// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۳

به لطف طرفداران، گوگل اسم خالقان Game of Thrones را مترادف «نویسندگان بد» می‌داند

طرفداران «بازی تاج و تخت» با ترفند جالبی موفق شده‌اند تا دیوید بنیاف و دی‌.بی. وایس را به مترادف عبارت «نویسندگان بد» در گوگل تبدیل کنند. همراه زومجی باشید.

یک زمانی مردِ خردمندی به اسم تیریون لنیستر گفت که هیچ چیزی در دنیا مهم‌تر یا قوی‌تر از داستان‌ها نیست. ولی واقعیت این بود که او هنوز با خشمِ آتشینِ تمام‌عیارِ کاربران اینترنت روبه‌رو نشده بود تا متوجه شود که هیچ چیزی قوی‌تر از آن وجود ندارد (راستی، او همان کسی بود که باور داشت کسی که از پنجره پایین پرت شده و در سوراخی زیر زمین زندگی کرده و کاری به جز زُل زدن به مردم نداشت، داستان بهتری در مقایسه با یک قاتلِ بی‌چهره‌ که دست تنها جلوی آخرالزمان را گرفت داشت. پس نمی‌توانیم زیاد روی حرفش حساب باز کنیم!). با اینکه اکثرمان کم‌کم در حال فراموش کردنِ خشمی که نسبت به نحوه‌ی به اتمام رسیدن سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) توسط دیوید بنیاف و دی‌.بی‌. وایس احساس می‌کنیم هستیم، ولی پس‌لرزه‌های خشمِ آنلاینِ طرفداران هنوز در سراسر اینترنت احساس می‌شود. نه، منظورمان آن درخواستی که طرفداران برای بازسازی فصل هشتم با «نویسندگان شایسته» تهیه کرده بودند و هنوز هرروزه در حال جمع کردن امضاهای بیشتر است و در حال حال حاضر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار امضا رسیده است نیست. این پس‌لرزه‌ای که داریم درباره‌اش حرف می‌زنیم درباره‌ی اهرم‌های واقعی کنترل‌کننده‌ی هستی است: موتور جستجوگر گوگل.

وبسایتِ طرفداری «وینتر ایز کامینگ» به تازگی خبر داده است که کمپین طرفداران «بازی تاج و تخت» برای فریب دادن موتور جستجوی گوگل جواب داده است. ماجرا از این قرار است که روز ششم ماه می امسال (۱۶ اردیبهشت)، درست یک روز بعد از پخش اپیزود چهارم فصل هشتم، کاربران صفحه‌ی r/freefolk ردیت، عکسی از دیوید بنیاف و دی.بی. وایس را همراه با عبارت «نویسندگان بد» (Bad writers) پُست کردند و از کاربرانشان خواستند تا با لایک کردن این پست کاری کنند تا هروقت هرکس در گوگل عبارت «نویسندگان بد» را جستجو کرد، اسم و عکس دیوید بنیاف و دی.بی. وایس اولین نتیجه‌ای باشد که به نمایش در می‌آید. اکنون بعد از دو ماهی که از ارسال این پست می‌گذرد، کمپین آنها برای فریب دادن الگوریتم گوگل جواب داده است و دیوید بنیاف و دی.بی. وایس از نظر گوگل تفاوتی با «نویسندگان بد» ندارند. هیج شکی وجود ندارد که طرفداران «بازی تاج و تخت» دل خوشی از پایان‌بندی سریال ندارند. اما سوال این است که آیا انجام چنین حرکتی وسیله‌ی خوبی برای ابراز نارضایتی‌شان است یا آیا ما در حال تمایل پیدا کردن به سوی همان نوع رفتارِ آنلاینی هستیم که جرج آر. آر. مارتین اخیرا آن را «مسموم» دانسته بود؟ جوابش را به فلاسفه می‌سپاریم. بنیاف و وایس تاکنون درباره‌ی واکنش‌های منفی سنگینی که فصل هشتم سریالشان دریافت کرد سکوت اختیار کرده‌اند، اما به تازگی خبر رسید که آنها اواخر این ماه در همایش کامیک‌کان سن‌دیگو در کنار بسیاری از بازیگرانِ سریال حضور پیدا خواهند کرد. باید دید اولین رویارویی طرفداران و بنیاف و وایس در پنلشان در کامیک‌کان چگونه پیش خواهد رفت. حداقلش این است که اگر بنیاف و وایس قبلش اسم خودشان را گوگل کنند خواهد فهمید که باید آماده در این همایش حاضر شوند!


منبع winteriscoming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده