نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰

نمایندگان سینمای ایران در جشنواره زوریخ مشخص شدند؛ پسر-مادر و متری شیش و نیم

فیلم‌های سینمایی متری شیش و نیم و پسر-مادر در جشنواره فیلم زوریخ حضور خواهند داشت.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره بین‌المللی زوریخ مشخص شده‌اند. دو فیلم «متری شیش و نیم»، ساخته سعید روستایی و «پسر-مادر»، ساخته مهناز محمدی به عنوان دو نماینده سینمای ایران در این جشنواره حضور خواهند داشت. پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از ۴ تا ۱۴ مهر ماه برگزار خواهد شد. این جشنواره میزبان ۱۴ فیلم از کشورهایی مانند ایران، سوئد، استرالیا، برزیل، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین و آمریکا خواهد بود. جایزه اصلی این جشنواره چشم طلایی نام دارد.

متری شیش و نیم

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» دومین ساخته بلند سعید روستایی پس از فیلم «ابد و یک روز» است. «متری شیش و نیم» با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار، هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی ساخته شده است. این فیلم ایرانی برای اولین‌بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم تبدیل شد. این فیلم سینمایی در نوبت اکران عید نوروز روی پرده رفت و با فروشی ۲۷ میلیارد تومانی به دومین فیلم پرفروش و پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. «متری شیش و نیم» همچنین به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز حاضر شد.

فیلم پسر مادر

فیلم «پسر-مادر» به کارگردانی مهناز محمدی قرار است در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شود. این فیلم سینمایی با بازی رها خدایاری، ماهان نصیری، رضا بهبودی، شیوا اردویی و مریم بوبانی ساخته شده است. این فیلم روایتی از تصمیم‌گیری یک مادر درباره آینده فرزندانش را تعریف می‌کند. مهناز محمدی سابقه ساخت مستندهای «زنان بدون سایه» و «کوچنامه» را دارد. رضا بهبودی، بازیگر فیلم سینمایی «پسر-مادر» سابقه بازی را در فیلم‌هایی مانند «سرو زیر آب»، «عصبانی نیستم!»، «طبقه هثاث»، «لانتوری» و «خشم و هیاهو» دارد.

شما کاربران زومجی چه نظری درباره حضور «متری شیش و نیم» و «پسر-مادر» در جشنواره زوریخ دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده