نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

یوبیسافت دیگر علاقه‌ای به ساخت بازی‌ های خطی ندارد

به‌گفته‌ی مدیرعامل یوبیسافت، این شرکت دیگر علاقه‌ای به ساخت بازی‌های خطی ندارد و بیشتر روی سبک آثاری مثل AC Odyssey، واچ داگز و گوست ریکان تمرکز خواهد داشت.

استودیوهای بازی‌سازی روزبه‌روز بیشتر به‌سمت تولید آثار عظیم و جهان‌باز (Open World) می‌روند و خیلی از مجموعه بازی‌های قدیمی هم در نسخه‌های اخیر خود چنین شکل و شمایلی پیدا کرده‌اند. دراین‌میان شرکت یوبیسافت (Ubisoft) هم علاقه‌ی زیادی به تولید بازی‌های جهان‌باز دارد و در حالی‌که نسخه‌های اخیر Assassin's Creed هم در این جهت حرکت کرده‌اند، دیگر شاهد انتشار بازی‌های این مجموعه به سبک قبل نخواهیم بود.

Assassin's Creed Origins بازی‌ای بود که تغییرات عظیمی در این مجموعه ایجاد کرد و پس از آن هم شاهد انتشار Assassin's Creed Odyssey بودیم؛ دو نسخه‌ای که بسیار بزرگ‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه بودند و هرکدام می‌توانستند بیش از ۱۰۰ ساعت علاقمندان خود را سرگرم کنند. از طرف دیگر هم یوبی‌سافت درکنار تولید سری بازی‌های جهان‌باز جدیدی برای این نسل مثل Watch Dogs، بازی‌های قدیمی خود مانند Ghost Recon را هم به این سمت برده است؛ موضوعی که ایو گیمو، مدیرعامل شرکت در گفتگوی خود با Games Industry به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:

هدف ما با تولید بازی‌هایی مثل Assassin's Creed Odyssey این است که پروژه‌هایی را تولید کنیم که با عظمت بالای خود اجازه دهند شما به تجربه‌ای مانند Assassin's Creed Unity در دل همان Odyssey دسترسی پیدا کنید. یعنی اگر می‌خواهید داستانی ۱۵ ساعته را دنبال کنید، بتوانید آن را درون یک بازی به مراتب بزرگ‌تر تجربه کنید و در کنارش ده‌ها داستان دیگر هم در اختیار شما قرار بگیرد؛ دنیایی که در آن می‌توانید به‌سراغ هرچیزی که می‌خواهید بروید و نه فقط یک تجربه‌ی مشابه Unity، بلکه چندین و چند تجربه مانند آن را درون یک بازی دنبال کنید.

گیمو در پاسخ به این سؤال که آیا یوبی سافت در آینده باز هم به‌سراغ تولید نسخه‌های کلاسیک Assassin's Creed خواهد رفت یا خیر، جواب منفی می‌دهد و اعتقاد دارد که تولید بازی‌های این مجموعه به‌شکل فعلی با وجود نیاز به بودجه‌ی فراوان، از نظر اقتصادی به صرفه هستند:

تولید بازی‌ها به سبک جدید از نظر اقتصادی قابل قبول است، چرا که ما دنیاهایی عظیم ارائه می‌دهیم و همین دنیاهای بزرگ هم سبب جذب بازیکن‌های خیلی زیادی می‌شوند. طبق چیزی که در این سال‌ها مشاهده کرده‌ایم، روزبه‌روز به تعداد مخاطبان بازی‌های ما افزوده می‌شود، بازارهای جدیدی در حال ظاهر شدن هستند و بازی‌های ویدیویی هم خیلی بیشتر از قبل عمر می‌کنند. همین چیزها باعث می‌شود با وجود بالاتر رفتن هزینه‌های تولید، مطمئن باشیم که این سرمایه‌گذاری‌ها به نتایج مناسبی ختم می‌شوند و سود خوبی به همراه دارند.

به گزارش یوبی‌سافت، میانگین زمانی‌که بازیکن‌ها در Assassin's Creed Odyssey صرف کرده‌اند حدود ۶۰ ساعت است، یعنی میانگینی بیش از نسخه‌های قبلی این سری. همین مدت زمان طولانی حضور در بازی هم باعث می‌شود تعداد افرادی که به‌سراغ مواردی چون پرداخت درون برنامه ای (Microtransaction) می‌روند بیشتر شود و طبیعی است که شرکت‌هایی چون یوبی‌سافت از این قضیه راضی باشند. حال باید دید نسخه‌ی بعدی اسپلینتر سل (Splinter Cell) به چه سمت و سویی می‌رود؛ مجموعه‌ای که شایعاتی در مورد تولید نسخه‌ی جدید آن وجود دارد و مشخص نیست این بازی هم به‌سراغ دنیایی عظیم‌تر خواهد رفت یا خیر.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده