نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

مراسم اهدای جوایز امی 2019 بدون حضور میزبان برگزار خواهد شد

مراسم امی 2019 هم مثل جدیدترین دوره‌ی اسکار، بدون حضور مجری ثابت دنبال خواهد شد.

در جریان مراسم اسکار 2019 شاهد تصمیم جالبی از طرف برگزارکنندگان آن بودیم و برخلاف سال‌های گذشته، خبری از میزبان یا مجری ثابت نبود؛ موضوعی که طبق آخرین اخبار سینما و تلویزیون قرار است در مراسم امی امسال (Emmy 2019) هم شاهد تکرار آن باشیم.

به‌این ترتیب در مراسم امی 2019 وظیفه جلو بردن برنامه و سرگرم‌کردن مخاطبان تنها برعهده افرادی است که برای معرفی برندگان هر بخش حاضر می‌شوند (به اصطلاح Presenterها) و آن‌ها نقشی مهم‌تر از قبل ایفا خواهند کرد. این تصمیم بیش از هرچیز برای جلوگیری از اتلاف وقت گرفته شده است و چارلی کالیر، مدیرعامل اجرایی فاکس انترتینمنت آن را در جریان تور تابستانی انجمن منتقدان تلویزیون مطرح کرد:

مراسم امسال امی بدون حضور میزبان برگزار می‌شود و در سالی که تلویزیون اوضاع خیلی خوبی داشته، این وظیفه‌ی ما است که برنامه را به بهترین شکل ممکن جلو ببریم. امسال با آثار باکیفیتی روبرو بودیم و بعد از مدت‌ها با تعدادی از معروف‌ترین سریال‌های تلویزیونی هم خداحافظی کردیم؛ مثل بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، معاون رییس‌ جمهور (Veep) و تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory).

او در ادامه توضیحات بیشتری در مورد علت استفاده‌نکردن از میزبان می‌دهد:

اگر بخواهیم از میزبان استفاده کنیم و زمانی صرف صحبت‌های ابتدایی او شود، بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از مدت‌زمان مراسم را از دست خواهیم داد. با توجه به سریال‌های خوب و نامزدهای سطح بالایی که در مراسم داریم، تیم تولیدی امی تصمیم گرفته است برای بالا بردن تعادل مراسم و اتلاف وقت از میزبان استفاده نکند و امسال را بدون حضور مجری ثابت دنبال خواهیم کرد تا احترام بیشتری به سریال‌های حاضر در مراسم بگذاریم.

البته از ابتدا قرار نبود چنین تصمیمی گرفته شود و تا چندی پیش هم مسئولان برگزاری مراسم اهدای جوایز امی به‌دنبال پیدا کردن میزبان‌هایی مناسب برای آن بودند، ولی در نهایت ترجیح دادند امی 2019 را به‌این شکل برگزار کنند؛ تصمیمی شجاعانه که باعث می‌شود وقت بیشتری به ستاره‌های اصلی مراسم یعنی سریال‌ها و عوامل آن‌ها برسد.

با توجه به منتشر شدن لیست نامزدهای جوایز امی 2019، می‌توان شبکه اچ بی او (HBO) را برنده‌ی اصلی آن دانست؛ شبکه‌ای که بازی تاج و تخت را با رکورد ۳۲ نامزدی در اختیار دارد و از طرف دیگر هم سریال چرنوبیل (Chernobyl) این شبکه در بخش‌های مختلف نامزد شده است. در کنار محصولات اچ‌بی‌او، آثار دیگری چون Barry و Succession هم در قسمت‌های مختلف نامزد هستند و Killing Eve محصول BBC America، سریال Russian Doll از نتفلیکس، The Marvelous Mrs. Maisel و Fleabag محصولات آمازون هم حضور پررنگی در امی خواهند داشت؛ آثاری که بعضی از آن‌ها به‌تازگی جوایز بخش‌های مختلف TCA Awards 2019 را کسب کرده‌اند.

مراسم امی 2019 در ساعت ۰۳:۳۰ بامداد روز دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ به وقت ایران برگزار خواهد شد و باید صبر کرد و دید بازی تاج و تخت علی‌رغم انتقادات فراوانی که نسبت به فصل آخر آن شده بود، به چه تعداد از جوایز این مراسم دست پیدا می‌کند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده