نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۴

فیلم بتمن بن افلک تمی تاریک داشت

رابرت ریچاردسون که قرار بود فیلمبرداری فیلم بتمن با کارگردانی بن افلک را بر عهده داشته باشد، از تِم تاریک آن فیلم لغو‌شده و داستانش که در تیمارستان آرکهام روایت می‌شد، سخن گفت.

رابرت ریچاردسون، فیلمبردار معروف بسیاری از آثار اخیر کوئنتین تارانتینو و مارتین اسکورسیزی، از داستان فیلمی که قرار بود کارگردانی آن را بن افلک بر عهده داشته باشد سخن گفت؛ فیلمی که اگر ساخته می‌شد، تِمی تاریک داشت و با شخصیت درونی ابرقهرمان شنل‌پوش آشنا می‌شدیم و البته سری هم به‌تیمارستان الیزابت آرکهام که برای بیماران روانی و مجرم دنیای دی‌سی کامیکس ساخته شده است، می‌زدیم.

بن افلک دیگر قرار نیست نقش شخصیت بتمن را در دنیای دی‌سی (DC) بازی کند و پس از مدت‌ها شایعه سرانجام وی این مجموعه را ترک کرد که پیش از این او صندلی کارگردانی این فیلم را نیز ترک کرده بود. مت ریوز، کارگردان فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها)، کارگردانی و وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم The Batman (بتمن) را بر عهده دارد. رابرت ریچاردسون، فیلمبردار آثار معروفی چون Once Upon a Time In Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز)، Django Unchained (جنگوی زنجیرگسسته)، Hugo (هوگو)، Shutter Island (جزیره‌ٔ شاتر)، Inglourious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی)، The Aviator (هوانورد) و هر دو قسمت Kill Bill (بیل را بکش) که بیشتر از سی‌وپنج سال از آغاز فعالیت هنری او در دنیای هنر هفتم می‌گذرد و ۹ بار نامزد دریافت جایزه‌ٔ اسکار شده است و سه مرتبه هم مجسمه‌ٔ طلایی این مراسم را به خانه برده است، گزینهٔ اصلی فیلمبرداری نسخه‌ای بود که از بن افلک به‌عنوان کارگردان آن یاد می‌شد. حال وی در مورد داستان آن نسخه سخن گفته است که قطعاً برای طرفداران مجموعه فیلم‌های «بتمن» جالب خواهد بود. صحبت‌های وی با جاش هوروویتز در برنامهٔ پادکست Happy Sad Confused را با هم می‌خوانیم:

خب، بن افلک می‌خواست بیشتر به جنبه‌های دیوانگی و جنون این مجموعه وارد شود. به‌همین خاطر فکر می‌کنم آن چیزی که روی پردهٔ سینما تماشا می‌کردید، فیلمی کمی تاریک‌تر از فیلم‌های پیشین مجموعهٔ «بتمن» می‌بود و بیشتر به‌شخص بتمن و شخصیت درونی وی می‌پرداخت؛ اینکه انجام چه کاری عاقلانه است و انجام چه کاری شاید آنچنان عاقلانه نباشد. بن افلک می‌خواست کمی بیشتر وارد داستان تیمارستان آرکهام شود و خودتان می‌دانید آرکهام جایی است که افراد شرور را در آنجا نگه می‌دارند و بتمن هم می‌خواست به همانجایی برود که دیگر شخصیت‌های تغییرکرده را به آنجا بردند.

ben affleck

از این جهت که شاید به این زودی‌ها فیلمی از مجموعهٔ «بتمن» را با محوریت تیمارستان آرکهام، روی پردهٔ سینما نبینیم، باید از کنار گذاشتن بن افلک تا اندازه‌ای متأسف بود. وی نیز در ماه مارس در برنامهٔ جیمی کیمل در این رابطه چنین گفته بود:

تلاش خود را کردم تا این نسخه را بسازم و با فیلمنامه‌نویسان بسیار خوبی کار می‌کردم، اما خب این اتفاق نیفتاد و این نسخه بایگانی شد... با خودم گفتم که وقت آن رسیده که شخص دیگری این فیلم را بسازد. شرکت برادران وارنر (Warner Bros)، تیم خوبی جمع کرده است و برای دیدن فیلم جدید بسیار هیجان‌زده‌ام.

تاکنون بازیگرانی چون لویس ویلسون، رابرت لووری، ادام وست، مایکل کیتون، کوین کانروی، وال کیلمر، جرج کلونی، کریستین بیل و بن افلک در نقش بتمن ظاهر شده‌اند و همان‌طور که می‌دانید رابرت پتینسون رسماً به‌عنوان شوالیه تاریکی جدید سینما برای نقش آفرینی در قسمت جدید فیلم The Batman انتخاب و معرفی شده است. پتینسون در طول سال‌های اخیر در فیلم‌های دیگری چون فیلم Water for Elephants (آب برای فیل‌ها)، فیلم The Lost City of Z (شهر گمشده زی)، فیلم Queen of the Desert (ملکه صحرا)، فیلم High Life و فیلم Life (زندگی)، حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته است. همچنین او مدتی پیش در فیلم The Devil All the Time (همیشه شیطان) جلوی دوربین رفته بود و علاوه بر این، وی در فیلم The Lighthouse (فانوس دریایی) که تریلر آن به‌تازگی منتشر شد نیز حضور دارد.

فیلم بن افلک، تاریک‌تر از فیلم‌های پیشین مجموعهٔ «بتمن» می‌شد و بیشتر به‌شخص بتمن و شخصیت درونی وی می‌پرداخت

انتظار می‌رود مراحل پیش از تولید فیلم The Batman از تابستان امسال آغاز شود، اما هنوز زمان مشخصی برای فیلمبرداری این فیلم در نظر گرفته نشده است.

از زمان اکران فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد)، فیلمی مستقل از شخصیت محبوب کامیکی بتمن روی پردهٔ سینما نرفته است. در آن فیلم مستقل که امتیازات خوبی نیز از منتقدین دریافت کرد و فروش فوق‌العادهٔ ۱.۰۸۰ میلیارد دلاری در گیشه داشت، کریستین بیل نقش کارآگاه شنل‌پوش را ایفا می‌کرد و کارگردانی آن فیلم را کریستوفر نولان بر عهده داشت که با سه‌گانهٔ بتمن، جانی دوباره به این شخصیت ابرقهرمان بخشید.

فیلم The Batman برای اکران در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده