بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion اثر پازلی زیبایی است که توانسته در مدت کم انتشارش مورد استقبال قرار بگیرد. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های معمایی یکی از بهترین‌ سبک‌های پلتفرم موبایل است که بازیکنان بسیاری در سراسر جهان به صورت روزانه مشغول تجربه یکی از بازی‌های پازلی هستند. این سبک در پلتفرم‌های موبایلی با آثار محبوبی چون ?Where is My Water و Cut The Rope شناخته می‌شود. برای حل کردن پازل‌های بازی، بازیکن نیاز زیادی به فکر و تمرکز دارد و این مورد باعث شده است هوش و دقت بازیکن با چالش‌های ذهنی مختلفی روبه‌رو شود. هرساله بازی‌سازان بسیاری دست به ساخت بازی‌های معمایی می‌زنند و سعی می‌کنند فضای جدیدی را برای بازیکنان به وجود بیاورند. با تمام این اوصاف، استودیو Handmade Game بازی موبایل جدیدی منتشر کرده است که در سبک پازلی و معمایی است. بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion دارای پازل‌ها و چالش‌های مختلفی است که در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

ROOMS: The Toymaker

عمارت مرد اسباب‌بازی ساز پر از رمز و راز است که با حل پازل‌ها، ماجرا روشن می‌شود

بازی اندروید ROOMS: The Toymaker's Mansion درباره دختری به نام آن (Anne) است که به صورت تصادفی در یک عمارت مرموز حبس می‌شود. او تلاش می‌کند که از این عمارت خارج شود و در طول ماجرا متوجه می‌شود این عمارت متعلق به یک سازنده اسباب‌بازی بوده که مدت‌ها است از دید همگان ناپدید شده است. داستان بازی عاملی است که بازیکن پازل‌های بازی را حل کند و به جلو پیش ببرد. وجود رمز و رازهای داخل عمارت و ماجرای مرموز مرد اسباب‌بازی ساز، باعث شده است بازیکن اشتیاق بالایی برای حل کردن پازل‌های بازی داشته باشد. سوالات و رمز و رازهای داستانی به مرور در فصل‌های چهارگانه بازی جواب داده خواهند شد و داستان با یک پایان‌بندی خوب و منطقی به پایان می‌رسد که رضایت‌بخش است. البته ناگفته نماند، این بازی دارای دو پایان‌بندی است که هرکدام به صورت منطقی داستان بازی را به پایان می‌برد. داستان بازی به خوبی با گیم‌پلی آن ترکیب شده است و بازیکن حضور در عمارت مرموز را به خوبی احساس می‌کند. بازی آیفون ROOMS: The Toymaker's Mansion دارای چهار فصل است که در هر فصل تعداد ۱۳ مرحله وجود دارد. در کنار مراحل اصلی، تعدادی مرحله فرعی در بخش Advanced Mode تعبیه شده است که نسبت به بخش اصلی بازی، دارای درجه سختی بالاتری است.

مراحل بازی به مرور سخت‌تر و چالشی می‌شوند

روند بازی به اینگونه است که در هر مرحله تعدادی اتاق وجود دارد که بازیکن باید Anne را با کشیدن اتاق‌ها به سمت یکدیگر، به در خروج اتاق برساند. موانع و دیوارهای گوناگونی در مراحل قرار گرفته است که این موارد چالش‌های اصلی حل پازل محسوب می‌شود. مراحل بازی به مرور سخت‌تر و چالش‌برانگیز می‌شوند و بازیکن نیاز به دقت و تمرکز بیشتر برای پیدا کردن مسیر خروج پیدا می‌کند. یکی از موارد چالش‌برانگیز بازی، حضور عروسک‌های چوبی است که سعی می‌کنند خود را به شخصیت Anne برسانند و خود را منفجر کنند. این اتفاق باعث می‌شود بازیکن محتاطانه اتاق‌ها را جابه‌جا کند تا با عروسک چوبی برخورد نداشته باشد. به نظر من سازنده می‌توانست دکمه‌ Reverse یا بازگشت به عقب را برای بازی تعبیه کند؛ چون در بعضی مواقع که بازیکن به در خروج نزدیک می‌شود، با جابه‌جایی اشتباه موجب می‌شود مسیر خود را منحرف کند. برای این مواقع این دکمه می‌توانست بسیار کاربردی باشد تا بازیکن مسیر رفته خود را یک یا دو مورد به عقب برگرداند. اما نبود دکمه Reverse نیز خللی در گیم‌پلی بازی ایجاد نکرده است و بازیکن می‌تواند مرحله را از نو اجرا کند. در مجموع، داستان و گیم‌پلی بازی قابل قبول و رضایت‌بخش بودند و سازندگان توانستند یکی از بهترین بازی‌های پازلی چند سال اخیر را ارائه بدهند.

 
 
می‌توان گفت که احتمالا در فضاسازی و طراحی محیط بازی از انیمیشن Monster House الهام گرفته شده است

بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion به صورت سه‌بعدی و انیمیشنی طراحی و اجرا شده است. سازندگان برای القای فضای مرموز و تاریک عمارت، از رنگ‌های تیره استفاده کرده‌اند و نورپردازی به گونه‌ای است که بازیکن احساس کنجکاوی به محیط پیرامون خود دارد. محیط و شخصیت‌های بازی به خوبی کار شده‌اند. از لحاظ انیمیشن‌ هم شخصیت‌ها هم با وجود اینکه در برخی مواقع حرکات روانی ندارند، اما در کل به صورت قابل قبولی حرکت می‌کنند. فضای کلی بازی یادآور فیلم سینمایی Monster House است که به احتمال زیاد، سازندگان برای طراحی محیط بازی، از این انیمیشن الهام گرفته‌اند. لازم به ذکر است که باگ‌های کوچکی در طول بازی دیده می‌شوند؛ به عنوان مثال دیده شده است شخصیت Anne در هنگام حرکت، گاهی پاهایش روی زمین نیست یا فانوسی که در دستان او قرار دارد، ناپدید می‌شود. همچنین، کات‌سین‌های بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion دارای طرح‌ها و فضاسازی‌های قابل قبولی است که به خوبی داستان بازی را در میان پازل‌ها روایت می‌کند. این اثر از موسیقی خوبی بهره می‌برد و قطعات اجرا شده حس حضور در یک عمارت پر رمز و راز و حس کنجکاوی نسبت به فضای عمارت را به خوبی به بازیکن منتقل می‌کند. در کل، بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion از نظر فنی توانسته است عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ایرادات فنی بازی اختلالی در تجربه آن ایجاد نمی‌کنند و سازندگان با یک بروزرسانی ساده می‌توانند ایرادات جزئی مطرح شده را برطرف کنند.

ROOMS: The Toymaker

بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion اثری خوش‌ساخت و مهیج است که به تمامی علاقه‌مندان به سبک بازی‌های پازلی توصیه می‌کنم این بازی را تجربه کنند. هر پازل بازی دارای جذابیت مختص به خود است که بازیکن با حل کردن آنها حس و حال خوبی را تجربه می‌کند. وجود چالش‌ها و موانع مختلف در مراحل جدید باعث می‌شود بازیکن احساس تکرار نسبت به اثر پیدا نکند و با اشتیاق بالا پازل‌های بعدی بازی ROOMS: The Toymaker's Mansion را انجام دهد. قیمت ۵ دلاری بازی باعث نخواهد شد که بازیکن از خرید آن صرف نظر کند و به نظر من خرید بازی و تجربه آن، برای بازیکن ارزشمند خواهد بود. با بیان نکات گفته شده، می‌توان این اثر را جزو بهترین بازی های اندروید فروشگاه گوگل‌پلی تلقی کرد. امید است استودیو Handmade Game آثار بعدی خود را با همین کیفیت و دقت توسعه بدهد و همانند برخی استودیوها اسیر تکرار و درجا زدن نشود.

بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion روی سیستم عامل اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

ROOMS: The Toymaker's Mansion

بازی موبایل ROOMS: The Toymaker's Mansion اثری است که توانسته با ارائه پازل‌های متنوع و چالش‌برانگیز بازیکنان را سرگرم خود کند. روایت داستانی بازی به همراه دو پایان‌بندی باعث شده است بازیکن حضور در عمارت مرموز مرد اسباب‌بازی ساز را به خوبی احساس کند. گرافیک بصری زیبا و موسیقی متن بازی دست به دست هم داده‌اند تا با یک بازی خوش‌ساخت روبه‌رو باشیم. تجربه بازی به قدری دلنشین خواهد بود که تا مدت‌ها لذت انجام آن در ذهن بازیکن باقی بماند.
سجاد پاک آیین

8.5

نقاط قوت

  • + گیم‌پلی روان و مهیج‌‌
  • + پازل‌های متنوع و چالش‌برانگیز
  • + روایت داستانی خوب
  • + گرافیک بصری زیبا
  • + موسیقی متن مرموز بازی

نقاط ضعف

  • - باگ‌ها و ایرادات فنی جزئی
  • - نبود دکمه Reverse در مراحل بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده