نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

واکنش‌های اولیه منتقدان به فیلم It: Chapter Two؛ اثری جذاب ولی نه در حد نسخه اول

منتقدان در کنار صحبت‌های مثبت و منفی خود درباره‌ی فیلم It: Chapter Two، به‌شدت از بازی بیل هیدر تعریف کرده‌اند.

زمان زیادی تا اکران دومین قسمت فیلم آن (It) با عنوان It: Chapter Two باقی نمانده است و در حالی‌که این اثر اندی موشیاتی تا چند روز دیگر اکران خواهد شد، منتقدان و نویسندگان سینمایی توانسته‌اند آن را پیش از سایر مخاطبان فیلم تماشا کنند. این افراد بعد از مشاهده‌ی فیلم به صحبت در مورد آن پرداخته‌اند و می‌توان ویژگی‌های مثبت و منفی متنوعی را در نوشته‌های آن‌ها دید که البته در یک زمینه اشتراک نظر دارند و آن هم چیزی نیست به‌جز بازی فوق‌العاده بیل هیدر در این فیلم.

در ادامه نگاهی داریم به نظرات کوتاه و خلاصه‌ی بعضی منتقدان درباره‌ی این فیلم برگرفته از داستان استیون کینگ:

پری نیمرف از کلایدر:

It: Chapter Two هرچند به‌اندازه‌ی فیلم قبلی تر و تمیز و بی‌ایراد نیست، ولی هنوز هم اثری باکیفیت است که با جان و دل روی آن کار شده است و صحنه‌های فوق‌العاده‌ای هم در خود دارد. موشیاتی ارتباط بین شخصیت‌های نوجوان و بزرگسال گروه بازنده‌ها (Losers) را به‌خوبی نمایش می‌دهد و کاری می‌کند که It 2 حسی عظیم و حماسی پیدا کند. بهترین مرد میدان هم بیل هیدر در نقش ریچی است.

هیلی فوت از کلایدر:

It: Chapter Two فیلمی بزرگ و جاه‌طلبانه است که هرچند کارگردانش نمی‌تواند عظمت بالای فیلم را به‌طور کامل هدایت کند، ولی هنوز هم می‌توان آن را یک فیلم ترسناک خوش‌ساخت و بی‌ادعا دانست. بخش‌هایی از فیلم که خوب جمع‌وجور شده‌اند، واقعاً عالی هستند و بیل هیدر هم در هر صحنه‌ای که حضور دارد، نگاه بینندگان را به‌سمت خود جلب می‌کند.

استیون واینتراب از کلایدر:

It 2 فیلم فوق‌العاده‌ای است. بازیگران بزرگسال کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند و عاشق نحوه‌ی ترکیب بخش‌های شخصیت‌های بزرگسال و نوجوان فیلم شدم. نمی‌خواهم چیز زیادی از فیلم بگویم و می‌دانم خودتان آن را خواهید دید و فقط باید از همه‌ی عوامل فیلم تشکر کنم که کار خود را به این خوبی انجام دادند.

شان اوکانل از سینمابلِند:

بالاخره It 2 را دیدم و باید بگویم فیلم خیلی خوبی بود، ولی نه عالی. آن را دوست داشتم، ولی عاشقش نشدم. ساختن فیلمی که بتواند در حد نسخه‌ی اول ظاهر شود واقعاً کار دشواری است و نسخه‌ی دوم هم هرچند فیلمی عجیب و غریب و مخوف است، ولی به‌ندرت ترسناک ظاهر می‌شود؛ فیلمی که نکات مهمی را از کتاب قرض گرفته است، ولی بیش از حد طولانی به‌نظر می‌رسد. در این میان بازی بازیگران واقعاً فوق‌العاده است و بیل هیدر هم بدون شک باید نامزد اسکار شود.

It: Chapter 2

کریس اونجلیستا از اسلش‌فیلم:

نیمه‌ی اول فیلم It: Chapter Two شتاب‌زده و شلخته به‌نظر می‌رسد و روابط بین اعضای گروه بازنده‌ها هم خوب از آب درنیامده است، ولی سرانجام از جایی به بعد اوضاع درست می‌شود و فیلم راه خود را پیدا می‌کند. It 2 فیلم بزرگی است که سازندگان آن از تصمیم‌گیری‌های عجیب در تولیدش نترسیده‌اند و بازی خوب بیل هیدر هم روی بازی سایر بازیگران سایه انداخته است.

پیتر اسکرتا، منتقد:

It 2 شاید کمی ترسناک‌تر از نسخه‌ی اول به نظر برسد و پنی وایز (Pennywise) هم صحنه‌های بیشتری در اختیار دارد تا برای شما کابوس درست کند. ولی فیلم از طرف دیگر بخشی از جذابیت خود را بابت تغییر سن شخصیت‌های آن از تعدادی نوجوان به افرادی بزرگسال از دست می‌دهد و زمان حدوداً سه ساعته‌ی آن هم طولانی به‌نظر می‌رسد.

کیت گاردنر از مری‌سو:

It: Chapter Two داستان خود را در زمینه‌ی دوستی‌ها و مشکلات روحی و روانی خیلی خوب روایت می‌کند و بعد از تماشای فیلم، تا مدت‌ها به آن فکر می‌کردم. برای دیدن دوباره‌ی فیلم صبر و تحمل ندارم و بیل هیدر و جیمز رانسون هم بهترین بازی‌های آن را ارائه داده بودند.

مایک رایان از آپراکس:

از بیشتر بخش‌های It 2 لذت بردم. نیمه‌ی اول این فیلم طولانی واقعاً خوب بود و گروه بازیگران بزرگسال آن هم خیلی تماشایی کار کرده‌اند، ولی نیمه‌ی دوم در آن حد بی‌ایراد نبود و در مجموع هم این فیلم در حد نسخه‌ی اول ساختار محکم و یکدستی نداشت.

دورین پارکز از گیکز آو کالر:

هفته‌ی قبل فیلم It 2 را دیدم و باید بگویم که این فیلم توانسته است به انتظارات ایجاد شده پس از اکران قسمت اول آن به‌خوبی جواب دهد و یکی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های ترسناک را با تصاویری باورنکردنی به نمایش بگذارد. فیلمی به‌شدت ترسناک که روابط اعضای بزرگسال گروه بازنده‌ها هم در آن خیلی عالی از آب درآمده است.

پل شایری از جوبلو:

واقعاً از It: Chapter Two لذت بردم و فیلم به‌خوبی توانست داستان قسمت اول را دنبال کند و آن را به پایان برساند. صحنه‌های ترسناک و شوک‌های جالبی در فیلم وجود داشت و بیل هیدر هم تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود.

دانلود ویدیو از آپارات

اریک دیویس از فندنگو:

It 2 به‌خوبی با فیلم قبلی همراه می‌شود و همان حس و حال جالب و روابط دیدنی اعضای گروه بازنده‌ها و ترکیب کمدی و وحشت را دنبال می‌کند. این قسمت کمی سنگین‌تر از قسمت اول است و تمرکز زیادی روی مبارزه با آسیب‌های روانی اعضای گروه در دوران نوجوانی دارد. پایان فیلم به‌شدت من را احساساتی کرد و نباید بازی فوق‌العاده‌ی بیل هیدر را هم فراموش کرد.

یولاندا ماچادو، منتقد:

It 2 فیلم به‌شدت محشری است. بله، فیلم کُندتر از قسمت اول جلو می‌رود ولی نحوه‌ی روایت آن به‌شکلی است که اجازه می‌دهد داستان و شخصیت‌ها به‌خوبی پیش بروند و رشد کنند. بخش‌های ترسناک هم خیلی استادانه طراحی شده‌اند و چیزی که بیشتر از همه دوست داشتم، نحوه‌ی برخورد با مشکلات روحی و روانی اعضای گروه بود؛ موضوعی که به‌خوبی از اثر استیون کینگ برداشت شده بود.

کریستن لوپز از راتن تومیتوز:

It: Chapter Two آن طراوت و تازگی فیلم اول را ندارد، فیلمنامه‌ی آن بسیار ضعیف است و تلاش‌های بازیگران خوب فیلم از جمله بیل هیدر و جیمز رانسون در این اثر پُر از جلوه‌های ویژه هدر رفته است.

کورتنی هوارد، منتقد:

It 2 را می‌توان یک مهمانی زیبای پُر از خون و خشونت دانست؛ فیلمی که موشیاتی در آن توانسته است یک‌بار دیگر کابوس‌های استیون کینگ را زنده کند و صحنه‌هایی ترسناک و دیوانه‌وار ترتیب دهد؛ جشنی مخوف و دلهره‌آور که با تماشای آن ممکن است هر بلایی سر خودتان بیاورید!

It: Chapter 2

اسکات منزل از وی لیو انترتینمنت:

It 2 را می‌توان بزرگ‌ترین ناامیدی سال دانست. اثری کُند، شلوغ و شلخته که زمان زیادی را صرف روایت دوباره‌ی بخش‌هایی از فیلم قبلی می‌کند. البته بخش‌های جالبی هم در فیلم وجود دارد، ولی فیلم توانایی زیادی در ایجاد حس وحشت و تعلیق ندارد و بازی‌ها هم کیفیت‌های متفاوتی دارند.

دان کِی از دن آو گیک:

آرزو داشتم می‌توانستم بگویم It 2 در حد فیلم اول عالی، ترسناک و درگیرکننده است، ولی این‌طور نیست. فیلم تعدادی صحنه‌ی ترسناک دارد و بازی بازیگران هم عمدتاً خوب است، مخصوصاً بیل هیدر، ولی در مجموع فیلمی تکراری و بسیار طولانی است.

وندی لی سانی، منتقد:

واقعاً از تماشای It 2 لذت بردم. هنوز نمی‌دانم واقعاً نیازی بود در این حد طولانی باشد یا نه، ولی از بازی‌ها به‌شدت خوشم آمد و صحنه‌های ترسناکی داشت که هرگز از ذهنم خارج نخواهند شد.

هدر ویکسون از دیلی دد نیوز:

It: Chapter Two واقعاً فیلم خوبی بود و پایان آن هم من را خیلی احساساتی کرد. فیلم صحنه‌های به‌شدت جالبی دارد، مثل پایان آن که نفس را در سینه حبس می‌کرد و فکر می‌کنم اعضای بزرگسال گروه بازنده‌ها هم عالی بودند. البته در بخش‌های فلش‌بک کمی زیاده‌روی وجود داشت، ولی در مجموع طرفداران از فیلم راضی خواهند بود.

ویلیام بیبیانی، منتقد:

It: Chapter Two تعدادی صحنه‌ی عالی داشت و همچنین تعدادی بازی خوب از بازیگران، ولی ایرادات کمی هم نداشت. شوخی‌های فیلم سر راه بخش‌های ترسناک قرار می‌گیرند و قسمت‌های فلش‌بک هم زیادی تکرار می‌شوند، به‌جای اینکه همان زمان صرف شخصیت‌پردازی اعضای بزرگسال گروه بازنده‌ها شود.

ژرمن لوسیه از گیزمودو:

فیلم It 2 در قسمت‌های خوب خود واقعاً عالی است و ترکیب بخش‌های گذشته و حال هم نظم و ترتیب خوبی دارد و بازیگرها به‌زیبایی از پس کار خود برآمده‌اند. ولی از طرف دیگر بخش‌های ترسناک با تصاویر و جلوه‌های ویژه‌ی اغراق‌آمیز باعث می‌شوند حال و هوای داستانی آن‌ها زیر سایه برود. در مجموع قسمت دوم It را می‌توان اثری خوب و خوش‌ساخت دانست که البته به‌پای نسخه‌ی اول آن نمی‌رسد.

فیلم It: Chapter 2

فیلم آن: قسمت دوم محصول نیولاین سینما و برادران وارنر در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) اکران می‌شود و جسیکا چستین، جیمز مک آووی، اندی بین، آیزاها مصطفی، جی رایان، جیمز رانسون و بیل هیدر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ فیلمی که باید تا زمان انتشار نقدهای کامل‌تر آن صبر کرد، ولی به‌نظر می‌رسد اثری است سلیقه‌ای که طرفداران و منتقدان زیادی پیدا خواهد کرد.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده