نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶

حامیان نسخه کامپیوتر بازی Shenmue 3 می توانند پول خود را پس بگیرند

حامیان نسخه کامپیوتر بازی Shenmue 3 به خاطر به انحصار فروشگاه اپیک درآمدن بازی می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

در نمایشگاه E3 2019، شرکت‌های Deep Silver و Ys Net به عنوان ناشر و سازنده‌، اعلام کردند که بازی مورد انتظار Shenmue 3 روی پی سی در انحصار فروشگاه اپیک (Epic Games Store) خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از حامیان بازی، استیم را ترجیح می‌دهند و حتی زمانی که فروشگاه اپیک وجود خارجی نداشت نیز از بازی حمایت کردند، این تصمیم باعث عصبانیت آن‌ها شد و آن‌ها خواستار پس گرفتن پول خود بودند. متاسفانه، Deep Silver و Ys Net در آن زمان به کسی این اجازه را نمی‌دادند که این قضیه باعث تشدید واکنش منفی طرفداران شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، Ys Net به‌تازگی و طی پستی که در کیک‌استارتر منتشر کرده است، بازپرداخت پول طرفداران و نکات دیگری را شفاف سازی کرده است.

این پست با جزئیاتی در مورد تصمیم Ys Net برای به انحصار فروشگاه اپیک درآمدن بازی آغاز می‌شود:

همان‌طور که در نظرسنجی‌ و اخباری که در زمان شروع پروژه به اطلاع رساندیم اشاره شد، ما در ابتدا قصد داشتیم تا بازی را از طریق استیم روی رایانه‌های شخصی منتشر کنیم. با در نظر گرفتن ملاحظات فروش و نشر، Ys Net و Deep Silver با فروشگاه اپیک در مورد انتشار بازی روی پی‌سی از طریق این فروشگاه به توافق رسیدند. به عنوان ناشر، Deep Silver نه فقط به انتشار و فروش بازی، بلکه به بالا بردن مقیاس‌های بازی کمک فراوانی کرده است و به لطف آن‌ها، اکنون Shenmue 3 اثری کامل‌تر است. همچنین شرکت Epic Games از زمان شروع پروژه، با در اختیار گذاشتن موتور Unreal Engine 4 با ما همراه بوده و همواره در طول روند ساخت بازی ما را حمایت کرده است.

سپس Ys Net اعلام کرده است که آن‌ها در مورد در اختیار قرار دادن کد‌های استیم بازی تنها به حامیان خود صحبت کرده‌اند، اما در نهایت این کار شدنی نبود.

ما در مورد در اختیار قرار دادن کد‌های استیم در روز انتشار بحث کرده‌ایم اما هماهنگی با سیاست‌های فروش شرکت‌های مرتبط به خوبی پیش نرفت و در نتیجه، ما نمی‌توانیم گزینه‌ای برای انتشار کد‌های استیم بازی در روز انتشار داشته باشیم. این مساله که ما نمی‌توانیم به عنوان پاداش حامیان خود در کیک استارتر، در روز انتشار بازی کد‌های استیم را هدیه دهیم، ناامیدی و ناراحتی بسیار بزرگی برای کسانی است که انتظار دریافت این کد‌ها را از ما داشتند. ما عمیقا به خاطر نارضایتی‌ای که به واسطه‌ی این اعلامیه پیش آمده است، عذرخواهی می‌کنیم.

 Ys Net در ادامه‌ی این پست بیان می‌کند که:

ما قبول داریم که بیانیه‌ی فوق برای حامیان قابل قبول نخواهد بود؛ بنابراین بازپرداخت پول آن‌ها انجام خواهد شد.

که البته بازپرداخت پول تا اعلامیه‌ی بعدی امکان پذیر نخواهد بود و Ys Net اینگونه ادامه می‌دهد که جوایزی مانند محتوای درون بازی با توجه به رتبه‌ی جوایز در نظر گرفته شده است اما ممکن است بازپرداخت کامل ممکن نباشد. باعث تاسف است که برخی از حامیان ممکن است پول خود را از دست بدهند اما با این حال حداقل برخلاف گذشته، Deep Silver و Ys Net برنامه‌ای برای بازپرداخت پول حامیان خود دارند.

بازی Shenmue 3 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) امسال برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر خواهد شد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی در انحصار فروشگاه اپیک است. اگر از طرفداران این بازی هستید، می‌توانید نگاهی به نسخه‌ی کالکتور آن که در نمایشگاه E3 معرفی شده است، بیندازید.

نظر شما در مورد سیاست‌های فروشگاه اپیک چیست؟ آیا با انحصاری شدن بازی‌ها موافقید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده