// سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷

۱۰ محتوای پربیننده توییچ در ماه اوت ۲۰۱۹

از مهم‌ترین اتفاقات ماه گذشته می‌توان به صعود بازی Dota 2 به جمع پنج بازی صدرنشین ماه و ثبت بیش از ۵۰ میلیون ساعت بازدید برای نسخه کلاسیک بازی World of Warcraft اشاره کرد.

در جدیدترین آمار منتشر شده از اخبار بازی و ورزش الکترونیک، شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم که علاقه مردم و استریمرهای فعال در توییچ را دچار دگرگونی کرده است. در هفته‌های اخیر کمپانی Riot Games با انتشار بازی جدیدی که با نام Teamfight Tactics شناخته می‌شود باعث شده است که علاقه‌مندان به بازی League of Legends به این بازی روی آورند. از طرفی بخش Just Chatting پلتفرم توییچ نیز با کاهش مقدار ساعات بازدید بازی League of Legends فضای لازم را جهت صدرنشینی در ماه اوت به‌دست آورده است.

آماری که در عکس زیر مشاهده می‌کنید بر اساس مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها در سایت Twitch تهیه شده است که بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) را نشان می‌دهد. این اطلاعات توسط بخش تجزیه و تحلیل سایت TEO منتشر شده است.

Twitch Content August 2019

در ماهی که گذشت بازی World of Warcraft با انتشار نسخه Classic بازی پیشرفت قابل توجهی داشت. در اولین روز انتشار این نسخه بازی World of Warcraft میزبان بیش از یک میلیون نفر بیننده هم‌زمان در پلتفرم توییچ بود که رکوردی قابل تحسین به شمار می‌رود. در سمت دیگر مسابقات The International بازی Dota 2 مانند هر سال در اواسط این ماه برگزار شد که چیزی حدود دو هفته به طول انجامید و با توجه به جایزه ۳۴ میلیون دلاری رویداد علاقه‌مندان ورزش الکترونیک با صرف وقت برای دیدن پخش زنده مسابقات کمک شایانی را برای صعود چند پله‌ای بازی کردند.

بازی Fortnite با توجه به اینکه صدرنشینی آن رابطه مستقیمی با استریمرهای تاثیرگذار (Influencers) توییچ دارد در سال جاری سقوطی دو پله‌ای و کاهش بیننده زیادی را تجربه کرده است که یکی از دلیل اصلی آن انتشار نسخه Classic بازی World of Warcraft بود. بسیاری از استریمرهای مطرح بازی‌هایی مانند GTA ،‌Dota 2 و Fortnite در هفته‌های گذشته به بازی کردن نسخه کلاسیک دنیای وارکرفت روی آورده بودند که همین موضوع باعث ایجاد تغییرات جالبی در نتیجه نهایی آمار این ماه شد.

بازی‌های Overwatch ،League of Legends و Counter Strike: Global Offensive نیز در ماه گذشته طبق روال گذشته مسابقات مخصوص به خود را داشتند. در بازی LOL شاهد برگزار شدن مراحل مختلف لیگ‌های فصل تابستان بودیم که در حال حاضر رو به اتمام است و به زودی لیست تیم‌های راه یافته به مسابقات World Championship منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان بازی کانتر استرایک اواخر ماه اوت اولین مرحله مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 را پیگیری کردند و رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بازی Overwatch نیز با پایان مرحله چهارم وارد بخش حذفی مسابقات شد که به زودی قهرمان فصل را مشخص خواهد کرد.


منبع esportsobserver
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده