نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۶

بیل اسکارشگورد از احتمال ایفای دوباره نقش دلقک پنی وایز سخن گفت

بیل اسکارشگورد، بازیگر نقش شخصیت شرور دلقک پنی وایز در دو فیلم مجموعهٔ It (آن)، از احتمال ایفای دوباره نقش این شخصیت سخن گفت.

همان طور که مطلع هستید، فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) با اینکه نتوانست رکورد افتتاحیه قسمت قبلی را بشکند، اما شروع خوبی در گیشه داشته است و بسیاری از طرفداران آثار ژانر وحشت، منتظر اخباری از آینده این مجموعهٔ ترسناک برگرفته از اثر استیون کینگ، نویسندهٔ معروف آثار ژانر وحشت، معمایی و رازآلود هستند و حال بیل اسکارشگورد، بازیگر نقش شخصیت شرور دلقک پنی وایز در صحبت‌هایی، از احتمال ایفای نقش دوباره این شخصیت سخن گفته است. بیل اسکارشگورد به‌صورت ضمنی تأیید کرده که اگر داستان خوبی برای گفتن وجود داشته باشد، وی همچنان علاقمند به ایفای نقش این دلقکِ ترسناک است. سخنان وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

باید راهی منطقی و درست برای بازگرداندن این شخصیت وجود داشته باشد. داستان کتاب همان جایی به پایان می‌رسد که داستان قسمت دوم به پایان رسید؛ بنابراین قسمت دوم، قسمت پایانی داستان است. وجه جالب ماجرا این است که می‌توانیم به اتفاقاتی که پیش‌تر رخ داده است، برگردیم [بخش‌هایی که در قسمت دوم به تصویر کشیده نشده است]. ممکن است داستانی وجود داشته باشد که ارزش کندوکاو را داشته باشد؛ البته مشخص است که چنین داستانی در کتاب وجود ندارد و باید بگویم داستانی جداگانه، اما در همان دنیایی که اتفاقات کتاب در آن رخ می‌دهد. در این صورت شاید چیزهایی جالبی هم برای نمایش وجود داشته باشد. فکر می‌کنم عملی کردن این ایده، کار باحالی باشد.

از جمعه هفته گذشته اکران جهانی فیلم It: Chapter 2 رسماً آغاز شد؛ دنباله فیلم It (آن) شروع خوبی را در گیشه داشته و صدرنشین این هفته شده است. فیلم It: Chapter 2 موفق شد در سه روز اکرانش حدود ۹۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند که پس از تابستان نه چندان پررونق، شروع خوب و امیدوارکننده‌ای برای فصل پاییز گیشه داشته است. اگرچه این رقم در مقایسه با فیلم It که افتتاحیه ۱۲۳ میلیون دلاری را در سپتامبر سال ۲۰۱۷ تجربه کرده بود، فروش کمتری است، اما فیلم It: Chapter 2 دومین افتتاحیه برتر ماه سپتامبر را نیز به خود اختصاص داده است.

ممکن است داستانی وجود داشته باشد که ارزش کندوکاو را داشته باشد؛ البته مشخص است که چنین داستانی در کتاب وجود ندارد و باید بگویم داستانی جداگانه، اما در همان دنیایی که اتفاقات کتاب در آن رخ می‌دهد

در فیلم It: Chapter 2، بازیگرانی چون جیمز مک‌آووی در نقش بیل دنبرو، جیدن مارتل در نقش جوانی‌های بیل دنبرو، جسیکا چستین در نقش بورلی مارش، سوفیا لیلیس در نقش جوانی‌های بورلی مارش، جی رایان در نقش بن هنسکام، جرمی ری تایلر در نقش جوانی‌های بن هنسکام، بیل هیدر در نقش ریچی تازیر، فین ولفهارد در نقش جوانی‌های ریچی تازیر، عیسی مصطفی در نقش مایک هنلن، چوزن جیکوبز در نقش جوانی‌های مایک هنلن، جیمز رانسون در نقش ادی کسپبرک، جک دیلن گریزر در نقش جوانی‌های ادی کسپبرک، اندی بین در نقش استنلی اوریس، ویات اولف در نقش جوانی‌های استنلی اوریس و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک پنی وایز حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قسمت اول اقتباس سینمایی اندی موشیاتی از رمان معروف استیون کینگ، یکی از فیلم‌های خوب سال ۲۰۱۷ میلادی بود. فیلم It که بر اساس رمان طولانی استیون کینگ با همین عنوان ساخته شده بود، موفق شد کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند.

آخرین پروژه‌ای که از روی آثار استیون کینگ ساخته شد، فیلم Pet Sematary (غبرستان حیوانات خانگی/ قبرستان حیوانات خانگی) شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) بود که به‌دست کوین کولش و دنیس ویدمایر، کارگردان فیلم Starry Eyes (چشم‌های درخشان) و فیلم Absence (فقدان) ساخته شد و البته چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت. در این فیلم بازیگرانی چون جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، اِمی سیمتز در نقش ریچل کرید، هوگو لووی به‌ همراه لوکاس هر دو در نقش گیج کرید، اوبسا احمد در نقش ویکتور پاسکو، آلیسا بروک لوین در نقش زلدا گلدمن، سونیا ماریا چیریلا در نقش جوانی‌های ریچل، سوزی استینگل در نقش نورما، ماریا هریرا در نقش مارسلا و جتی لارنس در نقش الی کرید حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند؛ فروش این فیلم حدود ۱۱۲ میلیون دلار بوده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده