نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

همکاری شرکت میشلن با Gran Turismo Sport برای شبیه سازی تایر اتومبیل ها

همکاری پولی‌فونی دیجیتال و میشلن برای بهبود کیفیت شبیه‌سازی تایرها در Gran Turismo Sport خواهد بود.

تا امروز شاهد مشارکت و همکاری سازندگان بازی گرن توریسمو اسپرت (Gran Turismo Sport) با شرکت‌ها و نهادهای مختلفی بوده‌ایم؛ از شرکت تویوتا و شرکت ساعت‌سازی تگ هویر (TAG Heuer) تا فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA). در همین راستا، شرکت دیگری هم به‌تازگی به جمع شرکای گرن توریسمو اضافه شده است؛ شرکت تایرسازی فرانسوی میشلن (Michelin) که جزو بزرگ‌ترین سازندگان تایر در دنیا محسوب می‌شود.

کازونوری یامائوچی، خالق و تهیه‌کننده‌ی مجموعه بازی‌های گرن توریسمو در جریان صحبت‌های خود در نیویورک، به این همکاری اشاره کرد و تریلری هم در این مورد پخش شد. ساده‌ترین بخش این همکاری را می‌توان پررنگ‌تر شدن نقش میشلن در گرن توریسمو اسپرت دانست که به مواردی چون اضافه‌شدن لوگوهای شرکت در بخش‌های بیشتری از پیست‌ها و روی تایر خودروها مربوط می‌شود و قسمت ویژه‌ای هم در بخش برندهای بازی به این شرکت تعلق می‌گیرد. ولی موضوع مهم‌تر از این حرف‌ها است و این همکاری قرار است هسته‌ی اصلی فیزیک بازی را هم با پیشرفت‌هایی همراه کند. یامائوچی در این مورد می‌گوید:

ما از ۲۵ سال پیش برای بی‌نقص کردن شبیه‌سازی فیزیک خودروها در تلاش هستیم و همیشه هم مبهم‌ترین بخش کار را تایرهای خودروها می‌دانستیم. در این ۲۵ سال همیشه فیزیک مخصوص تایرها را به‌شکلی طراحی می‌کردیم که با تصورات ما از واقعیت همخوانی داشته باشد و شبیه‌سازی مناسبی ارائه دهد، و اکنون برای پیشرفت این بخش از بازی به‌سراغ همکاری با میشلن رفته‌ایم.

میشلن به اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌ی فیزیک تایرها دسترسی دارد و می‌تواند با امکانات خود به ما اجازه دهد شبیه‌سازی فیزیک بازی گرن توریسمو اسپرت را طبیعی‌تر از قبل پیش ببریم و استراتژی‌های بهتری هم به شرکت‌کنندگان مسابقات قهرمانی FIA ارائه دهیم. اکنون با همکاری میشلن و سابقه‌ی طولانی‌مدت و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن‌ها می‌توانیم تایرهای خودروهای بازی را به‌شکلی واقعی‌تر از همیشه شبیه‌سازی کنیم.

دانلود ویدیو از آپارات

اسکات کلارک، معاون بخش آمریکای میشلن هم به همکاری این شرکت با پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) اشاره می‌کند و می‌گوید:

وقتی در نظر بگیرید که میشلن در این سال‌ها چه میزان اطلاعات عظیمی از کارایی انواع تایرها با ساختارهای متفاوت در خودروهای مختلف و پیست‌های متعدد دارد و این اطلاعات را با قابلیت‌های بالای شرکت در شبیه‌سازی ترکیب کنید، متوجه می‌شوید که تا چه میزان می‌توان به واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی کمک کرد. این همان چیزی است که ما و پولی‌فونی دیجیتال به‌دنبال آن هستیم و ماجراجویی دیجیتالی جدیدی را تجربه خواهیم کرد.

با وجود گذشت دو سال از عرضه‌ی بازی گرن توریسمو اسپرت برای پلی‌استیشن 4، این اثر پولی‌فونی دیجیتال همچنان با آپدیت‌های جدید خود در حال کامل‌تر شدن است و درکنار آپدیت مربوط‌به همکاری این استودیو و میشلن که در ماه اکتبر ارائه خواهد شد، طرفداران بازی به‌زودی ازطریق آپدیت‌هایی به آب و هوای بارانی و پیست Spa-Francorchamps هم دسترسی پیدا خواهند کرد.


منبع GTPlanet
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده