نویسنده: سجاد پاک آیین
// چهار شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

بهترین بازی های مشابه Clash of Clans اندروید و آیفون

در این مطلب قصد داریم بهترین بازی‌های اندروید و آیفون مشابه بازی Clash of Clans را معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

در سال ۲۰۱۲ صنعت بازی‌های ویدیویی در پلتفرم موبایل با تحول بزرگی رو‌به‌رو شد. استودیو سوپرسل با عرضه بازی موبایل Clash of Clans توانست نگاه‌ها به بازی در گوشی‌های موبایل را تغییر دهد و این بخش را یک گام رو به جلو پیش ببرد. در زمانی‌که بازی‌های آنلاین مختص مرورگرها بودند و بازیکنان بسیاری مشغول انجام بازی‌هایی چون Travian بودند، این استودیو فنلاندی دومین بازی خود که در سبک استراتژی بود را برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید عرضه کرد. با انتشار بازی موبایل Clash of Clans خیل عظیمی از بازیکنان به سمت تجربه این بازی آمدند. نوآوری و ویژگی‌های جدید بازی، همراه داشتن بازی در هر مکان، پشتیبانی ویژه استودیو سوپرسل از این اثر و سادگی محیط بازی از دلایل اصلی موفقیت بازی آیفون Clash of Clans محسوب می‌شود. استودیوهای مختلفی با دیدن موفقیت و محبوبیت بازی، دست به ساخت بازی‌های مختلفی شبیه به این اثر کردند و برخی جزو بازی‌های خوب پلتفرم موبایلی شدند و برخی نیز با شکست سنگینی رو‌به‌رو شدند. با این اوصاف، در این مطلب قصد داریم بهترین بازی‌هایی را که مشابه بازی اندروید و آیفون Clash of Clans ساخته شده‌اند معرفی کنیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

دانلود کلش اف کلنز

Total War Battles: Kingdom

Total War Battles: Kingdom

مجموعه بازی‌های Total War یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژی هنر هشتم محسوب می‌شود. حال، این مجموعه به گوشی‌های موبایل آمده است و بازی موبایل Total War Battles: Kingdom توانسته است مورد استقبال مخاطبان این مجموعه قرار بگیرد. در این اثر، بازیکن قلمرو حکومتی خود را می‌سازد، برای تأمین منابع خود زمین‌های زراعی توسعه می‌دهد و برای گسترش حکومت خود، به قلمروی دشمنان حمله می‌کند. برای تجربه یک جنگ حماسی و بزرگ، بازی Total War Battles: Kingdom بهترین گزینه برای لشکرکشی و جنگ‌های تن به تن محسوب می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Total War Battles: Kingdom

Dawn of Titans

Dawn of Titans

بازی موبایل Dawn of Titans بازیکن را وارد جهانی مهیج می‌کند که در آن بازیکن تایتان‌ها و جنگجویان زبردستی را در اختیار می‌گیرد و با کمک آن‌ها قلمروی حکومتی خود را تشکیل می‌دهد. این بازی دارای کمپین‌ها و رویدادهای متنوعی است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را سرگرم کند. جنگ‌ها به‌صورت کاملا سه‌بعدی طراحی شده‌اند که باعث می‌شود بازیکن خود را در میان تایتان‌ها و سربازان قلمروی خود احساس کند و پا به پای آن‌ها با دشمنان مبارزه کند. همچنین، بازیکنان می‌توانند با یکدیگر متحد شوند و با تبادل منابع و نیروهای خود، برعلیه دشمنان لشکرکشی و قلمروی حکومتی آن‌ها را فتح کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dawn of Titans

Castle Clash: Heroes of the Empire

Castle Clash: Heroes of the Empire

در بازی موبایل Castle Clash: Heroes of the Empire بازیکن وارد ماجراهای حماسی و جذابی می‌شود. در این اثر گیمر باید قلعه خود را بسازد، گسترش بدهد و با ساخت لشکر خود به دیگر قلعه‌های حاضر در بازی حمله کند. قهرمانانی در بازی وجود دارند که می‌تواند سرنوشت جنگ بین دو بازیکن را تعیین کند. هرچه میزان قدرت دفاعی بازیکن بالاتر باشد، او از گزند حملات دشمنان در امان خواهد بود. چالش‌ها و رویداد‌های متنوعی در بازی تعبیه شده است که می‌توانند بازیکن را ساعت‌ها سرگرم جهان بزرگ بازی Castle Clash: Heroes of the Empire کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Castle Clash: Heroes of the Empire

Xaravan

Xaravan

بازی ایرانی زاراوان توسط استودیو پرشین گیم ساخته شده و توانسته است به موفقیت‌های قابل توجهی برسد. این اثر دارای دو نقشه مجزا با قابلیت‌های منحصر بفردی است که بازیکن می‌تواند در هردو نقشه، دهکده خود را گسترش دهد. درکنار حملات و لشکرکشی به دهکده‌های دشمن، بازیکنان می‌توانند به دشمن شبیخون بزنند و غنایم مختلفی را از این طریق به‌دست بیاورد. یکی از نکات مهم این بازی، این است که تمامی موارد بازی به‌صورت کاملا بومی طراحی شده است و با امکانات خوبی که در بازی وجود دارد، بازیکن می‌تواند مدت‌ها سرگرم تجربه این بازی ایرانی باشد.

دانلود بازی اندروید Xaravan

Boom Beach

Boom Beach

بازی موبایل Boom Beach یکی دیگر از آثار سوپرسل محسوب می‌شود. هسته اصلی بازی مشابه بازی Clash of Clans است، با این تفاوت که بازیکن مدیریت یک جزیره را برعهده می‌گیرد و بومیانی را که در جزایر اطراف بازیکن قرار دارند از دست مرد شروری به نام Hammerman نجات می‌دهد. رویدادهای متنوعی به‌صورت منظم در این بازی برگزار می‌شود که بازیکن با انجام آن‌ها منابع مختلفی دریافت خواهد کرد. لازم به ذکر است، چالش‌های دکتر T که یکی از افراد Hammerman محسوب می‌شود، توانایی‌های بازیکن در حمله کردن به جزایر و مقابله با اسلحه‌های مرگبار دکتر T را به خوبی محک می‌زنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Boom Beach

Lords Mobile

Lords Mobile

بازی موبایل Lords Mobile یکی از بازی‌های MMORPG در پلتفرم موبایلی است که بازیکنان بسیاری مشغول تجربه آن هستند. بازیکن قلمرو حکومتی خود را می‌سازد و با ساخت لشکر عظیم خود، به دیگر بازیکنان حاضر در این اثر حمله می‌کند. این بازی دارای حالت‌های متنوعی چون Wars of Wonder و Feudal Wars است که هرکدام دارای جذابیت و چالش‌های گوناگونی است. چینش درست نیروهای لشکر، برگ برنده بازیکن مقابل دشمن خواهد بود و با تدبیر و تفکر درست، بازیکن می‌تواند دشمنان خود را از بین ببرد و قلمروی حکومتی خود را گسترش دهد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Lords Mobile

Age of Empires: Castle Siege

Age of Empires: Castle Siege

علاقه‌مندان به سبک استراتژی به خوبی مجموعه بازی‌های Age of Empires  را می‌شناسند. این مجموعه صفر تا صد ساخت یک تمدن را برای بازیکن فراهم می‌کند و بازیکن در قالب تمدن‌های مختلف قرار می‌گیرد و به دشمنان مختلف حمله می‌کند. حال، این بازی با نام Age of Empires: Castle Siege به گوشی‌های موبایل آمده است و بازیکن با ساخت تمدن خود، به دیگر تمدن‌های حاضر در بازی حمله می‌کند. این بازی ویندوز فون در قرون وسطی در جریان است و بازیکن با ادوات جنگی آن زمان، حکومت سلطنتی خود را گسترش می‌دهد. بازیکن با تجربه این بازی می‌تواند با این مجموعه محبوب و دوست‌داشتنی تجدید خاطره‌ای داشته باشد.

دانلود بازی ویندوزفون Age of Empires: Castle Siege

Vikings: War of Clans

Vikings: War of Clans

استودیو Plarium یک بازی MMORPG با نام Vikings: War of Clans را منتشر کرده است که به جنگ‌های دریایی و زمینی وایکینگ‌ها می‌پردازد. در این اثر، بازیکن دهکده‌ای از قوم وایکینگ‌ها را به دست می‌گیرد و با ساخت نیروهای زمینی و دریایی خود، به جنگ با دشمنان می‌رود. جنگ‌های دریایی این بازی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است و توانسته بازیکنان فراوانی را جذب خود کند. ماموریت‌های متنوعی در بازی تعبیه شده است که حس تکراری بودن آن را از بین برده است. فضاسازی و محیط‌ بازی باعث شده است بازیکن خود را یک وایکینگ واقعی احساس کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Vikings: War of Clans

PerCity

PerCity

بازی موبایل پرسیتی یکی دیگر از بازی‌های خوش‌ساخت و ایرانی این فهرست است. در این اثر بازیکن وظیفه مدیریت یک شهر ایرانی را برعهده می‌گیرد و با ساخت زمین‌های کشاورزی و معدنی، بازیکن منابع اصلی شهر خود را تأمین می‌کند. سپس با ساخت و ساز و پیشرفت شهر خود، با دیگر بازیکنان حاضر در بازی PerCity تبادلات اقتصادی می‌کند. بازیکن می‌تواند بیش از ۷۰ محصول مختلف را برای صادرات توسعه دهد و با استفاده از کشتی‌های باربری، آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کند. بازیکنان با انجام این بازی می‌توانند دوران تاریخ باستان ایران را تجربه و حال و هوای آن دوران را با انجام فعالیت‌های مختلف احساس کنند.

دانلود بازی اندروید PerCity

Star Wars: Commander

Star Wars: Commander

جنگ ستارگان یکی از برترین مجموعه‌های محبوب و جذاب سینما است که در مدیوم‌های مختلفی چون بازی‌های ویدیویی نیز حضور داشته است. بازی موبایل Star Wars: Commander گیمر را به جهان بزرگ Star Wars می‌برد و بازیکن پایگاه فضایی خود را می‌سازد. هسته اصلی بازی شبیه به بازی موبایل Clash of Clans طراحی و اجرا شده است و بازیکن با ساخت و ساز و ارتقای نیروهای خود، پایگاه خود را گسترش می‌دهد. بخش داستانی بازی دارای جذابیت مخصوص به خود است که طرفداران این مجموعه، از تجربه آن لذت خواهند برد. همچنین، حالت جنگ بین سیارات نیز یکی از نقاط قوت این بازی استراتژی محسوب می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Star Wars: Commander

Total Conquest

Total Conquest

بازی موبایل Total Conquest که توسط شرکت گیم‌لافت ساخته شده است، در دوران روم باستان جریان دارد و بازیکنان باید قلمروی حکومتی خود را با حال و هوای روم باستان بسازند. درکنار ساخت قلمرو و تشکیل ارتش نظامی، تعدادی غول و هیولا نیز در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد که آن‌ها می‌توانند سرنوشت جنگ‌های بین بازیکنان را تعیین کند. بخش Conquest این بازی توانسته است روزانه میزبان تعداد بالایی از بازیکنان باشد؛ بخشی که دارای چالش‌ها و رویدادهای متنوعی است و توانایی نیروهای هجومی بازیکنان را به چالش می‌کشد. همچنین، تنوع بالای نیروهای جنگی بازی Total Conquest باعث شده است دست بازیکن برای ساخت لشکر نظامی خود باز باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Total Conquest

Call of Duty: Heroes

Call of Duty: Heroes

کمتر کسی وجود دارد که مجموعه بازی‌های Call of Duty را نشناسد. شرکت اکتیویژن پس از عرضه چندین بازی روی کنسول‌های خانگی و پی‌سی، اینبار سراغ گوشی‌های موبایل آمد و بازی موبایل Call of Duty: Heroes را روی این پلتفرم منتشر کرد. سبک بازی برخلاف دیگر آثار این مجموعه، استراتژی است و بازیکن باید پایگاه نظامی خود را بسازد و با لشکر خود به دیگر پایگاه‌های حاضر در بازی حمله کند. بخش‌های کمپین و آنلاین بازی توانسته است هیجان این سری را به گوشی‌های موبایل بیاورد. حضور شخصیت‌های محبوبی چون کاپیتان پرایس، سوپ مکتاویش و گوست ارزش تجربه بازی را دوچندان کرده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Call of Duty: Heroes

Jungle Heat

Jungle Heat

بازی موبایل Jungle Heat از آن دست بازی‌هایی است که به سختی می‌توان از انجام آن دست کشید. این بازی دارای دو حالت PvP یا نبرد بازیکن با بازیکن و PvE است که در اولی بازیکنان وارد نبرد‌های مهیجی با سایر بازیکن می‌شوند و در حالت دوم هم بازیکن با دشمنانی سرسخت مبارزه می‌کند که دارای قدرت بالا و چالش‌های گوناگونی هستند. رقابت بازیکنان به قدری به یکدیگر نزدیک است که بازیکن باید قدرت بالای خود را به‌صورت روزانه حفظ کند تا از دیگر بازیکنان عقب نیفتد. بازی Jungle Heat به‌صورت کراس پلتفرم است و بازیکنانی که دارای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هستند، می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Jungle Heat

Siegefall

Siegefall

بازی موبایل Siegefall همانند آثار این فهرست روی تشکیل یک قلمروی حکومتی تمرکز دارد. این اثر نیز توسط شرکت گیم‌لافت ساخته شده است و بازیکن با ساخت و ارتقای ساختمان‌ها، سعی در گسترش قلمروی خود می‌کند. نیروهای ویژه‌‌ای در بازی وجود دارند که هر کدام دارای توانایی منحصر بفردی هستند. یکی از بخش‌های جذاب این اثر، حالت Live Duel است که مورد استقبال بازیکنان نیز قرار گرفته است. بازیکنان به‌صورت آنلاین با یکدیگر مبارزه می‌کنند و برنده رقابت، تخت پادشاهی بازی را به‌عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. همچنین استراتژی درست در گسترش پادشاهی و ارتقای نیروهای جنگی ویژه، برگ برنده بازیکن دربرابر رقبا خواهد بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Siegefall

Game of War: Fire Age

Game of War: Fire Age

اگر از طرفداران مجموعه‌های ارباب حلقه‌ها و بازی تاج و تخت هستید، تجربه بازی موبایل Game of War: Fire Age به شما پیشنهاد می‌شود. در این بازی، گیمرها امپراتوری خود را می‌سازند و با پیشرفت و ارتقای نیروهای مختلفی چون اژدها، به جنگ با دشمنان می‌روند. فعالیت‌ها و مأموریت‌های زیاد و متنوعی در بازی وجود دارد که بازیکن می‌تواند مدت‌ زیادی سرگرم این بازی استراتژی باشد و در این جهان بزرگ نقش یک قهرمان را ایفا و با گشت‌و‌گذار در نقشه، متحدان خود را برای تشکیل یک تمدن ویژه پیدا کند. همچنین گرافیک زیبا و چشم‌نواز بازی باعث شده است لذت تجربه بازی Game of War دوچندان شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Game of War: Fire Age


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده