نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

گزارش زومجی از غرفه شکن در الکامپ ۱۳۹۸

در جریان نمایشگاه الکامپ ۹۸، زومجی در غرفه‌ی سرویس ضد تحریم بازی‌های آنلاین «شکن» حاضر شد و مصاحبه‌ای را با یکی از بنیان‌گذاران سرویس نام‌برده انجام داد.

بازی‌های آنلاین این روزها جایگاهی ویژه نزد گیمرهای ایرانی پیدا کرده است. ورود نسل‌های جدید و پرقدرت از خدمات اینترنتی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین عوامل این موضوع دانست و در کنار آن، افزایش قیمت ارزهایی مثل دلار را داریم که خرید اکثر بازی‌های جدید را برای گیمرهای کشورمان سخت می‌کنند و آن‌ها را به‌سمت تجربه‌ی بازی‌های آنلاین رایگان می‌کشند.

کاربران ایرانی با سرویس شکن می‌توانند به بازی‌هایی که از دسترسی به‌آن‌ها توسط کمپانی‌های خارجی محروم شده‌اند، وصل شوند

اگر از دنبال‌کنندگان ویدیوگیم باشید، بدون شک از موضوع تحریم‌ شدن گیمرهای ایرانی از سوی برخی از کمپانی‌های بازی‌ساز خارجی آگاه هستید؛ مسئله‌ای که طی یک یا دو سال اخیر بر شدت آن افزوده شده و گیمرهای کشورمان را کلافه و ناامید کرده است. حالا که بیست‌وپنجمین دوره از نمایشگاه الکامپ در حال برگزاری است، زومجی فرصت را مناسب دیده تا بیشتر از قبل مسئله‌ی مورد نظر را زیر ذره‌بین ببرد و درکنار صحبت‌هایی که روز گذشته با محمد جواد آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، حالا به سراغ غرفه‌ی سرویس ضد تحریم بازی‌های آنلاین «شکن» رفته است و مصاحبه‌ای را با محمد تقوی، مسئول توسعه‌ی بازار شرکت بنیان، انجام داده است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

الکامپ 2019

محمد تقوی در پاسخ به سوال زومجی مبنی بر توضیح خدمات ارائه‌شده‌ توسط «شکن» چنین گفت:

«شکن» سرویس تحریم‌شکن ما است. کاربران ایرانی با استفاده از سرویس شکن می‌توانند به سرویس‌ها و بازی‌هایی که از دسترسی به آن‌ها توسط کمپانی‌های خارجی محروم شده‌اند، وصل شوند. تکنولوژی سرویس‌های شکن مبتنی بر DNS است؛ شما می‌توانید با تغییر دادن DNS پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید و بهره‌گیری از DNSهایی که از «شکن» خریداری می‌کنید، به بازی‌هایی که از تجربه‌ی آن‌ها تحریم‌ شده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

تقوی در ادامه، سازوکار سیستم «شکن» را بیشتر توضیح داد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران زومجی پیرامون نحوه‌ی فعال‌سازی و بهره‌مند شدن از سرویس‌های این نهاد، چنین گفت:

استفاده از سرویس‌های شکن در هر پلتفرمی متفاوت است و شما می‌توانید با مراجعه به قسمت‌ راهنمایی موجود در سایت رسمی شکن، آن‌ها را فرابگیرید. با توجه به وضعیتی که برای مشترکین ایکس باکس ایجاده شده و شاهد تحریم کردن کاربران ایرانی ایکس باکس توسط مایکروسافت هستیم، می‌توانید با تغییر دادن DNS کنسول یا DNS شبکه‌ای که از آن به‌اینترنت متصل می‌شوید، تحریم‌های وضع‌شده را بی‌اثر کنید.

الکامپ 2019

خبرنگارهای زومجی در ادامه به سرویس‌های ارائه‌ی DNS اشاره کردند و از جواب ندادن این DNSها روی نسخه‌های پلی استیشن 4 بازی‌هایی مثل The Division 2 یا The Dauntless گفتند. تقوی در پاسخ به‌ موضوع حتمی و تضمینی بودن کارکرد DNSهای «شکن» چنین گفت:

تنها اثری که DNSهای شکن به‌طور تضمینی آن‌ را رفع تحریم می‌کند PUBG Mobile است. البته که کاربران با استفاده از DNSهای شکن توانسته‌اند بازی‌هایی مثل Red Dead Redemption 2 یا Leauge of Legends را که کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند، بدون هیچ مشکلی تجربه کنند اما بازهم هیچ تضمینی پیرامون حتمی بودن عملکرد کاملا مثبت DNSهای شکن برای بازی‌هایی مثل The Division 2 وجود ندارد و باید منتظر گزارش کاربران باشیم.

روز گذشته در جریان پرسش‌وپاسخ خبرنگاران با محمد جواد آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، زومجی سوالی پیرامون تحریم بازی‌های ویدیویی در خارج از کشور را مطرح کرد که آقای جهرمی در پاسخ به تشکیل یک کارگروه ویژه برای رفع تحریم گیمرهای ایرانی اشاره کردند. در ادامه، زومجی آخرین سوال خود را پیرامون این موضوع ترسیم کرد و از تقوی پرسید که آیا «شکن» با نهادهای دولتی، سازمان زیرساخت و سازمان‌های این‌چنینی برای حل کردن موضوع تحریم گیمرهای کشورمان همکاری می‌کند یا خیر. تقوی در پاسخ به زومجی چنین گفت:

 فعلا خودمان مشغول انجام دادن این فعالیت‌ها هستیم اما تمایل داریم که سازمان‌های دولتی با ما همکاری داشته باشند و بتوانیم این DNSها را روی پهنای باند کشوری تنظیم کنیم تا تمامی کاربرها و گیمرها بتوانند بدون هیچ مشکل، تحریم و موارد این‌چنینی، بازی‌های موردنظر خود را تجربه کنند.

در این بخش، خبرنگاران زومجی با تشکر از محمد تقوی به این مصاحبه پایان دادند. شما می‌توانید در جریان الکامپ 2019، زومجی، زومیت و کجارو را در سالن ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران ملاقات کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده