نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

اعمال تعرفه های گمرکی جدید امریکا روی کالاهای چینی به تعویق افتاد

پس از کشمکش‌های فراوان بین دو کشور امریکا و چین، به‌نظر می‌رسد اعمال تعرفه‌های جدید روی کالاهای الکترونیکی که از چین وارد می‌شود فعلا تا پایان سال میلادی تاخیر خورده است.

چند وقتی است که جنگ تجاری شدیدی بین کشورهای چین و امریکا شروع شده است؛ این تنش‌ها به حدی بالا گرفت که دولت ترامپ دستور داد ۱۰ درصد تعرفه‌ گمرکی که برای ورود کالاهای الکترونیکی از چین، گرفته می‌شد به ۲۵ درصد افزایش یابد. این ماجرا علاوه‌بر اینکه روی مردم فشار زیادی وارد می‌کند، برای تولیدکننده‌ها هم مشکل ایجاد خواهد کرد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که حتی سه غول صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو به این قضییه واکنش نشان داده‌اند و حتی احتمال افزایش قیمت‌ کنسول‌های نسل بعد را زیاد اعلام کردند. باتوجه به اینکه این قانون هنوز به مرحله اجرا نرسیده و تاریخ ۱۰ شهریور زمان مشخص شده برای اعمال آن بوده است، اما حالا در جدیدترین اخبار اعلام شده، به‌نظر می‌رسد اجرای آن فعلا حداقل تا اواخر سال میلادی یعنی ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) به تعویق افتاده است.

با توجه به خبری که نماینده بازرگانی ایالت متحده امریکا منتشر کرد، فعلا افزایش تعرفه‌ها حداقل تا آخر سال جاری به تعویق افتاده است. در ادامه خبر آمده که حتی امکان دارد بعضی از کالاها با توجه به بررسی فاکتورهای مختلفی چون امنیت ملی، سلامت و ایمنی آنها، از لیست اعمال تعرفه‌ها به‌صورت کامل حذف شوند. باید توجه کرد که اگر این تاخیر تنها تا آخر سال باشد و از شروع سال ۲۰۲۰ تعرفه‌های جدید اعمال شوند، باز هم تاثیر مستقیمی روی افزایش قیمت کنسول‌های نسل بعدی خواهد گذاشت.

به‌نظر شما این جنگ و تنش تا کی ادامه‌دار خواهد بود و آیا در صورت اعمل قوانین و تعرفه‌ای جدید، چقدر احتمال دارد کنسول‌های بازی از لیست کالاهای اعمالی خارج شده و روند گذشته را پیش بگیرند؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده