نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱

محمد جواد آذری جهرمی: یک کارگروه ویژه برای رفع تحریم بازی‌های آنلاین تشکیل شده است

در جریان الکامپ 2019، محمد جواد آذری جهرمی مشخص کرد که برای رفع قطعی دسترسی کاربران ایرانی به برخی بازی‌های آنلاین، یک کارگروه ویژه و متمرکز فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ امروز با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۱۰ صبح آغاز به‌کار کرد. این مراسم که چند ساعت قبل از برگزاری رسمی آن، رئسای دولت نشستی با محوریت آن برگزار کردند، امسال غرفه‌هایی بزرگ‌تر و کم‌تعدادتر از دوره‌های پیشین دارد. علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی هم باید مطلع باشند که الکامپ ۲۰۱۹، آن‌چنان محتوایی با محوریت محصولات دنیای هنر هشتم را در خود جای نداده است و این احتمالا می‌تواند میل آن‌ها به بازدید از این نمایشگاه را کاهش دهد.

وزیر ارتباطات اما پس از ارائه‌ی صحبت‌هایی کوتاه در افتتاحیه و بازدید از سالن ۳۸ نمایشگاه در همراهی با وزرای برخی از کشورهای همسایه، به سالن رسانه رفت تا مقابل پرسش‌های خبرنگاران قرار بگیرد و به تک‌تک آن‌ها پاسخ دهد. به همین خاطر نیز جواب دادن به سوالات اصحاب رسانه بخش بزرگی از فعالیت‌های امروز جهرمی را شکل داد. رویدادی که مسائل فراوانی هم در جریان آن مطرح شد که اغلب، حول محور اینترنت و سیاست‌های کلان سیستم‌های ایجادشده برپایه‌ی شبکه‌های وب جلو رفتند. در پایان قسمت پرسش و پاسخ، خبرنگار زومجی سوالات خود را که همگی درباره‌ی تحریم گیمرهای ایرانی در برخی از بازی‌های آنلاین خارجی مثل The Division 2 و Dauntless بودند، مطرح کرد که جواب کامل و البته امیدوارکننده‌ی وزیر ارتباطات را درپی داشت. جهرمی در پاسخ به‌سوال زومجی چنین گفت:

از ابتدا توجه فراوانی به بازی‌های ویدیویی داشته‌ایم چرا که در کشورمان از پرطرفداران‌ترین سرگرمی‌ها هستند و در دنیا هم یکی از چهار منبع‌‌درآمد پرسود محسوب می‌شود. طی این مدت از سوی گیمرها واکنش‌ها و نقدهای متنوعی را پیرامون این موضوع داشتیم و فعالیت‌مان را در مسیر برقراری ارتباط مستقیم با استودیوهای بازی‌سازی شکل دادیم که در نتیجه‌ی آن‌ها، شاهد بهبود تجربه‌ی آنلاین بازیکنان بودیم اما فارغ از این موضوع، چالش جدی همین مسئله‌ی تحریم‌ها هستند. پیرامون این موضوع و در شرکت زیرساخت، یک کارگروه ویژه تشکیل شده که طی این مدت، جلساتی را هم برگزار کرده‌اند و سخت درگیر این موضوع هستند و به‌نتایجی هم رسیده‌اند. البته که در این مسیر کمک‌ها و واکنش‌های شما هم حیاتی هستند و می‌توانید موارد موردنظرتان را به ایمیل Help@Tlc.ir ارسال کنید.

این گزارش با همکاری محمدحسین جعفریان به‌رشته‌ی تحریر درآمده است. زومیت، زومجی و کجارو را می‌توانید در سالن ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در جریان رویداد الکامپ 2019 ملاقات کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده