نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳

Stadia بیش از چهار هزار توسعه دهنده را جذب خود کرده است

بیش از چهار هزار نفر به توسعه‌ی نرم‌افزار برای Stadia علاقه نشان داده‌اند. با زومجی همراه باشید.

طبق صحبت‌های سم کورکوران، مدیر فنی پروژه‌ی گوگل استیدیا (Google Stadia) و طبق آخرین اخبار فناوری، این پروژه توانسته است تا نظر هزاران توسعه‌دهنده را به خود جلب کند. در طی مصاحبه‌ای که در طول برگزاری Develop Brighton 2019 با کورکوران انجام شد، او تایید کرد که بیش از چهار هزار درخواست برای برنامه‌ی مشارکت در استیدیا (Stadia Partners Program) ارسال شده است که نشان از اشتیاق مردم برای خلق محتوای خوب برای استیدیا دارد.

ما بیش از چهار هزار درخواست از طرف شرکت‌های مختلف برای دسترسی به Stadia داشتیم که تک تک آن‌ها توسط نیروی انسانی بررسی شده است؛ بنابراین مطمئن باشید که کسی هست که آن‌ها را بخواند. پس با کمی تفکر آن‌ها را ارسال کنید.

با اینکه قسمت آخر صحبت‌های کورکوران نشان می‌دهد که هر کسی که درخواست داده است، لزوما پروژه‌ای در دست توسعه ندارد،‌ با این حال این قضیه را نیز نشان می‌دهد که افراد زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی به پلتفرم مبتنی بر استریم شرکت گوگل علاقه‌ی زیادی دارند که این قضیه از صحبت‌هایی که با توسعه دهنده‌های مختلف در جریان نمایشگاه E3 2019 شد نیز واضح بود و آن‌ها به شدت درباره‌ی پتانسیل نهفته در این پلتفرم کنجکاو بودند. البته بعضی از توسعه دهندگان نیز منتظرند تا پس از عرضه‌ی استیدیا و دیدن عملکرد آن،‌ دست به ساخت محصولات مختلف برای این پلتفرم بزنند.

کورکوران همچنین به توسعه دهندگان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌ی مشارکت در استیدیا پیشنهاد‌هایی داد:

نکته‌ای که من واقعا آن را توصیه می‌کنم و همیشه هم کارساز بوده این است که به امکاناتی که Stadia فراهم می‌کند خوب فکر کنید. استیدیا اجازه می‌دهد که مردم در تمام نقاط مختلف به تجربه بازی بپردازند و امیدواریم که بتواند طیف بازیکنانی را که می‌توانند با بازی شما ارتباط برقرار کنند،‌ گسترش دهد. به این فکر کنید که آیا این ویژگی می‌تواند بازی شما را بهبود ببخشد؟ آیا دسترسی از طریق هر دستگاهی روی طراحی بازی شما تاثیری خواهد داشت؟ و اینکه استیدیا چه فرصت‌های تازه‌ای را می‌تواند [برای بازی شما] به لطف دسترسی خود فراهم کند؟

 این مساله که گوگل استیدیا چه تاثیری می‌تواند روی طراحی و توسعه بازی‌ها بگذارد و چه ویژگی‌هایی را به این صنعت اضافه کند، بسیار جالب است. اگر شما نیز علاقه دارید تا در این برنامه شرکت کنید، برنامه‌ی مشارکت استیدیا همچنان در دسترس است و می‌توانید از طریق این لینک نگاهی به آن بیندازید.

با توجه به اخبار پیشین، به نظر می‌رسد که برخلاف کاربران که برای استیدیا آن‌چنان اشتیاقی ندارند اما توسعه دهندگان به خوبی از آن استقبال کرده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از استیدیا، می‌توانید مقاله‌ی همه‌چیز در مورد Stadia، سرویس استریم بازی گوگل را مطالعه کنید.

نظر شما راجع به آینده‌ی سرویس‌های مبتنی بر استریم چیست؟ آیا به آن‌ها علاقه دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده