نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

سریال جدیدی از مجموعه The Flintstones ساخته می‌شود

بخش انیمیشن‌سازی شرکت برادران وارنر، تصمیم به‌ساخت سریال انیمیشنی جدید از مجموعهٔ قدیمی و محبوب The Flintstones (فلینتستن‌ها) گرفته است.

طبق گزارش سایت وِرایتی، مجموعهٔ قدیمی و محبوب The Flintstones (فلینتستن‌ها) که در ژانر کمدی بود، بار دیگر به‌صورت انیمیشن، ولی این مرتبه نیز برخلاف نسخه‌های سینمایی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۰، از جعبهٔ جادویی، برای طرفدارانش تولید و ساخته خواهد شد. بخش انیمیشن‌سازی شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Animation)، مشغول کار روی ساخت نسخهٔ تلویزیونی «عصر حجری‌ها» است و در این راه الیزابت بنکس، با استودیو براون‌استون پروداکشنز (Brownstone Productions)، شرکت وارنر را همراهی خواهد کرد. مجموعهٔ The Flintstones، اولین مجموعهٔ تلویزیونی پویانمایی آمریکایی در ساعات پربیننده است که از ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۰ تا ۱ آوریل ۱۹۶۶ از شبکه ABC پخش شد.

هنوز شبکه‌ای که قرار است مجموعهٔ تلویزیونی جدید The Flintstones از آن پخش شود، مشخص نشده و بخش انیمیشن‌سازی شرکت برادران وارنر اعلانی در این رابطه نداشته است.

علاوه بر شخصیت‌های اصلی، دایناسورها و دیگر موجودات منقرض‌شده با مردم غارنشین، گربه‌های دندان‌خنجری و ماموت‌ها، جزوی از مجموعهٔ ابتدایی بودند و در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند؛ فرد، ویلما و پبل، شخصیت‌های اصلی داستان بودند و همسایه آنان، خانوادهٔ رابلز بود. این مجموعه برای اولین مرتبه در سال ۱۹۶۰ روی آنتن رفت و شش فصل و ۱۶۶ قسمت از آن ساخته شد؛ هر قسمت حدود ۲۵ دقیقه بود. جوزف باربرا و ویلیام هانا، خالق مجوعهٔ ابتدایی بودند و اثری که خلق کردند، حدود ۳۰ سال رکورد بهترین انیمیشن پرایم‌تایم یا همان ساعات پربیننده را در اختیار داشت تا اینکه The Simpsons (سیمپسون‌ها) از راه رسیدند. چندین اسپین‌آف نیز از آن مجموعه ساخته شده که از میان آنان می‌توان به اسپین‌آف The Flintstone Comedy Hour (فلینتستن‌ها، ساعت کمدی)، The New Fred and Barney Show (برنامه جدید فردی و بارنی)، Fred and Barney Meet The Thing (فرد و بارنی با چیزی مواجه می‌شوند)، The Flintstone Comedy Show (برنامه کمدی فلینتستن‌ها) و The Flintstone Kids (کودکان فلینتستن‌ها) اشاره کرد.

فیلم لایو اکشنی نیز از The Flintstones با همین عنوان ساخته شد و کارگردانی آن را برایان لوانت بر عهده داشت. این فیلم در سال ۱۹۹۴ روی پردهٔ سینما رفت و با بودجهٔ ۴۶ میلیون دلاری، فروش ۳۴۱ میلیون دلاری در گیشه داشت. از کیفیت آن فیلم بهتر است چیزی نگوییم و به همین موضوع اشاره داشته باشیم که آن فیلم برنده جایزه تمشک طلایی بدترین فیلمنامه در سال ۱۹۹۴ شد. بازیگران معروف و محبوبی چون جان گوودمن، ریک مورانیس، الیزابت پرکینز، روزی اودانل، هلی بری، الیزابت تیلور، دن فلارک، هاروی کورمن، ریچارد مول و شریل لی رالف، در نسخهٔ سینمایی The Flintstones حضور داشتند و یکی از دلایل فروش بالای آن فیلم، همین نام‌های معروف بود. دنباله این فیلم در سال ۲۰۰۰ روی پرده رفت و از نظر کیفی در همان حد فیلم ابتدایی بود، اما در گیشه عملکردی فاجعه‌بار داشت و با بودجهٔ تقریباً دوبرابری نسبت به فیلم ابتدایی، فروشی ۶۰ میلیون دلاری داشت. 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده