نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶

محبوبیت پایین سرویس Stadia در نظرسنجی یوروگیمر

بنا به نتایج یک نظرسنجی، مردم برای تجربه بازی‌های ویدیویی خواهان سرویسی شبیه نتفلیکس به‌جای Stadia هستند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

این واقعیت که شما بتوانید بدون نیاز به سخت‌افزار قدرتمند و کنسولی خاص، بازی مورد علاقه خود را انجام دهید قطعا می‌تواند لذت‌بخش باشد و طرفداران زیادی را جذب خود کند. در این بین شرکت‌های زیادی سعی کردند وارد این دنیای جذاب شوند و هرکدام با معرفی سرویس‌های استریم خاص خود، به‌نوعی آن را تجربه کرده‌اند؛ سرویس‌هایی مثل Playstation Now ،Project xCloud ،Onlive و بسیاری اسم‌های دیگر که با قول تحول این صنعت آمدند ولی نتوانستند آنطور که باید مورد مقبولیت واقع شوند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید اطلاع دارید که گوگل در جدیدترین اقدام خود سرویس گیمینگ خود به‌نام Stadia را معرفی کرده است.

با اینکه روش استریم می‌تواند همه بازی‌ها را روی هر سیستمی حتی موبایل هم اجرا کند، اما رویکرد استیدیا مخالف‌هایی نیز دارد. در جدیدترین تحقیقی که از طرف یوروگیمر و Broadband Genie انجام شده، نتیجه از این قرار بود که مردم جذابیت این روش بازی‌کردن را دوست دارند اما با سازوکار استیدیا مخالف هستند. نتیجه‌‌ی حاصل شده به این‌صورت است که ۷۴ درصد افراد دنبال حالتی شبیه نتفلیکس برای تجربه‌ی بازی‌ها هستند؛ به این معنی که با پرداخت هزینه‌ی اشتراک بتوانند به مجموعه‌ای از تمام بازی‌ها به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشند. همچنین ۸۶ درصد اعتقاد دارند بازی‌هایی که از طریق سیستم ابری (استریم) خریده می‌شود باید نسبت به نسخه فیزیکی آنها ارزان‌تر باشند، اما استیدیا برخلاف خواسته‌های این گروه سیاست‌گذاری شده است؛ به این معنی که شما برای تجربه هر بازی باید مبلغ کامل آن بازی خاص را بپردازید و خبری از هزینه کمتر در آن نیست.

به‌دلیل فراگیر نشدن این روش، بسیاری از مردم هنوز با جزییات کامل آن آشنایی ندارند. باید تا زمان عرضه رسمی استیدیا منتظر بمانیم تا به نتیجه‌ی درست و قطعی برسیم که آیا گوگل توانسته‌ است با اقدام جدید خود صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کند. به‌نظر شما استیدیا می‌تواند رقیب جدی روش‌های سنتی بازی شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده