نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

تعویض PES 2019 با Detroit برای بازی‌های پلی استیشن پلاس تصمیم کونامی نبوده است

کونامی در تعویض بازی Pro Evolution Soccer 2019 با Detroit به‌عنوان بازی پلی استیشن پلاس در ماه جولای دخالتی نداشته است و همه‌چیز به تصمیم سونی مربوط می‌شود.

چند روز قبل شاهد اتفاق عجیبی بودیم و در حالی که بازی‌های Pro Evolution Soccer 2019 و Horizon Chase Turbo به‌عنوان بازی‌های رایگان ماه جولای پلی استیشن پلاس معرفی شدند، تنها چند روز بعد از آن مشخص شد که خبری از PES 2019 در این ماه نخواهد بود و این بازی جای خود را به Detroit: Become Human اثر استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) داده است؛ موضوعی که با حاشیه‌هایی همراه بود و به‌تازگی مسئولان کونامی (Konami) اعلام کرده‌اند که هیچ نقشی در این ماجرا نداشته‌اند.

سایت گیم‌اسپات که به‌دنبال دلایل این قضیه بوده است، به‌نقل از سخنگوی کونامی می‌گوید تصمیم برای حذف PES 2019 کاملاً به مسئولان سونی مربوط می‌شود و از آنجایی که کونامی در این زمینه هیچ نقشی نداشته است، بهتر است موضوع مربوطه از سونی سوال شود.

در ادامه هم لنارت بابزین، مدیر برند اروپایی PES از غافل‌گیر شدن خود بابت این اقدام سونی می‌گوید:

واقعاً نمی‌توانم در این مورد چیز خاصی بگویم، چرا که خودم هم تقریباً هم‌زمان با انتشار این خبر و زمانی که به‌سراغ لپتاپم رفته بودم، متوجه آن شدم و بنابراین هیچ توضیحی ندارم.

هرچند تصمیم برای تعویض بازی‌های پلی استیشن پلاس برعهده سونی است و آن‌ها این حق را دارند که دست به چنین تغییراتی بزنند، ولی نکته عجیب این است که مسئولان کمپانی سازنده‌ی بازی در جریان این موضوع نبوده‌اند و شاید بهتر بود که سونی از قبل به آن‌ها هم اطلاعات بیشتری می‌داد.

در هر حال چنین تصمیمی با خوشحالی عده‌ای همراه شد که ترجیح می‌دادند به‌جای تجربه‌ی یک بازی فوتبال، دو ماه پیش از انتشار نسخه‌ی جدید آن به‌سراغ بازی متفاوتی مثل Detroit بروند. ولی عده‌ی دیگری هم اشتیاق زیادی برای امتحان کردن PES بعد از سال‌ها داشتند و شاید ارائه‌ی این بازی می‌توانست نظر آن‌ها را نسبت به سری فوتبال قدیمی کونامی تغییر دهد. همین موضوع هم باعث شده است ماجرا با حرف و حدیث‌هایی همراه شود و عده‌ای نقش الکترونیک آرتز را هم در این میان پررنگ بدانند؛ شرکت سازنده مجموعه فیفا (FIFA) که شاید تمایل زیادی به تجربه‌ی بازی رقیب خود توسط مخاطبان نداشته و از نفوذ بالای خود در این زمینه استفاده کرده باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده