نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی بازی eFootball PES 2020 از دید سایت‌های معتبر دنیا

پس از انتشار بررسی بازی eFootball PES 2020 در زومجی، حال با ما همراه باشید تا نگاهی هم به نظرات سایت‌های معتبر دنیا در مورد این بازی داشته باشیم. 

با نزدیک شدن به پاییز، کم کم زمان انتشار بازی‌های فوتبال کونامی و الکترونیک آرتز فرا رسیده است و طبق روال هر سال ابتدا شاهد انتشار PES 2020 بودیم و چند روز دیگر هم فیفا 20 در دسترس قرار خواهد گرفت. کونامی در ادامه روندی که طی سال‌های گذشته در پیش گرفته، امسال هم تغییراتی در شبیه‌ساز فوتبال خودش اعمال کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه شدن دریبل‌های جدیدی تحت عنوان Finnese دریبل که با استیک راست انجام می‌شوند و همینطور بهبود‌هایی برای حالت مستر لیگ و اضافه شدن میان پرده‌های سینمایی به آن اشاره کرد. جدا از این کونامی امسال در زمینه دریافت لایسنس تیم‌ها فعال‌تر از قبل عمل کرده و حتی حق استفاده انحصاری از تیمی مثل یوونتوس را هم دریافت کرده است. 

با اضافه‌شدن پیشوند eFootball به اسم بازی، PES 2020 امسال بیش از همیشه روی جنبه‌های رقابتی تمرکز کرده و بزرگ‌ترین حالت جدید اضافه‌شده در این راستا قسمتی به اسم مچ‌دی است که در قالب آن می‌توانید یکی از دو گروه موجود و در ادامه هم یکی از تیم‌های متعلق به این گروه‌ها را انتخاب کنید و وارد رقابت با بازیکنان گروه مقال شوید. در پایان هر دو صدرنشین گروه‌ها در مقابل هم قرار می‌گیرند تا برنده نهایی تعیین شود. این بخش جدا از رقابتی بودن جوایز خوبی هم برای استفاده در بخش مای‌کلاب به بازیکنان می‌دهد. به هر حال از این توضیحات که بگذریم، امروز بررسی بازی PES 2020 در زومجی منتشر شد و حال تصمیم گرفتیم تا نگاهی هم به بررسی سایر سایت‌های معتبر دنیا از این شبیه‌ساز فوتبال داشته باشیم. 

eFootball PES 2020

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: ورزشی/ شبیه‌ساز فوتبال

یوونتوس PES 2020

زومجی: ۸ از ۱۰

سری PES کونامی در چند سال گذشته مسیری برای ارائه تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر از فوتبال آغاز کرده و این مسیر در eFootball PES 2020 به اوج خودش می‌رسد. هرچند شاید این حجم از واقعی بودن به مذاق برخی طرفداران خوش نیاید، ولی فوتبالی که بازی ارائه می‌دهد درگیر‌کننده، جذاب و پر از شگفتی‌های غیرقابل پیش‌بینی است. البته دقیقا به همان میزان که PES 2020 در داخل زمین چمن دقایق فوق‌العاده‌ای برای‌مان رقم می‌زند، در زمینه حالت‌های بازی پیشرفت چندانی نداشته و صرفا به بهبود نسبی مسترلیگ و اضافه کردن حالت رقابتی Matchday بسنده می‌کند. به همین دلیل هم بازی شاید برای آن‌هایی که هیچوقت طرفدار این مجموعه نبودند جاذبه خاصی نداشته باشد ولی برای طرفداران همیشگی، هنوز هم انتخاب سرگرم‌کننده‌ای به‌شمار می‌رود.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

مثل نسخه‌های اخیر، eFootball PES 2020 هم خیلی از حرف‌هایش را داخل زمین می‌زند و با بهبود‌هایی که در این زمینه صورت گرفته تجربه‌ای ارائه می‌کند که شاید بتوان آن را بهترین فوتبال ساخته‌شده تا به امروز معرفی کرد. هرچند اینکه هنوز هم نمی‌توانید مثلا تیمی مثل دورتموند یا خیلی دیگر از تیم‌های بوندسلیگا و لیگ‌های دیگر را کنترل کنید ناامید‌کننده است و در زمینه بخش تک‌نفره هم بازی عملا چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارد اما خب اکثر این مشکلات زمانی که در حال تجربه فوتبال ارائه‌شده در بازی هستید اصلا به ذهن‌تان هم نخواهند رسید. 

گیم اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

جزییات ریز اضافه‌شده به PES 2020، آنقدر در تجربه بازی تاثیرگذار هستند که بتوانند روی پیروزی یا شکست شما در مسابقات تاثیر بگذارند. این تغییرات شاید در مقایسه با شباهت‌هایی که بازی به نسخه سال گذشته دارد خیلی بزرگ به نظر نرسند اما خب تاثیرشان را روی ساخته جدید کونامی می‌گذارند و باعث می‌شوند با بازی بهتری طرف باشیم؛ بازی که شاید در تمام زمینه‌ها بهتر نشده باشد اما فوتبال بهتری نسبت به سال پیش ارائه می‌دهد. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

اگر یک سری ویژگی‌های تاریخ‌گذشته بازی را کنار بگذاریم، PES 2020 یک تجربه هیجان‌انگیز در مجموعه قدیمی شبیه‌ساز فوتبال PES است. 

یوروگیمر: بدون نمره

PES 2020 دو یا سه پچ تا رسیدن به یک تجربه ایده‌آل فاصله دارد و در حالت فعلی، ترکیبی از یک سری ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیز با یک سری بخش‌های مشکل‌دار است. 

نمره های بازی PES 2020

نمره های بازی PES 2020

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی PES 2020 و نظرات سایت‌های مختلف در مورد آن با زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده