// جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶

مدیر Take Two مانعی برای انتشار نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption 2 نمی‌بیند

به‌تازگی مدیر ارشد اجرایی کمپانی تیک تو اینتراکتیو، در مورد نسخه‌ی پی سی بازی Red Dead Redemption 2 صحبت‌هایی داشته و هیچ مانعی سر راه آن نمی‌بیند.

به‌تازگی بود که اخباری مبنی بر این‌که ممکن است در آینده شاهد انتشار نسخه‌ی پی سی بازی Red Dead Redemption 2 باشیم شنیده می‌شد. اما فعلا هیچ خبری از تایید رسمی این مورد مهیج نه از جانب کمپانی راک استار، توسعه‌دهنده‌ی این بازی، نه از جانب کمپانی Take Two Interactive به‌عنوان کمپانی مادر راک استار، شنیده نشده است.

اخیرا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، استراوس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی کمپانی تیک تو اینتراکتیو، در این مورد صحبت‌هایی داشته و در پاسخ به یک ادعا که گفته بود انتشار نسخه‌ی پی سی Red Dead Redemption 2 کار راحتی خواهد بود، پاسخ داده که هیچ مانع و جنبه منفی بر سر راه این مساله وجود ندارد. وی تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد؛ جمله‌ای که جالب و قابل تامل بود. سپس از وی سوال شد که آیا با انتشار نسخه‌ی پی سی این بازی موافق است و او پاسخ خود را این‌چنین خلاصه کرد که می‌خواهد تصمیم‌گیری برای این کار را به خود کمپانی Rockstar واگذار کند. اگرچه وی با این حرف هیچ چیزی را تایید نکرد، اما پاسخ وی را می‌توان به‌نوعی برخلاف وظیفه و سمتش به‌عنوان مدیر اجرایی دانست.

با نگاهی به تاریخچه‌ی کمپانی راک‌استار می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالا در نهایت شاهد انتشار نسخه پی سی Red Dead Redemption 2 خواهیم بود. پیش‌تر و در جریان انتشار بازی GTA V برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بود که ۵ ماه بعد و در سال ۲۰۱۵ این بازی برای کامپیوتر نیز منتشر شد. به‌طور کلی این بازی در سال ۲۰۱۳ و در ابتدا برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شده بود.

البته در مورد بازی Red Dead Redemption 2 باید این نکته را نیز درنظر گرفت که راک‌استار با کمپانی سونی یک قرارداد برای انحصار برخی محتویات این بازی امضا کرده است که مشخص نیست در آینده و برای انتشار نسخه پی سی، مشکل‌ساز بشود یا خیر. احتمالا می‌دانید که نسخه‌ی اول این بازی هیچ‌گاه برای پی سی منتشر نشد و ممکن است نسخه‌ی دوم نیز به همان سرنوشت دچار شود.

بازی Red Dead Redemption 2 با فروش بیش از ۲۴ میلیون نسخه‌ای تاکنون، توانسته به یکی از موفق‌ترین بازی‌ها از نظر مالی و فروش در تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شود که اگر روزی برای پی سی نیز منتشر شود، قطعا این آمار رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. احتمالا زلنیک نیز هنگامی که گفته بود «هیچ جنبه منفی‌ای برای انتشار نسخه پی سی وجود ندارد» به این موضوع نیز فکر کرده است.

در راستای سایر اخبار مرتبط با این بازی، به‌تازگی بود که بخش آنلاین بازی یا همان Red Dead Online با انتشار یک آپدیت بزرگ از فاز بتا خارج شد و قرار است توسط راک‌استار علاوه بر پشتیبانی شدن، با انتشار محتوای جدید در آینده، بیش از پیش غنی‌تر و کامل‌تر شود. کمپانی راک‌استار در رویداد E3 امسال حضور نخواهد داشت، اما کمپانی Take Two با وجود حضور کمپانی زیرمجموعه‌اش یعنی گیرباکس، برای بازی Borderlands 3 در این رویداد محبوب نقش خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا در آینده شاهد انتشار نسخه پی سی بازی خواهیم بود؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده