نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

نخستین تریلر گیم پلی بازی Grid منتشر شد

نخستین تریلر گیم‌پلی از تازه‌ترین ساخته‌ی مسابقه‌ای کدمسترز یعنی Grid منتشر شد. تریلر جدید روی معرفی پیست‌های مسابقه، اتومبیل‌ها و ویژگی‌های گیم‌پلی تمرکز دارد.

زمانی‌که شرکت‌های دیپ سیلور (Deep Silver) و کدمسترز (Codemasters) قصد داشتند تا نسخه‌ی ریبوت بازی Grid را در هفته‌های منتهی به E3 2019 معرفی کنند، تنها به یک ویدئوی کوتاه بسنده کردند. این ویدئو بخشی از بازی را نشان می‌داد که کار روی آن هنوز به اتمام نرسیده بود و نسخه‌ای از بازی را نمایش می‌داد که هنوز بهبودهای مختلف روی آن اعمال نشده بود. برای مدتی تنها چیزی که از این بازی در دست داشتیم همان ویدیوی کوتاه بود اما حالا این وضعیت فرق کرده است. امروز توسعه‌دهندگان بازی نخستین تریلر گیم‌پلی رسمی از آن را منتشر کردند؛ تریلری که Race for Glory (مسابقه برای افتخار) نامگذاری شده است.

تریلر جدید بازی Grid روی نمایش برندهای اتومبیل‌ها، معرفی پیست‌های مسابقه و ویژگی‌هایی از گیم‌پلی تمرکز می‌کند

پیش از انتشار این تریلر سازندگان از تغییر کردن تاریخ انتشار بازی سخن گفته بودند. انتشار بازی گرید حالا از سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۲ شهریور ۹۸) به تاریخ یازدهم اکتبر سال جاری (۱۹ مهر ماه ۱۳۹۸) تغییر کرده است. سازندگان علت این تاخیر را اضافه کردن محتوای بیشتر به بازی عنوان کرده‌اند. آن‌ها همچنین گفته‌اند که شدیدا برای این بازی هیجان‌زده هستند و مشتاقند هرچه زودتر روند توسعه‌ی آن را به اتمام رسانند. بر اساس گفته‌های کارگردان بازی یعنی کریس اسمیث، بازخوردهای طرفداران به این بازی بسیار خوب بوده و این مسئله برای او و تیمش خوشحال‌کننده است:

بازخوردهایی که در هنگام معرفی بازی Grid دریافت کردیم، فوق‌العاده بودند و ما هیجان بسیاری داریم تا موارد بیشتری از بازی به شما نشان دهیم. ما سعی کردیم بازی مسابقه‌ای هیجان‌انگیزی بسازیم که تجربه‌ای را ارائه دهد که مشابهش تاکنون دیده نشده و تریلر جدید قرار است نمونه‌ی کوچکی از چیزهایی را که طرفداران می‌توانند منتظرش باشند نشان دهد.

نخستین تریلر گیم پلی بازی Grid روی نمایش برندهای اتومبیل‌های داخل بازی، معرفی پیست‌های مسابقه و ویژگی‌هایی از گیم‌پلی بازی تمرکز می‌کند. کارگردان بازی درباره گیم‌پلی بازی می‌گوید:

بازیکنان قرار است با مسابقات چالش‌برانگیز، دشوار و با بار رقابتی سنگینی روبه‌رو شوند. هوش مصنوعی پیشرفته‌ی رقیبان قرار است دنیایی زنده را خلق کند که در آن هیچ چیز غیرممکن نیست و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. بازیکنان باید جایگاه خود در مسابقات را به‌سختی به‌دست آورند. چه زمانی‌که در میان اتومبیل‌های مختلف در حال رقابت هستید و چه مواقعی‌که برای کسب رتبه‌ی اول می‌جنگید، باید بدانید که در این بازی موفقیت و پیروزی به سادگی به‌دست نمی‌آید و بازیکنان ما هم از رقابتی‌ترین Grid تاریخ لذت می‌برند و هم به آن افتخار خواهند کرد.

این بازی قرار است مجموعه Grid را ریبوت کند. نخستین بازی از این سری در سال ۲۰۰۸ با نام Race Driver: Grid راهی بازار شده بود که توانست با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شود. هم‌اکنون سازندگان درپی بازیابی موفقیت‌های گذشته این سری بازی محبوب هستند. شما می‌توانید در ادامه تریلر منتشر شده از گیم‌پلی این بازی را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

بازی Grid قرار است در تاریخ یازدهم اکتبر سال ۲۰۱۹، مصادف با ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار بگیرد. البته کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده باشند، می‌توانند سه روز زودتر در تاریخ هشتم اکتبر (۱۶ مهر) به آن دسترسی داشته باشند. این بازی همچنین قرار است یکی از آثاری باشد که در زمان عرضه‌ی سرویس استریمینگ گوگل استیدیا (Stadia) در نوامبر امسال، روی آن در دسترس باشد. البته طرفداران کنسول نینتندو سویچ هم می‌توانند منتظر پورتی از بازی Grid Autosport در تابستان امسال باشند.

نظر شما کاربران زومجی درباره تازه‌ترین بازی Codemasters در ژانر مسابقه‌ای چیست؟ آیا Grid جدید توانسته نظرتان را به خود جلب کند؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده