نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷

پخش کننده فیلم «ایده اصلی» از تاخیر در اکران آن خبر داد

سعید خانی، پخش‌کننده فیلم «ایده اصلی» در مصاحبه‌ای از تاخیر در اکران این فیلم سینمایی صحبت کرده است.

فیلم ایده اصلی، جدیدترین ساخته آزیتا موگویی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فجر رونمایی شده است. مدتی پیش اخباری مبنی بر اکران این فیلم سینمایی در آینده‌ای نه‌چندان دور به گوش می‌رسید. بنابر اخبار جدید سینمای ایران، سعید خانی، مدیر عامل «خانه فیلم» به عنوان پخش‌کننده «ایده اصلی»، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تاریخ اکران فیلم دوم مرداد بوده و قرار است تاخیر داشته باشد. این صحبت‌های خانی به اظهارات سخنگوی شورای صنفی نیز بی‌ربط نیست. سخنگوی شورای صنفی به‌تازگی اعلام کرده است:

نمایش فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار خاتمه یافته ولی طبق ماده ۱۴ نظام نامه فصل چهار، فیلم‌های ارزشی، دفاع مقدسی و انقلابی می‌توانند در صورتی که کف فروش را پر کنند تا سقف ۱۰ هفته نمایش داشته باشند. و از این رو اکران فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ادامه خواهد داشت.

سعید خانی، میدر عامل شرکت پخش کننده «ایده اصلی» طی صحبت‌های خود گفت:

طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، قرار بود از دوم مرداد ماه این اثر روی پرده برود اما متوجه شدیم که قرار است از فیلمی که قبل ما روی پرده رفته حمایت شود؛ به همین دلیل اکران ما با تاخیر صورت خواهد گرفت.

ایده اصلی

پخش‌کننده فیلم سینمایی «ایده اصلی» ادامه داد:

برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی هزینه بسیاری دارد و اگر قرار باشد تغییری در زمان نمایش فیلم ایجاد شود، برنامه‌ریزی پخش یک فیلم به هم می‌ریزد.

وی افزود:

ما بر اساس همین قانون موجود برنامه‌ریزی کرده بودیم و کارمان را پیش بردیم. حالا اگر مسئولین بخواهند از فیلمی حمایت کنند و آن را بیشتر از زمان مقرر روی پرده نگه دارند کاری خلاف قانون صورت گرفته است.

خانی در نهایت گفت:

با این وضعیتی که تعداد زیادی فیلم پشت در سینماها در انتظار اکران هستند، به تعویق افتادن نمایش فیلم‌ها و برخوردهای موردی و سلیقه‌ای شرایط را سخت‌تر خواهد کرد.

فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی با بازی مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان، هانیه توسلی، شهباز نوشیر، آندره آ ماچالکیدو، مانوس گاوراس، واروارا لارمو و ایرینا مانژوسوا ساخته شده است. این فیلم سینمایی در کشورهای ایران، قبرس جنوبی، اسپانیا و کانادا جلوی دوربین رفته است. خلاصه داستان ایده اصلی به شرح زیر آمده است:

ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند. شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چند سالی است از همسرش رویا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های پخش کننده فیلم سینمایی «ایده اصلی» چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده