نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶

خالق بازی Shenmue 3 تصاویر جدیدی از آن منتشر کرد

یو سوزوکی، نابغه‌ی ژاپنی که خالق بازی‌های بسیار زیاد و موفقی است، در مصاحبه اخیر خود از تصاویر جدید بازی Shenmue 3 رونمایی کرد. با زومجی و ادامه خبر همراه باشید.

تا حالا افراد زیادی بازی‌‌هایی خلق کرده‌اند یا به‌نوعی سعی کرده‌اند در این صنعت جذاب جایگاهی را برای خود پیدا کنند. آیا واقعا همه‌ی افراد به این خواسته خود رسیده‌اند؟ آیا شما اسامی تک‌تک افرادی را که به هر نحوی فعالیتی انجام داده‌اند به یاد دارید؟ قطعا پاسخ منفی است. این امر هم طبیعی است؛ قرار نیست همه توانسته باشند در این عرصه موفق ظاهر شوند و نام خود را در تاریخ ثبت کنند. از حق نگذریم در این بین نمی‌شود چشم خود را روی همه بست؛ چراکه اگر بعضی از افراد، یا بهتر است بگویم نابغه‌ها نبودند، ما اکنون از تجربه این سرگرمی محروم بودیم.

حال به بهانه نزدیک شدن به زمان عرضه بازی Shenmue 3، بد نیست سری بزنیم به جدیدترین مصاحبه خالق آن یعنی یو سوزوکی (Yu Suzuki)، تا علاوه‌بر اینکه با روند بازی و حال‌وهوای آن بیشتر آشنا شویم، مروری کوتاه بر دوران کار و زندگی این مرد افسانه‌ای نیز داشته باشیم.

یو سوزوکی در همان دوران کودکی نیز تفاوت‌هایی با بچه‌های هم سن‌ و سال خود داشت

یو سوزوکی در شروع مصاحبه خود تصمیم گرفت به‌ترتیب زمانی شروع به توصیف دوران کودکی خود کند و ما را به یک سفر زمان جذاب دعوت کرد تا بهتر با این مرد افسانه‌ای آشنا شویم. او در سال ۱۹۵۸ در یک منطقه کوچک و روستایی ژاپن به‌دنیا آمد. او در همان دوران کودکی، تفاوت‌هایی با بچه‌های هم سن‌ و سال خود داشت. تفاوت‌های جزیی مثل تفاوت در تفریح کردن، وسایل و بازی‌هایی که شاید در آن زمان تنها او انجام می‌داد؛ یا شاید بدون اغراق نباشد اگر بگوییم تنها او در آن سن کم، چنین ذهن خلاقی نسبت به بقیه داشت. به عنوان مثال او توضیح می‌دهد زمانی که کودکان هم سن وی تلاش می‌کردند با بازی‌های پیش‌پا افتاده لذت ببرند، او اما به فکر روش‌ها و تکنیک‌های خلاقانه‌تری می‌گشت و تنها از آن طریق راضی می‌شد. مثلا زمانی که خانواده برای او اسباب‌بازی لگو خریده بودند، او به‌جای آنکه مثل اکثر کودکان به فکر درست‌کردن مدل‌های آموزش داده شده باشد، به فکر ساختن وسایل بزرگ و پیچیده‌ای مثل فضاپیما و کشتی بوده است.

یو سوزوکی

در ادامه با نشان دادن دو تصویر قدیمی از خانواده خود، او توضیح می‌دهد با توجه به اینکه پدر و مادر او بسیار اهل موسیقی بوده‌اند، تاکید زیادی داشتند که او هم راه آن‌ها را ادامه دهد و به سمت موسیقی کلاسیک روی بیاورد؛ در حالی که او هیچ‌وقت به این سبک موسیقی علاقه‌ای نداشت و نمی‌توانست با آن ارتباطی برقرار کند و بیشتر موسیقی سبک راک بود که نیاز‌های او را برآورده می‌کرد. این تناقض با توجه به محلی که بزرگ شده بود که یک محله روستایی کوچک بود، سخت می‌شد آن را درک و قبول کرد.

یو سوزوکی

از زمان کودکی که بگذریم می‌رسیم به روز‌های مدرسه و دبیرستان؛ روزهایی که مشغول انتخاب کردن شغل آینده خود بود. جالب است بدانید در آن زمان اصلا علاقه‌ای به کار کردن نداشت؛ چراکه مفهوم کار را یک عمل خسته کننده توصیف می‌کرد؛ برای همین همیشه دوست داشت اگر قرار باشد کاری هم انجام دهد، کاری را انتخاب کند که وقت آزاد زیادی را در اختیارش قرار می‌دهد. اولین شغلی که به‌نظر او خوب آمد، شغل معلمی بود؛ دلیل آن هم این بود که معلم‌ها در فصل زمستان و تابستان تعطیلات زیادی دارند و می‌توانند استراحت کنند. باور نخواهید کرد حتی در مدرسه زمانی که می‌خواست شغل آینده خود را اعلام کند، دوست داشت برنامه‌نویس (Programmer) شود؛ بدون آنکه اصلا بداند آینده شغلی آن چیست. تنها دلیل آن هم این بود که از قسمت اول کلمه آن، یعنی Pro حس خوبی داشت و تصور می‌کرد با این شغل می‌تواند به معروفیت برسد (باور کنید برای خود من هم بسیار عجیب است). در آخر خوشبختانه تصمیم گرفت به شرکت سگا وارد شود؛ زیرا پیشنهادی که آن‌ها برای یو سوزوکی ارایه دادند، بسیار اغواکننده بود؛ پیشنهاد آن‌ها هفته‌ای دو روز استراحت بود. همین دلیل ساده هم باعث شد زندگی سوزوکی برای همیشه تغییر کند.

تنها به‌دلیل پیشنهاد دو روز استراحت در هفته به شرکت سگا ملحق شد

او با پشتکار و علاقه زیادی که داشت توانست همان ابتدای کار توجهات زیادی را به‌خود جلب کند؛ به‌عنوان مثال برای ساخت بازی AfterBurner او به پایگاه‌های هوایی سر زد و درباره جنگنده‌ها به مطالعه پرداخت. او با همین روش و توجه به جزییاتی که داشت بازی‌هایی چون OutRun ،Virtua Fighter و حتی Shenmue را تولید کرد. فکر می‌کنید چند نفر در دنیا تا الان به معبد شائولین رفته‌اند؟ افرادی که شغل مرتبط با ورزش‌های رزمی دارند هم به احتمال خیلی زیاد فقط اسم این معابد را شنیده‌اند و دیدن آن‌ها را تنها از داخل تصاویر تجربه کرده‌اند. حالا شما تصور کنید کسی که تنها برای ساخت یک بازی به یکی از آن‌ها سفر می‌کند و حرکاتی را که در آنجا انجام می‌شود در بازی خود شبیه‌سازی می‌کند، می‌تواند به این جایگاه فعلی خود نرسد و ماندگار نشود؟

او در ادامه از مشکلات کار خود می‌گوید و زمانی را به‌یاد می‌آورد که همه او را از ساخت بازی Shenmue ناامید کرده بودند. اما اکنون که به‌گذشته نگاه می‌کند، برای ساخت چنین بازی‌ای که بعد از این همه سال هنوز در ذهن گیمر‌ها ماندگار شده است، خوشحال است که کار خود را به درستی انجام داده و اسیر حرف‌های منفی دیگران نشده است. در ادامه می‌توانید طرح‌های اولیه این مجموعه را که تازه منتشر شده است مشاهده کنید.

بازی Shenmue 3 قرار است در تاریخ ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) برای پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود. او در آخر مصاحبه تاکید کرد که بازی در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و افراد زیادی با شخصیت‌های متفاوت در حال تجربه آن هستند. در ادامه می‌توانید تصاویر تازه منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده