG نمایش داده می‌شوند) اعلام کرده که گیمرها با تجربه‌ی بازی متوجه خواهند شد که انتخاب سی‌دی پراجکت برای تعیین حالت اول‌شخص برای گیم‌پلی اثر، بهترین حرکت ممکن بوده است. صحبت‌های اصلی پیرس که در این مطلب قرار است به آن بپردازیم اما درباره‌ی توسعه‌ی بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 است. پیرس در پاسخ به این سوال که نگرش سی‌دی پراجکت نسبت به ارائه‌ی بسته‌های الحاقی بازی Cyberpunk 2077 چگونه خواهد بود، این‌چنین پاسخش را مطرح کرد:

به‌عنوان یک طراح مرحله، در جایگاهی نیستم که بتوانم به‌شکل قطعی از نگرش استودیو بگویم اما می‌دانم که تیم سازنده‌ی بازی تمام تمرکز خود را روی این گذاشته که کارش را به‌بهترین نحو ممکن انجام بدهد. با بسته‌های الحاقی The Wicher 3 توانستیم کیفیت آن بازی را چندین مرحله بالاتر ببریم و با انتشار آپدیت‌های مختلف، مواردی همچون رابط کاربری و چیزهایی از این دست را بهتر کردیم. پس مثل قبل، به بازخوردهایی که از بازیکنان می‌گیریم گوش خواهیم داد و برای بهتر کردن بازی تلاش خواهیم کرد.

ما موارد زیادی را از توسعه و انتشار بسته‌های الحاقی The Witcher 3 یاد گرفتیم و دقیقا قرار است با همان استراتژی، قدم در ساخت DLCهای سایبرپانک 2077 بگذاریم. از هرآنچه که طی ساخت بسته‌های الحاقی ویچر 3 آموختیم، در مسیر تولید بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 استفاده خواهیم کرد.

Cyberpunk 2077

صحبت‌های پیرس با توجه به پیشینه‌ی استودیو سی‌دی پراجکت در توجه به دیدگاه‌های بازیکنان برای ارائه‌ی محتویات پس از عرضه، کاملا ملموس و قابل درک است؛ چرا که CD Projekt Red برای تولید و ارائه‌ی بسته‌های الحاقی The Wicher 2: Assassins of Kings و مخصوصا The Witcher 3: Wild Hunt، نیز رفتار مشابهی را نشان داد و رضایت گیمرها را جلب کرد. انتشار محتویات الحاقی ویچر 3 که مجموعا چیزی حدود ۵۰ ساعت محتوای داستانی و دنیاهای جدید را با قیمتی مناسب در دسترس گیمرها قرار می‌داد هم از دیگر کارهای این استودیو لهستانی بود که رضایت گیمرها را دربر داشت و اینطور که به‌نظر می‌رسد، تیم سازنده‌ی سایبرپانک 2077 دوباره قرار است چنین مسیری را برای ارائه‌ی محتویات قابل دانلود بازی (که بخشی از آن روی ارائه‌ی تجربه‌ی آنلاین بازی تمرکز دارد) طی کند. سازندگان بازی همچنین اعلام کرده‌اند که تمامی کوئست‌های بازی را به‌صورت دستی و خلاقانه تولید کرده‌اند؛ به‌طوری که حتی عادی‌ترین کوئست جانبی بازی هم یک داستان جدید و یکتا داشته باشد که این مورد را هم در بازی The Witcher 3: Wild Hunt داشتیم و از نقاط قوت آن اثر هم به‌شمار می‌رفت.

سایبرپانک 2077 که در تیم هنرپیشگان خود اشخاصی همچون کیانو ریوز را می‌بیند، در تاریخ ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۰ (۲۸ فروردین ۹۹) راهی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده