نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵

فیلم Uncharted اقتباسی مستقیم از بازی نخواهد بود

دان تراختنبرگ، کارگردان نسخه سینمایی مجموعه Uncharted گفت که فیلم وی قرار نیست یک کپی از بازی‌های ویدئویی این مجموعه باشد.

به‌نظر می‌رسد تِم و فضای کلی فیلم مورد انتظار Uncharted (آنچارتد) با مجموعه بازی‌های ویدئویی این مجموعهٔ محبوب تفاوت بسیار دارد و قرار نیست تماشاچیان همان اتفاقاتی را که در بازی افتاده است روی پردهٔ سینما تماشا کنند و تنها تغییر کلی، جابه‌جایی شخصیت‌های بازی با بازیگران معروف نیست. طبق صحبت‌های دان تراختنبرگ، کارگردان فیلم Ten Cloverfield Lane (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد) که کارگردانی نسخهٔ سینمایی مجموعه Uncharted را بر عهده دارد، تماشاچیان قرار نیست دقیقاً همان اتفاقات و داستانی را که در بازی‌های این مجموعه تجربه کردند به‌تماشا بنشینند.

بیش از یک دهه است که شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) به‌دنبال ساخت فیلم Uncharted است و در حال حاضر و از سال ۹۶، تام هالند، بازیگر نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، نقش نیتن دریک جوان را در فیلم آنچارتد بر عهده دارد و همان‌طور که می‌دانید، داستان دوران نوجوانی شخصیت دوست‌داشتنی نیتن دریک و پیش از تبدیل شدنش به گنج‌یاب معروفی که می‌شناسیم و دوستش داریم، در فیلم روایت خواهد شد.

Tom Holland

دان تراختنبرگ در رابطه با شباهت مجموعه بازی‌های ویدئویی Uncharted به فیلم خود گفت که اگر این فیلم، یک فیلم کاملاً اقتباسی بود، هیجانی زیادی برای طرفداران نداشت. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر نمی‌کنم ساخت یک فیلم از روی بازی ویدئویی که تنها یک کپی از بازی باشد، ارزش این همه کار را داشته باشد و مردم هم با توجه به تجربه‌ فوق‌العاده‌ای که با بازی کردن این مجموعه داشتند، با تماشای چنین فیلمی هیجان‌زده نمی‌شوند.

وی در ادامه در رابطه با شایعه ساخت بازی جدید از مجموعه Uncharted تنها به این گفته‌ بسنده کرد:

داستان این فیلم، همان چیزی است که استودیو می‌خواهد آن را روایت کند.

آذر سال گذشته بود که شاون لوی، کارگردان سه گانه فیلم Night at the Museum (شب در موزه) و چند قسمت از سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا)، که قرار بود وظیفه کارگردانی فیلم Uncharted را بر عهده داشته باشد، پروژه ساخت این فیلم را ترک کرد و اعلام شد که او دیگر کارگردانی این فیلم را بر عهده نخواهد داشت و دان تراختنبرگ جایگزین وی شد. جو کارناهان نیز از گزینه‌های کارگردانی این فیلم بود و در همان زمان صحبت‌های مبنی بر حضور رایان رینولدز در نقش جوانی نیتن دریک بود که در نهایت کل داستان عوض شد. شایعاتی نیز وجود دارد که در نسخهٔ سینمایی Uncharted، برایان کرانستون، بازیگر سریال Breaking Bad (برکینگ بد)، قرار است نقش شخصیت سالی را ایفا کند.

ساخت یک فیلم از روی بازی ویدئویی که تنها یک کپی از بازی باشد، ارزش این همه کار را ندارد

جاناتان روزنبرگ و مارک واکر، آخرین و جدیدترین پیش‌نویس فیلمنامه فیلم Uncharted را نوشته‌اند، اما اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم یا نحوه ارتباط داشتن آن با بازی‌های آن، اعلام نشده است و تنها اکنون می‌دانیم که داستان فیلم ربط چندانی به بازی‌های مجموعه نخواهد داشت. با این حال، پیش از این گفته شد که فیلم Uncharted قرار است داستان دریک جوان را دنبال کند که با ویکتور سالیوان ملقب به سالی آشنا می‌شود و این داستان در هیچ یک از نسخه‌های بازی Uncharted روایت نشده است. فیلم آنچارتد اکنون قرار است در تاریخ اکران خود با فیلم West Side Story (داستان وست ساید) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، در گیشه رقابت کند.

بازی Uncharted 4: A Thief's End به داستان نیتن دریک خاتمه داد، ولی گفته می‌شود که ممکن است در آینده بازی Uncharted 5 ساخته شود، اما احتمالاً سازنده متفاوتی آن را خواهد ساخت.

فیلم Uncharted برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده