نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

مدت زمان فیلم It: Chapter 2 مشخص شد

پیش‌تر مدت زمان فیلم It: Chapter 2 به‌ صورت غیررسمی اعلام شده بود که حال در خبری جدید، زمان طولانی فیلم به‌‌ صورت رسمی تأیید شده است.

زمان زیادی تا اکران فیلم مورد انتظار It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) باقی نمانده است و به‌زودی طرفداران رمان ترسناک It از آثار استیون کینگ، نویسندهٔ معروف آثار ژانر وحشت، معمایی و رازآلود، قسمت دوم و پایانی این اقتباس سینمایی را روی پردهٔ سینما تماشا خواهند کرد. حال در خبری جدید متوجه شدیم هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا (British Board of Film Classification)، مدت زمان قسمت دوم فیلم It (آن) را به‌ صورت رسمی اعلام کرده است و کسانی که فیلم را روی پرده تماشا می‌کنند، زمان نسبتاً زیادی باید روی صندلی خود بنشینند. پیش‌تر به‌ صورت غیر رسمی اعلام شده بود که مدت زمان دنباله فیلم It قرار است ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه یا به عبارتی ۱۶۵ دقیقه باشد که حدود نیم ساعت از قسمت اصلی طولانی‌تر است. حال در خبر جدید مدت زمان فیلم ۱۶۹ دقیقه و ۱۱ ثانیه، معادل ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه اعلام شده است.

اندی موشیاتی، کارگردان فیلم It: Chapter 2 در این رابطه چنین گفته بود:

هیچ‌کدام از افرادی که فیلم را دیده‌اند، شکایتی بابت مدت‌ زمان آن نداشته‌اند.

It

جالب اینجا است که گویا تعداد صحنه‌هایی که برای این فیلم در نظر گرفته شده بود در ابتدا بسیار بیشتر از همین ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه بوده است و صحبت‌هایی از نسخهٔ ۴ ساعته فیلم در میان بود که البته در نهایت سازندگان برخی صحنه‌ها را حذف کردند که این خبر زیاد خوشایند طرفداران رمان استیون کینگ نخواهد بود. نکته دیگر اینجا است که شخص استیون کینگ، یک سکانس خاص و اضافه برای این فیلم نوشته است که در کتاب مرجع فیلم وجود ندارد و حال باید دید این سکانس در نسخهٔ ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه خواهد بود یا خیر.

باربارا موشیاتی، تهیه‌کننده فیلم هم از تلاش برادرش برای ساخت اثری قدرتمند و ترسناک با حضور بیل اسکارشگورد در نقش پنی‌وایز صحبت کرده است و خود کارگردان هم در این مورد چنین گفته بود:

من و بیل ساعت‌ها در مورد شخصیت‌پردازی پنی‌وایز گفتگو کردیم و در این فیلم برنامه‌های خیلی بزرگ‌تر و جالب‌تری برای این شخصیت داریم. باید اطمینان پیدا می‌کردیم که فیلم به خوبی حس کینه و انتقام‌جویی پنی‌وایز نسبت به گروه بازنده‌ها (Losers) را نمایش می‌دهد و این دلقک ترسناک با نقشه‌هایی مرگ‌بارتر از قبل بازمی‌گردد و قصد دارد جسم و روح قربانیان خود را تسخیر کند؛ شخصیتی که این‌بار هوشمندانه‌تر از دفعه قبل هم عمل خواهد کرد.

اقتباس سینمایی اندی موشیاتی از رمان معروف استیون کینگ، یکی از فیلم‌های خوب سال ۲۰۱۷ میلادی بود. فیلم It که بر اساس رمان طولانی استیون کینگ با همین عنوان ساخته شده بود، موفق شد کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند.

شخص استیون کینگ، یک سکانس خاص و اضافه برای این فیلم نوشته است که در کتاب مرجع فیلم وجود ندارد و حال باید دید این سکانس در نسخهٔ ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه خواهد بود یا خیر

جسیکا چستین، جیمز مک‌ آووی، بیل هیدر، جیمز رانسون، اندی بین، آیزاها مصطفی، جی رایان، تیچ گرانت، زاویر دولان، ویل بینبرینک، جس ویکسلر، جیدن لیبرهر، سوفیا لیلیس، جرمی ری تیلور، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، جک دیلان گریزر و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک شیطانی پنی‌وایز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It: Chapter 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. مانند قسمت اول، اندی موشیاتی وظیفه کارگردانی و گری دوبرمن وظیفه نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم It را بر عهده داشته‌اند. 

فیلم It: Chapter 2 برای اکران در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

آخرین پروژه‌ای که از روی آثار استیون کینگ ساخته شد، فیلم Pet Sematary (غبرستان حیوانات خانگی/ قبرستان حیوانات خانگی) شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) بود که به‌دست کوین کولش و دنیس ویدمایر، کارگردان فیلم Starry Eyes (چشم‌های درخشان) و فیلم Absence (فقدان) ساخته شد و البته چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت. در این فیلم بازیگرانی چون جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، اِمی سیمتز در نقش ریچل کرید، هوگو لووی به‌ همراه لوکاس هر دو در نقش گیج کرید، اوبسا احمد در نقش ویکتور پاسکو، آلیسا بروک لوین در نقش زلدا گلدمن، سونیا ماریا چیریلا در نقش جوانی‌های ریچل، سوزی استینگل در نقش نورما، ماریا هریرا در نقش مارسلا و جتی لارنس در نقش الی کرید حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند؛ فروش این فیلم حدود ۱۱۲ میلیون دلار بوده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده