// سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۷

آپدیت Super Duper بازی Minecraft لغو شد

استودیو موجانگ رسما اعلام کرده است که آپدیتی که قرار بود رزولوشن 4K را به بازی Minecraft اضافه کند، لغو شده است.

نزدیک‌به دو سال پیش بود که استودیو Mojang اعلام کرد که قرار است یک به‌روزرسانی گرافیکی با نام Super Duper برای بازی Minecraft ساخته شود. این آپدیت که قرار بود در پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شود، علاوه‌بر بهبود جلوه‌های بصری بازی، قرار بود امکان پشتیبانی از رزولوشن 4K را نیز به برخی از پلتفرم‌های بازی اضافه کند. اما پس از فرارسیدن زمان مقرر و حتی پس از آن نیز استودیو موجانگ هیچ سخنی در این‌باره نگفت و سکوت پیشه کرد.

حالا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، موجانگ در وب‌سایت خود رسما اعلام کرده است که روند توسعه و انتشار این آپدیت به‌طول کامل متوقف و لغو شده است؛ به این‌ معنی که دیگر خبری از انتشار آن نخواهد بود. بخش‌هایی از صحبت‌های موجانگ را در این‌باره در زیر مطالعه می‌کنید:

بسته گرافیکی Super Duper با این‌که یک تصمیم بسیار هیجان‌انگیز بود و می‌توانست جلوه و ظاهری نو به بازی ماینکرفت بدهد، اما متاسفانه به‌دلیل پیچیدگی بیش از حدی که برای پیاده‌سازی نیاز داشت، لغو شد.

Minecraft

همان‌طور که از صحبت‌های استودیو Mojang نیز مشخص است، دلیل اصلی لغو شدن این پروژه پیچیدگی آن در پیاده‌سازی روی پلتفرم‌های مختلف بوده است. موجانگ همچنین گفته است که از نحوه‌ی کارایی این آپدیت روی برخی از پلتفرم‌ها رضایت نداشته است. آن‌ها از این‌رو تصمیم گرفته‌اند که به‌طور کلی پروژه را لغو کنند و به‌دنبال راهی دیگر باشند تا بتوانند ظاهری جدید به بازی پر طرفدار ماینکرفت بدهند.

اگرچه این خبر برای کسانی که بی‌صبرانه منتظر انتشار این بسته بوده‌اند ناراحت‌کننده است، اما همان‌طور که موجانگ نیز ابراز کرده است، قرار است بازی Minecraft در آینده با ظاهر جدیدی مواجه شود. بازی Minecraft با بیش از ۱۰ سال عمر و با داشتن محیطی بسیار گسترده، دارای جلوه‌های بصری‌ای با کیفیت پایین است که البته این امر یکی از علایق طرفداران آن است.

علی‌رغم این‌که خبر گفته‌شده باعث ناراحتی طرفداران می‌شود، اما بعید است روی محبوبیت بازی‌ای اثر بگذارد که کماکان در ماه گذشته به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی دیجیتالی فروخته‌شده روی کنسول پلی استیشن 4 شناخته شد.

نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده