Battle Chasers: Nightwar با گرافیک خیره‌کننده‌، مبارزات نوبتی جذاب، سیاهچال‌های پرپیچ‌وخم و اتمسفر استیم‌پانک عالی خود، در کنار ایرادات کم‌تعدادی که دارد، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های RPGای است که این روزها می‌توانید روی موبایل تجربه کنید.

سبک بازی نقش‌آفرینی شرقی یا همان JRPG از آن ژانرهای خاص پسند است که صدالبته هواداران بی‌شماری هم دارد. از اولین روزهای این ژانر با آثاری درخشان و تحسین‌شده همچون فاینال فانتزی تا همین سال‌های اخیر که با شاهکار استودیو آتلوس یعنی Persona 5 جانی دوباره گرفت و بازی Fire Emblem: Three Houses آن را به شکوفایی رساند، بازی‌های بسیار زیادی با محوریت سبک نام‌برده توسعه یافته‌اند و هواداران خاصی را هم پیدا کرده‌اند.

احتمالا تا به‌حال از بازی Persona 5 تعاریف بسیار زیادی شنیده‌اید. همانطور که چند خط بالاتر هم خواندیم، پرسونا 5 به‌خوبی توانست رنگ‌وبویی کاملا تازه و نو به‌آثار JRPG با محوریت مبارزات نوبتی بدمد و به یک منبع الهام اصیل و بزرگ تبدیل شود و یک مسیر جدید را برای ساخت بازی‌های این‌سبکی به‌وجود آورد. بازی Battle Chasers: Nightwar نیز دقیقا همین راه را دنبال کرده است و به‌خصوص در قسمت مبارزات نوبتی آن، می‌توانیم تاثیرات اثر تحسین‌شده‌ی استودیو آتلوس را ببینیم. ساخته‌ی جدید استودیو Airship Syndicate که آن را کمپانی THQ Nordic منتشر کرده همراه پیاده‌سازی مکانیک‌های جذاب مبارزات نوبتی که نبردهای به‌شدت سرگرم‌کننده و پرحرارتی را رقم می‌زنند، توانسته با گرافیک خیره‌کننده و جذاب، موزیک‌های گوش‌نواز و شنیدنی‌ خود و صدالبته داستان و دنیاسازی عمیقش، به‌یک بازی اعتیادآور، طولانی و شدیدا سرگرم‌کننده برای موبایل تبدیل شود که یک گیمر موبایل این روزها می‌تواند روی گوشی خود تجربه کند. با بررسی زومجی همراه باشید تا با شکافتن دل این بازی، جنبه‌های مختلفش را زیر ذره‌بین ببریم و ارزش آن را بسنجیم.

Battle Chasers: Nightwar

ماجراها و داستان بازی اندروید و آیفون Battle Chasers: Nightwar با اقتباس از یک مجموعه‌ی کامیک‌بوکی و دهه نودی با همین نام طرح‌ریزی شده است. در داستان بازی آیفون Battle Chasers: Nightwar می‌خوانیم که سالیان سال از ناپدید شدن رهبر بزرگ انسان‌ها و مبارز دلیر نوع بشر، آراموس (Aramus)، می‌گذرد و دختر او یعنی گولی (Gully) تنها بازمانده‌ی خانواده‌ی آراموس است. آراموس اما دخترش را بدون هیچ میراثی از خودش رها نکرده و دو دستکش با طلسم‌ها و سنگ‌هایی پرقدرت را برای او باقی گذاشته است. دستکش‌هایی که به پوشنده‌ی خود، قدرت به حرکت درآوردن کوه‌ها را عطا و گولی را به طعمه‌ی نیروهای پلید و دیوهای سرزمینش تبدیل می‌کنند!

بازی یک ماجرای جذاب و سرگرم‌کننده را برای روایت دارد که طی آن،‌ با کاراکترهایی مختلف آشنا می‌شوید و ماجراها را همراه آن‌ها پیش می‌برید

گولی، تک‌دختر آراموس بزرگ، زندگی خود را با دوستان خود و محافظان سابق آراموس یعنی نولان (Knolan) این جادوگر پیر و ماهر، کالیبرتو (Calibretto) یک موجود غول‌پیکر ربات‌مانند و صدالبته وفادار، گریسون (Garrison) یک شمشیرزن دلیر و یکی از برادران هم‌رزم آراموس و رد مانیکا (Red Monika) این ساحره‌ی موی قرمز، می‌گذراند؛ چرا که اگر این چهار نفر از گولی محافظت نکنند، هیچ تضمینی در زنده ماندن دختر آراموس وجود ندارد و احتمال سرقت آن ۲ دستکش افسانه‌ای به‌شدت بالا می‌رود. در روزی از روزها، این ۵ قهرمان قصه‌ی ما برای پیدا کردن منابع غنی سحر و جادو یعنی Mana، راهی سرزمین Crescent Isle می‌شوند اما در راه سفر به این سرزمین،‌ درحالی که بالون بزرگ قهرمانان داستان به این منطقه نزدیک شده است،‌ همه‌چیز برهم می‌ریزد و آن‌ها وارد ماجراهای بسیار پیچیده و عجیبی می‌شوند.

مطلبی که خواندیم خلاصه‌ای است از پیرنگ کلی داستان اثر که خب برای یک بازی موبایلی،‌ واقعا مناسب و عالی است. بازی از روایت سه‌پرده‌ای برای روایت کردن داستانش بهره می‌برد و حدود ۴۰ ساعت ماجرای خود را به‌خوبی برای بازیکنان روایت می‌کند که در پرده‌ی آخر تمامی اتفاقات اثر به‌اوج خود می‌رسند. شاید ۴۰ ساعت داستان برای یک بازی موبایل از نظرتان مقدار زیادی باشد اما سازندگان اثر با پورت کردن تمام‌وکمال تجربه‌ی کنسولی بازی،‌ از هیچ چیزی کم نگذاشته‌اند. شاید پرداخت شخصیت‌ها در داستان بازی ایراداتی را داشته باشد اما در کل، از حیث روایت داستان و ماجراهای مختلف و سرگرم‌کننده‌ای که شما را به‌تجربه‌ی این بازی روی گوشی هوشمند خود وادار کند، باید به بازی نمره‌ی قبولی را بدهیم.

Battle Chasers: Nightwar

گیم‌پلی بازی همچون آثار تحسین‌شده و معیار سبک JRPG همچون Persona 5، به دو بخش گشت‌وگذار و مبارزات تقسیم می‌شود. گشت‌وگذار در سرزمین‌های بازی به‌لطف گرافیک، طراحی‌های هنری و موسیقی‌های عالی که برایش ترتیب داده شده، واقعا جذاب است و احساس سفر کردن در یک جهان بزرگ را به‌خوبی به‌گیمرها منتقل می‌کند. گشت‌وگذار در محیط بازی را هم می‌توانیم به گشت‌وگذار در محیط‌های کلان و کاوش در سیاه‌چال‌ها بخش‌بندی کنیم. در محیط‌ بزرگ و اصلی بازی، همراه با کاراکترهای بازی می‌توانید به‌شهرهای مختلف سفر کنید، با اهالی آن‌ها تعامل داشته‌ باشید، خرید و فروش کنید،‌ ماموریت جانبی بگیرید و در مسیر، سیاه‌چال‌های جذاب و پرجزئیاتی را که وجود دارند پیدا کنید و به اکتشاف آن‌ها بپردازید. در سیاه‌چال‌های بازی علاوه بر تغییر نحوه‌ی کنترل کاراکترها که آزادی‌عمل بیشتری برای تحرک محیطی به‌گیمر می‌دهند، می‌توانید بین کاراکترهای تحت‌کنترل خودتان هم سوییچ کنید و بازی را پیش ببرید.

Battle Chasers: Nightwar

در بخش مبارزات اما با یک سیستم فایت واقعا جذاب، عمیق و کامل روبه‌رو هستیم. شما می‌توانید ۳ کاراکتر را بسته به‌نوع مهارت‌ آن‌ها و سبک مبارزاتی که در ذهن دارید،‌ انتخاب کنید و به بازی بپردازید. دو نوار سلامتی و Mana (برای زدن ضربات ویژه) همیشه همراه شما در مبارزات هستند و باید در خرج کردن آن‌ها کوشا باشید.

گیم‌پلی بازی به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده است. از مبارزات عالی تا گشت‌وگذار در محیط‌های متنوع و سیاه‌چال‌های پرجزئیات،  برای ساعت‌ها درگیر Battle Chasers: Nightwar خواهید شد

نبردهای بازی که همه‌ی آن‌ها نوبتی هستند و با جلوه‌های گرافیکی حقیقتا معرکه‌ای نمایش داده‌ می‌شوند، برپایه‌ی یک سیستم جالب با نام Overcharge بنا شده‌اند. این سیستم کاری می‌کند که با هر ضربه‌ی معمولی به‌دشمن،‌ نوار Mana خود را پر کنید و بتوانید از ضربات قوی و خاص کاراکتر خود بهره ببرید. تنوع حرکات و ضربات کاراکترها، متعادل بودن درجه‌ی سختی (که می‌توانید درجه‌ی سختی هریک از سیاه‌چال‌های اصلی بازی را انتخاب کنید)، تنوع مکان‌های بازی، تنوع بالای دشمنان و نقشه‌ی پرجزئیات اثر،‌ روند گیم‌پلی آن را عمیق، جذاب،‌ سرگرم‌کننده و با ارزش تکرار بالا می‌کند. شاید از معدود ایرادات بازی در گیم‌پلی آن را می‌توان به‌نحوه‌ی چینش دشمنان خلاصه کرد که سرعت پیش‌روی شما در مراحل را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در هر سیاه‌چال شما پس از هر مبارزه به‌سرعت با دسته‌ای دیگر از دشمنان برخورد می‌کنید که با توجه به نبردهای ۲ الی ۳ دقیقه‌ای بازی، به امری شاید کلافه‌کننده برای شما تبدیل شود.

Battle Chasers: Nightwar

بازی از نظر ارائه‌ی جلوه‌های قوی شنوایی و دیداری درجه‌یک نیز بسیار خوب عمل می‌کند. انیمیشن‌ها، طراحی‌های محیط‌، نورپردازی‌ها و گرافیک هنری بازی واقعا معرکه هستند و نه تنها چشم‌های شما را نوازش می‌دهند، بلکه کاری می‌کنند که گاهی اوقات بدون پیش‌روی در بازی به جزئیات عالی محیط‌های آن خیره شوید.

از نکات جالب جلوه‌های دیداری بازی، طراحی میان‌پرده‌ها است که به‌ترکیب صفحات یک کتاب کامیک با کتاب‌های داستان کهن می‌ماند

جلوه‌های عالی گرافیکی بازی در مبارزات نیز به‌بهترین و شگرف‌ترین شکل ممکن به‌چشم می‌آیند و از طراحی زیبا و متنوع محیط‌های نبرد گرفته تا انیمیشن‌های پرجزئیات و عالی کاراکترها، شما را به‌وجد می‌آورند. بازی از نظر ارائه‌ی یک تجربه‌ی صوتی عالی هم بسیار خوب عمل می‌کند. از دوبله‌ی بسیار خوب تک‌تک کاراکترها گرفته تا موزیک‌های متنوع و صداگذاری‌های خوب و باورپذیر، کاری می‌کنند که بازی از نظر شنوایی هم خوب و جذاب از آب دربیاید. در پایان باید گفت که پورت گوشی‌های هوشمند بازی اندروید و آیفون Battle Chasers: Nightwar واقعا عالی است. یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و عالی از نقش‌آفرینی‌های نوبتی شرقی (JRPG) که با گیم‌پلی جذاب و عمیق، گرافیک خوش‌آب‌ورنگِ معرکه و ماجراهای جذابش، شما را برای مدت‌ها سرگرم می‌کند.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت موبایل و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت موبایل سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی اپل را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Battle Chasers: Nightwar

اگر از طرفدارهای پروپاقرص بازی‌های JRPG هستید و وقت تجربه‌ی آثار تحسین‌شده‌ی این ژانر روی کنسول را ندارید، بازی Battle Chasers: Nightwar را برای موبایل خود بدون لحظه‌ای درنگ، تهیه کنید؛ چرا که خودِ جنس است! یک ماجرای جذاب، گیم‌پلی عمیق، طولانی و سرگرم‌کننده کنار جلوه‌های دیداری و شنیداری فوق‌العاده جذاب و روح‌نواز در این بازی انتظار شما را می‌کشند.
علی گودرزی

9

نقاط قوت

  • + ارزش تکرار بالا
  • + سیستم مبارزات عمیق
  • + جلوه‌های گرافیکی بسیار عالی
  • + روایت یک داستان سرگرم‌کننده
  • + صداگذاری و موسیقی باکیفیت و درجه‌یک

نقاط ضعف

  • - پرداخت شخصیت‌ها می‌توانست بهتر باشد
  • - نحوه‌ی چینش دشمنان در سیاه‌چال‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده