نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

فیلم Once Upon a Time in Hollywood رکورد افتتاحیه آثار تارانتینو را شکست

فیلم Once Upon a Time in Hollywood، نهمین ساختهٔ کوئنتین تارانتینو، بهترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های این کارگردان با ۴۰ میلیون دلار داشته است.

فیلم لایو اکشن و موزیکال The Lion King (شیر شاه) همچنان با فروش ۷۵.۵ میلیون دلاری در این هفته، جایگاه نخست باکس آفیس را به‌خود اختصاص داده است. با این حال نهمین و جدیدترین ساختهٔ کوئنتین تارانتینو، کارگردان برندهٔ جایزهٔ اسکار که کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را همزمان بر عهده دارد، یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، فروش ۴۰.۴ میلیون دلاری در گیشه داشته است و با قرار گرفتن در جایگاه دوم، بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌های این کارگردان صاحب‌ سبک و دوست‌داشتنی هالیوود در گیشه ثبت شده است.

فیلم Once Upon a Time in Hollywood در حدود ۳۶۵۹ سینمای ایالات متحدهٔ آمریکا به‌نمایش درآمده است و با احتساب نمایش این فیلم بین روزهای جمعه تا یک‌شنبه در کشور کانادا، رتبه دوم باکس آفیس را از آن خود کرده است و با فروش ۴۰.۴ میلیون دلاری، بهترین افتتاحیه فیلم های تارانتینو بوده که معمولاً عامه مردم رغبت آنچنانی برای تماشای فیلم‌های این کارگردان برجسته ندارند. این در حالی است که فیلم نه‌چندان موفقی چون The Lion King که نقدهای خوبی دریافت نکرده است و بسیاری آن را صرفاً اثری کپی از انیمیشن ابتدایی دانسته‌اند، به فروش ۱ میلیارد دلاری در گیشه نزدیک شده است و در مورد فیلم‌های کارگردانی چون تارانتینو، سخن گفتن از این اعداد هم شوخی محسوب می‌شود. آخرین فیلم این کارگردان که افتتاحیه مشابهی را در گیشه تجربه کرد، فیلم Inglourious Basterds (حرامزاده‌های لعنتی)، محصول سال ۲۰۰۹ بوده است که در آن زمان و در هفتهٔ اول اکرانش، فروشی ۳۸.۱ میلیون دلاری در گیشه داشت.

Once Upon a Time in Hollywood

البته همین فروش ۴۰.۴ برای فیلمی از کوئنتین تارانتینو، با درجهٔ سنی R که جزو بلاک‌باسترها و مجموعه‌های تمام‌نشدنی نیست، فروش بالایی محسوب می‌شود. البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که این اولین مرتبه است فیلمی از تارانتینو از شرکتی به‌جز شرکت هاروی واینستین پخش می‌شود؛ شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) پخش این فیلم را بر عهده داشت. تحلیل‌گران احتمال می‌دهند فروش فیلم Once Upon a Time in Hollywood در هفتهٔ دوم عددی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار باشد؛ فیلمی که با بودجهٔ ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

تحلیل‌گران احتمال می‌دهند فروش فیلم Once Upon a Time in Hollywood در هفتهٔ دوم عددی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار باشد؛ فیلمی که با بودجهٔ ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده است

درام، تاریخی، اسرارآمیز، دلهره‌آور، کمدی و جنایی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) به‌دست کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز)، فیلم Django Unchained (جنگوی زنجیر گسسته)، فیلم Grindhouse (گرایند هاوس)، فیلم Death Proof (ضد مرگ)، فیلم Kill Bill: Volume 1 (بیل را بکش بخش ۱) و فیلم Kill Bill: Volume 2 (بیل را بکش بخش ۲)، ساخته شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کن 2019، نمره‌ٔ هیئت داوران ۳ از ۴ را دریافت کرده و میانگین نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز ۸۵ از ۱۰۰ است، ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه بود. این فیلم امتیازی مشابهی را نیز از سایت متاکریتیک از بین ۵۸ نقد منتشرشده گرفته است و منتقدان آخرین ساختهٔ تارانتینو را یکی از بهترین‌ فیلم‌های امسال و حتی کارنامهٔ کاری این کارگردان دانسته‌اند، با این حال تماشاگران نمرهٔ سینمااسکور B را به فیلم داده‌اند که البته چندان جای تعجب ندارد و این اتفاق برای فیلم‌های مطرح و باکیفیت دیگری نیز رخ داده است.

داستان Once Upon a Time in Hollywood، در لس آنجلسِ سال ۱۹۶۹ میلادی روایت می‌شود؛ در شهری رو به تغییر که ستاره‌ٔ همیشگی دنیای تلویزیون یعنی ریک دالتون (لئوناردو دی کاپریو) و بدل همیشگی‌ خود در صحنه (برد پیت) را به‌چالش می‌کشد و با تغییر دادن ذات فعالیت بازیگران از برخی جهات، آن‌ها را وارد قسمت سختی از زندگی هنری‌شان می‌کند؛ طوری که هر دو آن‌ها برای ماندن در صنعت فیلم و سریال‌سازی، وادار به انجام کارهایی دیوانه‌وار می‌شوند. اما ماجرای نهمین فیلم از کارنامه‌ٔ تارانتینو، از جایی به اوج جذابیت خود می‌رسد که کلیف بوث و ریک دالتون، هر دو می‌فهمند در همسایگی زنی بسیار معروف با نام شارون تیت (با نقش‌آفرینی مارگو رابی)، زندگی می‌کنند.

لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن، کرت راسل، جیمز مارسدن، بروس درن، تیم راث، مایکل مدسن، دمین لوییس، لوک پری، امیل هرش،‌ داکوتا فانینگ، کلیفتون کالینز جونیور، کیث جفرسون، نیکولاس هموند، اسکوت مکنری، جولیا باترز، مایا هاوک، لینا دانم، لورنزا ایزو، آستین باتلر، رافائل زاویروچا، دنی استرانگ، رومر ویلیس، مارگارت کوالی، مدیسن بیتی، ویکتوریا پدرتی، دریما واکر و سیدنی سوئینی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Once Upon a Time in Hollywood حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده