نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶

برادران وارنر انتخاب کارگردان فیلم Batgirl را در اولویت قرار داده است

بعد از کنار کشیدن جاس ویدون از پروژه فیلم بت گرل (Batgirl) برادران وارنر تمرکز بیشتری روی پیدا کردن یک کارگردان جدید که احتمالا هم زن باشد قرار داده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر قصد دارد تا جستجوی خود را برای کارگردان جدیدی برای فیلم Batgirl (بت گرل) جدی‌تر پیش ببرد و وارد مرحله تازه‌ای کند. عنوان بت گرل در طی این سال‌ها، به شخصیت‌های مختلفی در دنیای دی سی کامیکس داده شده است. اما با این حال، مهم‌ترین این شخصیت‌ها، باربارا گوردن بود که در سال ۱۹۶۷ و با قسمت ۳۵۹ سری کتاب کمیک Detective Comics پا به این دنیای گسترده گذاشت. این شخصیت از همان زمان در آثار مختلف زیادی چه تلویزیونی و چه سینمایی حضور پیدا کرده است.

طرفداران مدت‌ها است که برای دیدن این شخصیت، آن هم به صورت تنها و به عنوان شخصیت اصلی، روی پرده سینماها مشتاق هستند. بعد از عملکرد بسیار ضعیف فیلم Justice League (لیگ عدالت) و همچنین موج انتقاد طرفداران که درخواست یک کارگردان زن را کرده بودند، جاس ویدون تصمیم گرفت که از این پروژه کنار برود و کارگردانی را به فرد بهتری بسپارد. خالق سریال Buffy the Vampire Slayer (بافی قاتل خون آشام) دلایل خود را برای کنار کشیدن از این پروژه «عدم توانایی در پیدا کردن یک داستان» بیان کرد. همین موضوع باعث شد تا جایگزین‌های احتمالی زیادی برای او پیشنهاد شود.

در میان این جایگزین‌های احتمالی و پیشنهادی، نام نویسندگان کتاب‌های کمیک یعنی روکسن گای و گیل سایمون هم به چشم می‌خورد. در نهایت، از نویسنده فیلمنامه فیلم Bumblebee (بامبل بی) یعنی کریستینا هادسن درخواست شد تا فیلمنامه این اثر را هم با قلم خود بنویسد. براساس گزارشی که سایت خبری هیروئیک هالیوود منتشر کرده، کمپانی برادران وارنر حالا قصد دارد تا با انرژی و دقت بیشتری به دنبال یک کارگردان مناسب برای فیلم بت گرل بگردد؛ آنها همچنین اعلام کردند که اخیرا یک فیلمنامه ارزشمند هم برای آنها فرستاده شده است.

Batgirl

برای مدتی، به نظر می‌رسید که ساخت یک اثر سینمایی درباره شخصیت سوپر گرل در اولویت این استودیو قرار دارد و قرار است فیلم سینمایی ابرقهرمانی آنها، این باشد؛ علی رغم اینکه نسخه تلویزیونی و نسبتا کوچک این قهرمان در حال حاضر وجود دارد و پخش می‌شود. با این حال، براساس گزارش جدید، اکنون سوپر گرل جای خود را به بت گرل داده است و اولویت کمپانی را به دست آورده است. علاوه بر این انتظار می‌رود که برادران وارنر همچنان همان مقاصد قبلی خود را مبنی بر پیدا و استخدام کردن یک کارگردان زن ادامه دهد.

اکنون سوپر گرل جای خود را به بت گرل داده و اولویت کمپانی را به دست آورده است

هادسن همچنین فیلمنامه اثر جدید کمپانی دی سی یعنی فیلم Birds of Prey (پرنده‌های شکاری) را هم نوشته است؛ فیلمی که در آن ما شاهد حضور مارگو رابی هستیم که قرار است مانند فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) نقش هارلی کویین را ایفا کند. علاوه بر این ما در این فیلم شاهد حضور مری الیزابت وینستد در نقش هانترس و جِرنی اسمالت-بل در نقش قناری سیاه هم هستیم. فیلمنامه فیلم پرنده‌های شکاری به این صورت است که اعضای تیم در کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا با بلک ماسک (با بازی یوان مک‌گرگور) مبارزه کنند.

از طرف دیگر هم کریس مسینا قرار است نقش قاتل سریالی شرور یعنی ویکتور زز را ایفا کند. همچنان شایعه‌هایی مبنی بر اینکه باربارا گوردن در این فیلم ایفای نقش می‌کند، به قوت خود باقی هستند. با توجه به اینکه هم فیلم پرنده‌های شکاری و هم فیلم Wonder Woman 1984 (واندر وومن 1984) در مرحله پس از تولید هستند و بت گرل هم در اولویت کمپانی برادران وارنر قرار گرفته، این باور را به وجود می‌آورد که این استودیو همچنان قصد دارد که به داستان‌های مستقل با محوریت شخصیت‌های زن متعهد باشد و راهش را ادامه دهد. از طرف دیگر هم شبکه The CW ساخت مجموعه جدید خود یعنی سریال Batwoman (بت وومن) را در پیش گرفته است و این نشان می‌دهد که هر دو دنیا، یک مسیر را در پیش دارند.

حال اینکه فیلمنامه هادسن با فیلم مورد انتظار مت ریوز ارتباط دارد یا قصد دارد که همان مسیر ماجراجویانه‌ی مستقل دنیای سینمایی دی سی را ادامه دهد، مشخص نیست و باید برای دیدن آن صبر کنیم.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده