نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵

دیزنی از احتمال ساخت دنباله فیلم Aladdin می‌گوید

دن لین، تهیه کننده فیلم Aladdin از صحبت برای ساخت دنباله این فیلم لایو اکشن و موفق خبر داده است.

از ماه خرداد امسال، اکران جهانی فیلم Aladdin (علاالدین) رسما آغاز شد که عملکرد این فیلم لایو اکشن و موزیکال فراتر از انتظار بوده است. فیلم Aladdin تا به امروز ۱.۰۳۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده که این فروش شامل ۳۵۲.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶۸۲.۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ممکن است یک دنباله برای فیلم علاالدین ساخته شود. طبق خبری که SyFyWire منتشر کرده، دن لین، تهیه کننده فیلم گفت که استودیو علاقه‌مند است تا دنباله‌ای برای فیلم Aladdin بسازد. او گفت:

احساس می‌کنیم که این شخصیت‌ها داستان‌ها و ماجراجویی‌های بیشتری را برای گفتن و ارائه دارند. 

Aladdin

پیش از این انیمیشن Aladdin نیز دارای ۲ دنباله بود که این دنباله‌ها به‌صورت خانگی منتشر شدند و کیفیت انیمیشن اصلی را نداشتند. انیمیشن The Return of Jafar (بازگشت جعفر)، محصول سال ۱۹۹۴ و انیمیشن Aladdin and the King of Thieves (علاءالدین و شاه دزدان)، محصول سال ۱۹۹۶، دو دنباله این انیمیشن سینمایی بودند. بااین حال، دنباله لایو اکشن آن قرار نیست براساس انیمیشن The Return of Jafar یا دنباله دیگری باشد و احتمالا داستان متفاوتی را خواهد داشت. لین گفت:

مانند انیمیشن اصلی، دنباله فیلم Aladdin قرار نیست بازسازی هیچ یک از دیگر انیمیشن‌های ساخته شده براساس آن باشد. بنابراین ما در حال بررسی هستیم تا بهترین ایده را برای ادامه راه این شخصیت‌ها پیدا کنیم.

گای ریچی

فیلم Aladdin اقتباس نسبتا وفاداری به انیمیشن خود بود، اما تفاوت‌هایی را نیز داشت و به طور مثال، طوطی لاگو در نسخه جدید آن صحبت نمی‌کند. در صورتی که سازندگان بخواهند براساس داستان Return of Jafar این فیلم را تولید کنند، والت دیزنی نیاز دارد تا تغییراتی زیادی را در آن ایجاد کند. علاوه بر بازگشت احتمالی منا مسعود در نقش علاالدین و نائومی اسکات در نقش پرنسس یاسمین، لین از احتمال بازگشت گای ریچی برای کارگردانی و ویل اسمیت برای نقش‌آفرینی دوباره در نقش جنی، خبر داد. لین گفت:

حتی پیش از موفقیت در گیشه، آن‌ها گفتند که این فیلم بهترین تجربه فیلمسازی آن‌ها در طول زندگی حرفه‌ای خود بوده است.

Aladdin

بااین حال، ساخت دنباله فیلم Aladdin هنوز رسما تایید نشده، اما با توجه به موفقیت تجاری قسمت اول و پایان بندی آن، احتمال ساخت فیلم Aladdin 2 وجود دارد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده