نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

گوگل استیدیا به سراغ سیستمی مشابه اچیومنت خواهد رفت

هرچند استیدیا در زمان عرضه دارای سیستم پاداش به بازیکن‌ها نخواهد بود، ولی این ویژگی مدتی بعد از عرضه پلتفرم گوگل به آن اضافه خواهد شد.

شرکت مایکروسافت با عرضه ایکس باکس 360 در سال ۲۰۰۵ نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ را ارائه کرد، بلکه با معرفی سیستم پاداش خلاقانه‌ای با نام اچیومنت (Achievement) توانست تغییر بزرگی در نحوه‌ی بازی گیمرها ایجاد کند؛ سیستمی که بعدها توسط سونی تحت عنوان تروفی (Trophy) برای پلی استیشن 3 معرفی شد و استیم هم به‌سراغ آن رفت. به‌تازگی اخباری منتشر شده است که خبر از اضافه‌شدن این ویژگی به گوگل استیدیا (Google Stadia) می‌دهد، البته مدتی بعد از عرضه این پلتفرم استریم.

اچیومنت‌ها و تروفی‌ها که این روزها یکی از ویژگی‌های مهم بازی‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و استیم هستند، از جمله موضوعاتی بودند که اخیراً در جریان پرسش و پاسخ مردم با سازندگان استیدیا در ردیت مطرح شدند و اندری دورونیچف، مدیر بخش محصولات استیدیا هم اضافه‌شدن چنین قابلیتی به این پلتفرم استریم را تأیید کرد و از علاقه خود به اچیومنت‌ها گفت:

بله، اچیومنت‌ها! بنده به‌عنوان کسی که در تمام طول عمرم گیمر بوده‌ام و علاقه‌ی دیوانه‌واری هم به موفقیت‌های بیش از حد دارم، عاشق اچیومنت‌ها در بازی‌های ویدیویی هستم! مطمئناً ما هم چیزی مشابه اچیومنت‌ها برای استیدیا در نظر خواهیم گرفت.

هرچند این ویژگی در زمان عرضه استیدیا در دسترس نخواهد بود و بعدها به آن اضافه می‌شود.

به‌نظر می‌رسد سیستم اچیومنت هم در کنار بعضی موارد دیگر مثل قابلیت پشتیبانی استیدیا توسط پلتفرم‌های متنوع، در سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد؛ ویژگی جذابی که باید صبر کرد و دید گوگل چه برنامه‌هایی برای آن دارد و آیا با شکل و شمایل متفاوتی از این سیستم طرف خواهیم بود یا تفاوت زیادی با مدل‌های فعلی نخواهد داشت.

گوگل استیدیا در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان-آذر ۱۳۹۸) به‌دست علاقمندان می‌رسد و در زمان عرضه دارای بیش از ۲۵ بازی خواهد بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده