نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷

فروش نینتندو سوییچ به ۳۶.۸ میلیون واحد رسید

به‌نظر می‌رسد نینتندو سوییچ همچنان موفق ظاهر شده و توانسته بالای ۳۶.۸۷ میلیون واحد را به فروش برساند.

نینتندو پس از شکستی که بابت کنسول Wii U متحمل شد، در سال ۲۰۱۷ در طی مراسمی از کنسول جدید خود به‌نام نینتندو سوییچ رونمایی کرد؛ تا بلکه بتواند از درس‌هایی که از مشکلات نسل قبل خود گرفته، یک کنسول قابل احترام را روانه بازار کند. نینتندو سوییچ به‌واسطه هیبریدی بودن و جوی‌کان‌های جذاب در کنار بازی‌های بزرگ و موفقی که همراه خود داشت، به‌سرعت توانست به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین کنسول‌های بازار تبدیل شود و خاطرات تلخ کنسول قبل را از ذهن گیمرها پاک کند.

از زمان عرضه سوییچ، نینتندو همواره در بازه‌های زمانی مختلف آمار فروش سخت‌افزار و همچنین بازی‌های خود را منتشر کرده است. حال در جدیدترین آمار فروش، نینتندو اعلام کرده است تا آخر ماه ژوئن (۹ تیر ماه) ۳۶.۸۷ میلیون واحد سوییچ در سراسر جهان به فروش رفته است. جالب است بدانید این آمار زمانی به‌دست آمده که این کنسول هیبریدی توانسته در سه ماهه منتهی به پایان ژوئن، بالای ۲.۱۳ میلیون واحد فروش برود. علاوه‌بر سوییچ، بازی‌های عرضه‌شده برای آن هم توانسته‌اند رکورد فروش قابل توجهی را ثبت کنند و طی این مدت بالای ۲۲.۶۱ میلیون نسخه به‌ فروش بروند. نینتندو تایید می‌کند که بالای ۲۱۰.۱۳ میلیون بازی سوییچ در سراسر جهان فروخته شده است.

در زیر می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش این کنسول را مشاهده کنید (تعداد نسخه‌های فروخته‌شده برحسب میلیون واحد نوشته شده است):

طبق آمار، بازی Super Mario Maker 2 توانسته است در زمان نسبتا کوتاهی که از عرضه خود می‌گذرد، از مرز فروش ۲.۴۲ میلیون تعداد عبور کند.


منبع gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده