نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

فیلم Spider-Man: Far From Home افتتاحیه‌ای فراتر از انتظار را تجربه کرد

فیلم Spider-Man: Far From Home موفق شد در ۶ روز اول اکران خود، فروش بسیار خوبی را در گیشه آمریکای شمالی و جهانی داشته باشد.

فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) اکران خود را با فروش ۳۹ میلیون دلار در روز سه شنبه هفته گذشته آغاز کرد که این فیلم موفق شد رکورد بهترین افتتاحیه روز سه‌شنبه را که تا پیش از این به فیلم The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز) با افتتاحیه ۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ تعلق داشت، بشکند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنباله فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) فروشی فراتر از پیش‌بینی‌ها و انتظارها را تجربه کرده است.

طبق آمار منتشر شده، فیلم Spider-Man: Far From Home در سه روز پایان اولین هفته اکران خود حدود ۹۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا در مجموع ۶ روز اول اکران این فیلم که از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، دنباله فیلم اسپایدرمن حدود ۱۸۵ میلیون دلار فروش کند که این آمار بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده است.

Spider-Man: Far From Home

در یک مقایسه کوتاه، در سال ۲۰۱۷ فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) افتتاحیه‌ای در حدود ۱۱۷ میلیون دلار را تجربه کرده بود. فیلم Spider-Man: Far From Home بهترین فروش روز چهارشنبه فیلم‌های مارول و دومین فروش برتر روز ۴ جولای را نیز تجربه کرده و همچنین بهترین فروش یک فیلم سونی پیکچرز در ۶ روز اول اکران نیز بوده است. همچنین ۲۳امین فیلم دنیای سینمایی مارول حدود ۳۹۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروخته تا در مجموع ۱۰ روز اول اکران این فیلم در سراسر جهان، فروش فیلم Spider-Man: Far From Home به ۵۸۰ میلیون دلار برسد که در یک مقایسه در بازه زمانی مشابه، عملکرد فروش جهانی این فیلم بالاتر از فیلم‌های ابرقهرمانی دیگری مثل فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) و فیلم Spider-Man: Homecoming بوده است.

همچنین آماری از تماشاگران فیلم Spider-Man: Far From Home نیز منتشر شده که ۶۰ درصد افرادی که فیلم را تماشا کرده‌اند، مردان و پسران بوده‌اند که ۵۸ درصد این آمار نیز افراد کمتر از ۲۵ سال را تشکیل می‌دهد. علاوه‌بر این، فیلم Spider-Man: Far From Home نمره سینمااسکور A را از تماشاگران دریافت کرده که طبق گفته این گروه، نمرات تماشاگران به فیلم فاصله زیادی با نمره A+ نداشته است. همچنین پس از فیلم Transformers: Dark of the Moon (تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه) با فروش ۹۷.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱، این فیلم دومین فروش آخر هفته برتر هفته ۴ جولای را نیز تجربه کرده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده