نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

تصاویری از بازی لغو شده سری Batman: Arkham منتشر شد

مدتی پیش شایعاتی مبنی بر بازی کنسل‌شده‌ای از سری Batman: Arkham منتشر شد که حال شاهد انتشار تصاویر هنری از این بازی هستیم.

پس از عرضه‌ی بازی Batman: Arkham Knight در سال ۲۰۱۵ و خداحافظی استودیو راک استدی (Rocksteady) با مجموعه بازی‌های آرکهام، عده‌ی زیادی تصور می‌کردند که حالا این استودیو وارنر بروز مونترال (Warner Bros. Montreal) است که قرار است روی بازی‌های بتمن کار کند. این استودیو ساخت بازی Batman: Arkham Origins را در کارنامه دارد؛ اثری که با توجه با کیفیت بازی‌های قبلی، چندان به مذاق طرفداران سری بازی‌های Batman: Arkham خوش نیامد. در سال ۲۰۱۷ شایعه‌ای منتشر شد که بیان می‌کرد این استودیو قرار است یک بازی دیگر از سری Batman: Arkham را با محوریت شخصیت دیمین وین تولید کند. دیمین وین فرزند تنی بتمن یا همان بروس وین است که مادر او در کمیک‌ها تالیا الغول، دختر راس الغول است. در سال ۲۰۱۸ شایعات دیگری منتشر شد که این بازی در مراحل ابتدایی تولید کنسل شده و قرار است از محتوای تولیدشده برای آن در یک بازی بتمن دیگر استفاده شود. صدالبته استودیوی وارنر بروز مونترال هیچ‌وقت تایید نکرد که روی چنین بازی‌ای کار کرده و آیا اصلا چنین پروژه‌ای وجود داشته یا نه. اگر این بازی در حال ساخت بوده باشد نیز تاکنون اطلاعات زیادی از آن فاش نشده است.

با این‌وجود به‌تازگی یکی از کاربران 4chan تصاویری را در اینترنت منتشر کرده است و ادعا می‌کند که آن‌ها کانسپت آرت‌ها یا طرح‌های مفهومی بازی بتمن کنسل شده هستند. در این تصاویر می‌توانیم نسخه‌ای متفاوت و البته بسیار پیرتر از شخصیت دو چهره یا توفیس (Two-Face) را مشاهده کنیم. او که در نسخه‌های مختلف بازی‌های سری Arkham حضور پررنگی داشت، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های شرور دنیای کمیک‌های بتمن محسوب می‌شود. بنابراین منطقی است که در بازی‌ای با محوریت شخصیت دیمین وین حضور پیدا کند. در تصاویر بعدی شخصیت‌هایی نظیر پویزن آیوی، گوریلا گراد، نسخه‌ای مونث از شخصیت بلک مسک و حتی شخصیت دیک گریسون نیز دیده می‌شود. نکته‌ی قابل‌توجه در این تصاویر، طراحی عجیب و منحصربه‌فرد شخصیت‌ها است که تاکنون اینگونه به‌تصویر کشیده نشده‌اند. همچنین حضور شخصیتی چون گوریلا گراد نشان می‌دهد که تیم سازنده‌ی بازی از شخصیت‌های شروری که در کمیک‌های سایر قهرمانان دی سی حضور داشته‌اند نیز استفاده کرده است. به همین خاطر است که احتمال دارد پای دیگر قهرمانان دنیای کمیک‌های دی سی نیز به این بازی باز شده باشد.

Cancelled Batman Arkham

Cancelled Batman Arkham

 در دو تصویر دیگر می‌توانیم نماهایی از شهر گاثم را مشاهده کنیم. شهری که به‌نظر طراحی آینده‌نگرانه و جالبی دارد. نکته‌ای که در این تصاویر خودنمایی می‌کند یکی از شخصیت‌های بازی است که روی موتور سیکلت در حال حرکت است. این مسئله نشان می‌دهد احتمالا وسایلی چون موتورسیکلت به جمع وسایل نقلیه‌ی بازی پیوسته‌اند تا جابه‌جایی در شهر گاثم روان‌تر و بهتر از قبل انجام شود. متاسفانه تصویری از شخصیت دیمین وین منتشر نشده اما باتوجه‌به سبک ویژه‌ی طراحی‌ها و سوابق استودیو وانر بروز مونترال، منطقی به‌نظر می‌رسد که آن‌ها برای طراحی بازی بعدی‌شان به‌سراغ چنین سبک و سیاقی بروند.

پس از انتشار این تصاویر، یک یوتیوبر به نام Slcmof در توییتر به آن‌ها واکنش نشان داد و گفت این‌ها همان تصاویری هستند که آن‌ها چند سال پیش موفق شده بودند ازطریق یکی از منابع داخلی‌شان در استودیو آن‌ها ببینند.

توجه‌تان را به این تصاویر از بازی کنسل شده‌ی Batman: Arkham با حضور دیمین وین جلب می‌کنم. این بازی به احتمال فراوان دنباله‌ای بر بازی Batman: Arkham Knight است اما باز هم نمی‌توان با اطمینان از این مسئله سخن گفت. در میان شما، آن‌هایی که کانال یوتیوب مرا دنبال می‌کردند، یادشان می‌آید که توصیفاتی درباره‌ی برخی از این تصاویر ارائه کرده بودم.

طبق اخباری که توسط وارنر بروز مونترال منتشر شده، آن‌ها تایید کرده‌اند که نه روی یک بازی، بلکه روی دو بازی براساس شخصیت‌ها و کمیک‌های دی سی کار می‌کنند. به احتمال فراوان یکی از این بازی‌ها همان چیزی است که از خاکسترهای این بازی کنسل شده متولد شده است. شایعات زیاد دیگری پیرامون این بازی شنیده می‌شوند و باید منتظر ماند و دید آیا آن‌ها قصد دارند در رویدادهای اخیر از ساخته‌هایشان رونمایی کنند یا خیر. می‌توان گفت از سال ۲۰۱۴ تاکنون این استودیو محصولی را منتشر نکرده و اگر اخبار مربوط‌به بازی‌های بتمن صحیح باشند، آن‌ها با مشکلات زیادی از جمله پروژه‌های کنسل شده و طولانی شدن روند ساخت بازی‌ها مواجه شده‌اند. درهرصورت طرفداران کمیک بوک‌های بتمن و سری بازی‌های Arkham امیدوارند این مشکلات هرچه زودتر برطرف شوند و نسخه‌ی دیگری از این سری بازی محبوب راهی بازار شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی کنسل شده از سری بازی‌های بتمن چیست؟ آیا دوست داشتید این بازی را تجربه کنید؟


منبع Comicbook.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده