E3 2019: چه انتظاراتی از برنامه نینتندو داریم؟

E3 2019: چه انتظاراتی از برنامه نینتندو داریم؟

۲۰۱۹ سال بزرگی برای نینتندو و نینتندو سوییچ به‌حساب می‌آید و این شرکت ژاپنی بازی‌های متنوعی را برای عرضه در سال جاری در نظر گرفته است.

درمیان سونی و مایکروسافت که همیشه در حال رقابت هستند و قدرت کنسول‌های‌شان، نسل‌های بازی‌های ویدیویی را مشخص می‌کند، نینتندو قرار دارد که همیشه به‌دور از این مسائل، به‌شکل دیگری رقابت می‌کند. خلق سرگرمی، مهم‌ترین فاکتوری است که نینتندو همیشه به آن توجه داشته است. ازاین‌رو کنسول‌ها و بازی‌هایی را خلق می‌کند که باعث سرگرمی مخاطبان می‌شود. البته از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ نینتندو آن‌چنان دوران خوبی را پشت سر نگذاشت که دلیل آن هم چیزی جز عرضه کنسول نینتندو Wii U نبود، اما در سال ۲۰۱۷ و عرضه نینتندو سوییچ، ورق برگشت و نینتندو به روزهای اوج خود بازگشت. حال کاربران و هواداران این شرکت ژاپنی بیش‌ازپیش منتظر نمایشگاه E3 هستند تا بازی‌های جدیدی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ را مشاهده کنند.

نمایشگاه E3 2019 تا چند روز آینده برگزار می‌شود و نینتندو سال پرباری را پیش روی دارد. البته در‌این‌میان اشاره کنم که شرکت نینتندو همانند مایکروسافت یا یوبیسافت کنفرانس خبری بزرگی را برگزار نمی‌کند و تنها ازطریق یک ویدیو از پیش ضبط شده (همانند نینتندو دایرکت) مواردی را که در نظر گرفته است، به‌نمایش می‌گذارد. شرکت نینتندو امسال قصد دارد تنها بازی‌هایی را به‌نمایش بگذارد که تا پایان سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، اما همیشه این شرکت موارد هیجان‌انگیزی را هم برای برنامه‌های خود در نظر گرفته است. پس درکنار بازی‌هایی مثل Pokemon Sword & Shield یا نسخه بازسازی شده The Legend of Zelda: Link's Awakening می‌توان منتظر سورپرایزهایی مثل بایونتا 3 هم باشیم. در ادامه نگاهی به احتمالات و انتظاراتمان از برنامه نینتندو در E3 2019 نگاه خواهیم انداخت.

نینتندو 3DS

آینده نینتندو 3DS

آینده نینتندو 3DS هم مورد دیگری است که انتظار می‌رود نینتندو در مورد آن صحبت کند. با عرضه نینتندو سوییچ، این کنسول روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر از گذشته شد. البته اشاره کنم که هنوز بازی‌های مختلفی برای نینتندو 3DS عرضه می‌شوند، اما نینتند دیگر همانند گذشته از این کنسول پشتیبانی نمی‌کند. شاید این شرکت قصد دارد مدل جدیدتری از این کنسول دستی را معرفی کند یا اینکه اعلام کند که در آینده و اعلام بازه زمانی مشخصی، پشتیبانی و خط تولید کنسول قطع می‌شود.

Nintendo Switch

مدل‌های جدید نینتندو سوییچ

اولین و اصلی‌ترین موردی که انتظار داریم و در گذشته هم شایعات مختلفی حول آن منتشر شده است، عرضه مدل‌های جدید نینتندو سوییچ است. نینتندو اعلام کرده است که مدل قوی‌تری از نینتندو سوییچ را نخواهیم دید. ازاین‌رو احتمال معرفی مدل‌های مختلف نینتندو سوییچ وجود دارد. باتوجه‌به شایعات به‌نظر می‌رسد مدل‌های در نظر گرفته شده، سبک‌تر از مدل فعلی هستند و از نظر قیمت هم ارزان‌تر هستند. برای مثال بعضی از مدل‌ها داک ندارند و جوی‌کان‌ها از کنسول جدا نمی‌شوند. کاربران این دسته از مدل‌های نینتندو سوییچ را می‌توانند با قیمت ارزان‌تری خریداری کنند و در آینده، اگر علاقه‌مند بودن با خرید داک آن را به یک نینتندو سوییچ کامل تبدیل کنند.

Pokemon Sword and Shield

Pokemon Sword and Shield

در بخش نمایش بازی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، بازی Pokemon Sword & Shield یکی از موارد مورد انتظار کاربران نینتندو سوییچ به‌حساب می‌آید. همچنین چندی پیش نینتندو دایرکت جدیدی برگزار شد که در جریان آن اطلاعات مختلفی نظیر پوکمون‌های بازی به‌نمایش گذاشته شد. بااین‌که اطلاعات زیادی در این دایرکت از گیم‌پلی و مکانیزم‌های بازی در دسترس قرار گرفت، اما دوست داریم اطلاعات بیشتری هم از داستان بازی به‌نمایش گذاشته شود، زیرا در جریان دایرکت بازی Pokemon Sword and Shield، تنها شخصیت‌های داخل بازی معرفی شدند و یک پیش زمینه داستانی کوتاه از آن‌ها به‌نمایش گذاشته شد. نینتندو می‌تواند با یک ویدیو کامل‌تر از داستان بازی، معرفی‌های گذشته خود را تکمیل کند.

Marvel Ultimate Alliance 3

Marvel Ultimate Alliance 3

بازی بعدی، Marvel Ultimate Alliance 3 است که تابه‌امروز ویدیوهای مختلفی از گیم‌پلی و شخصیت‌های داخل بازی در دسترس قرار گرفته است. به‌عبارتی، تاریخ انتشار قهرمان‌های بازی نظیر تیم اونجرز یا مردان ایکس جزو مواردی هستند که نینتندو جزئیات‌شان را در جریان ویدیوهای مختلف یا با همکاری رسانه‌هایی مثل گیم اینفورمر، منتشر کرده است. حال موردی که انتظار داریم، این است که اطلاعات بیشتری از داستان و ساختار آنلاین بازی در دسترس قرار بگیرد و ازطرفی یک دموی قابل بازی هم از Marvel Ultimate Alliance 3 در دسترس قرار بگیرد تا کاربران بتوانند بیش‌ازپیش با جهان بازی و تعامل کاراکترها با یکدیگر آشنا شوند. همچنین معرفی کاراکترهای بسته الحاقی بازی هم مورد جالبی است که انتظار می‌رود نینتندو به آن‌ها توجه داشته باشد.

Super Mario Maker 2

Super Mario Maker 2

بازی Super Mario Maker 2 در تیر ماه عرضه می‌شود و همچنین اطلاعات مختلفی از بخش آنلاین بازی منتشر شده است. کاربران برای تجربه‌ی بازی به‌صورت آنلاین، نمی‌توانند با دوستان‌شان سوپر ماریو میکر 2 را تجربه کنند و برای انجام این کار حتما باید در حالت لوکال یا اسپلیت اسکرین قرار داشته باشند. انتظاری که از نینتندو برای سوپر ماریو میکر ۲ داریم، این است که جزئیات المان‌های ساخت‌وساز جدید هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. سوپر ماریو میکر ۲ دارای حالت‌های مختلفی برای تجربه است و یک بخش داستانی هم برای بازی در نظر گرفته شده است. نینتندو با تمرکز روی بخش داستانی و همچنین نمایش حالت‌های دیگر این بازی، می‌تواند هواداران را بیش‌ازپیش به مجموعه سوپر ماریو میکر مجذوب کند.

Luigi

Luigi’s Mansion 3

در شهریور ماه سال گذشته بود که بازی Luigi’s Mansion 3 در جریان یک نینتندو دایرکت معرفی شد و اعلام شد که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. ازاین‌رو انتظار می‌رود نینتندو تاریخ انتشار دقیق این بازی را اعلام کند. همچنین نمایش گیم‌پلی و جزئيات داستانی مورد دیگری است که کاربران و هواداران این مجموعه، خواهان آن هستند. برای مثال در نسخه‌های پیشین لوئیجی در یک عمارت تاریک به‌دنبال ماریو می‌گشت تا راهی را برای نجات او از دست اشباح پیدا کند. حال باید منتظر ماند و ببینیم که آیا نینتندو برای Luigi’s Mansion 3 از همین روند استفاده کرده است یا شاهد کاراکترهای جدیدی از مجموعه ماریو در خط داستانی بازی هستیم.

Astral Chain/آسترال چین

آی‌پی‌های جدید نینتندو سوییچ

نینتندو در خلق آی‌پی‌های جدید تبهر خاصی دارد. بازی Daemon X Machina جزو آن آثار جدیدی از خانواده نینتندو است که مورد انتظار تعداد زیادی از کاربران است و از نظر گیم‌پلی و ساختار بازی، شباهت‌های زیادی به Devil May Cry یا Bayonetta دارد. از آن‌جایی که این بازی هم در فصل تابستان عرضه می‌شود، نینتندو سوییچ تابستان شلوغی را پیش روی دارد. ازطرفی بازی Astral Chain هم یکی دیگر از آی‌پی‌های جدید نینتندو است که برای عرضه در شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است و توسط استودیو پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) در حال توسعه است. تا به امروز اطلاعات زیادی از آسترال چین در دسترس قرار نگرفته است و قطعا یک نمایش کامل از ویژگی‌های بازی، چیزی است که می‌تواند برنامه نینتندو را هیجان‌انگیزتر از گذشته جلوه دهد، زیرا بازی نقش آفرینی آسترال چین به‌نظر می‌رسد مکانیزم‌های مختلفی در گیم‌پلی دارد که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و چه چیزی بهتر از نمایش این موارد؟

همچنین به‌نظر می‌رسد که نینتندو سوییچ در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2019 سعی دارد بازی‌های جدیدی را هم معرفی کند که در گذشته آن‌ها را به‌نمایش نگذاشته است. به احتمال زیاد این بازی‌ها هم تا پایان دسامبر ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند. یکی از این بازی‌ها احتمال دارد نسخه جدید No More Heroes یا بازی جدید سودا ۵۱ باشد، زیرا چندی پیش بود که اعلام کردند در نمایشگاه E3 2019 حضور خواهند داشت.

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ

سرویس آنلاین نینتندو سوییچ و بازی‌های کلاسیکی که نینتندو به‌صورت ماهیانه به فهرست بازی‌های این سرویس اضافه می‌کند، یکی از چیزهایی که است کاربران نینتندو به آن اهمیت زیادی می‌دهند. معرفی ویژگی‌های جدید می‌تواند ارزش این سرویس را بالاتر ببرد و کاربران بیش‌ازپیش برای خرید آن مشتاق شوند. ازطرفی به‌نظر می‌رسد در این کنفرانس بازی‌های کلاسیک و جدید آینده را مشاهده خواهیم کرد. آخرین بازی‌هایی که برای سرویس آنلاین نینتندو سوییچ معرفی شده‌اند، Volleyball، City Connection و Double Dragon 2: The Revenge بوده است.

Animal Crossing 2019

نسخه نینتندو سوییچ بازی Animal Crossing

شرکت نینتندو نسخه نینتندو سوییچ بازی Animal Crossing را با یک تیزر معرفی کرد و مشخص شد که این بازی در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. پس از این تیزر، اطلاعات تکمیلی دیگری از این بازی در دسترس قرار نگرفت. یکی از مواردی که سری Animal Crossing را جذاب جلوه داده است، رویدادهای داخل بازی و مکانیزم‌های گیم‌پلی است. ازاین‌رو کاربران نینتندو سوییچ بی‌صبرانه منتظر نمایش‌های بیشتری نسخه نینتندو سوییچ Animal Crossing هستند تا متوجه شوند تیم سازنده چه مواردی را برای هواداران در نظر گرفته است.

Pokemon Masters/پوکمون مسترز

بازی‌های موبایل

چند سالی است که نینتندو به پلتفرم موبایل اهمیت زیادی می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ و تابه‌اینجای کار بازی‌هایی نظیر Pokemon Rumble Rush را عرضه کرده است، اما هنوز اول راه است و نینتندو برای کاربران موبایل، بازی‌های بیشتری را در نظر گرفته است. Pokemon Masters را می‌توان مورد انتظارترین بازی فهرست موبایل نینتندو دانست که احتمال دارد نمایش ویژه‌ای داشته باشد. این بازی به‌صورت مستقیم توسط شرکت پوکمون (The Pokemon Company) ساخته می‌شود. همچنین علاقه‌مندان به سری بازی Mario Kart هم می‌توانند منتظر بازی Mario Kart Tour باشند که تا پایان سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. یکی دیگر از بازی‌های موبایل که در سایت نینتندو برای عرضه در اوایل تابستان ۲۰۱۹ فهرست شده است، بازی Dr. Mario World است که جزو بازی‌های پازل محور و معمایی به‌حساب می‌آید.

Bayonetta 3

Bayonetta 3

با اینکه پس از رونمایی از Bayonetta 3 در رویداد جوایز بازی (The Game Awards)، دیگر خبری از این بازی مورد انتظار و پرطرفدار منتشر نشد، با اینکه نینتندو گفته است که تنها بازی‌هایی را نمایش می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند، اما می‌توان احتمال داد که این شرکت ژاپنی برای شگفت‌زده کردن کاربران، تریلر جدیدی از بایونتا ۳ را نشان دهد که در جریان آن تاریخ عرضه بازی هم مشخص شود. یکی از احتمالات دیگر، بازی Metroid Prime 4 است، اما از آن‌جایی که تیم توسعه‌ی این بازی عوض شده و نینتندو از پروسه توسعه‌ی بازی راضی نبوده است، احتمال حضورش در این کنفرانس و نمایشگاه E3 2019 بسیار کم است.

The Legend of Zelda: Link

The Legend of Zelda: Link’s Awakening

در گذشته شایعاتی منتظر شده بود حول اینکه نینتندو در حال کار روی نسخه بعدی سری زلدا است، اما به‌جای یک نسخه جدید، نینتندو نسخه ریمیک بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening را معرفی کرد. این بازی برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ برای گیم‌بوی عرضه شد. قطعا اعلام تاریخ انتشار دقیق به‌همراه قیمت نهایی بازی می‌تواند یکی از بخش‌های برنامه نینتندو باشد. از آن‌جایی که نسخه نینتندو سوییچ Link’s Awakening، یک نسخه بازسازی شده است، پس وجود المان‌های داستانی یا مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی می‌تواند حس‌وحال تازه‌ای را در مخاطبان قدیمی نینتندو به‌وجود بیاورد. حال باید منتظر ماند و ببینیم نینتندو چه اطلاعاتی را از بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening در دسترس کاربران نینتندو سوییچ و هواداران مجموعه زلدا قرار می‌دهد.

Fire Emblem Heroes: Threehouse

Fire Emblem: Threehouse

Fire Emblem یکی از مجموعه‌های قدیمی و پرطرفدار نینتندو به‌حساب می‌آید که تابه‌حال نسخه‌های مختلفی از آن روی موبایل و پلتفرم‌های نینتندو عرضه شده است. Fire Emblem: Threehouse جدیدترین نسخه از مجموعه فایر املم به‌حساب می‌آید که برای عرضه در تیر ماه در نظر گرفته شده است. سیستم مبارزات نوبتی خاص Fire Emblem یکی از نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید. در این بازی بازیکنان در نقش یک معلم قرار می‌گیرند که سه دانش آموز را تحت اختیار دارند و باید به آن‌ها مبارزه کردن را آموزش بدهند. حال نحوه‌ی عملکرد آن‌ها در مبارزات و نبردهای بازی و همچنین پیشرفت در خط داستان، به شما و تعلیم‌های‌تان بستگی دارد. نینتندو با اینکه دایرکت‌های مختلفی را به این بازی اختصاص داده است، اما نمایش دقیق گیم‌پلی و عملکرد مکانیزم‌های بازی، دایرکت E3 2019 شرکت نینتندو انتظار داریم.

Town

Town

شاید کمتر شخصی بازی Town را به یاد بیاورد که در جریان یکی از نینتندو دایرکت‌های برگزار شده در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این بازی قرار است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ عرضه شود و با محوریت کاراکترهایی است که می‌خواهند از دهکده خود در مقابل هیولاها محافظت کنند. Town جزو آن دسته از بازی‌های نقش‌آفرینی است که مبارزات نوبتی دارد، اما به‌نظر می‌رسد سازنده برای جذاب جلوه دادن این مکانیزم از نوآوری‌هایی استفاده کرده است که در کنفرانس خبری نینتندو اگر خبری از Town باشد، دوست داریم این موارد را مشاهده کنیم.

The Witcher 3: Wild Hunt

پورت بازی‌های مختلف روی نینتندو سوییچ

در ابتدای عرضه نینتندو سوییچ، اکثر کاربران بازی‌های ویدیویی بر این عقیده بودند که این کنسول هیبریدی پتانسیل اجرای بازی‌های بزرگ را ندارد و تنها شاهد عرضه بازی‌های کوچک و مستقل هستیم، اما شرکت‌هایی مثل بتسدا یا ندررلم و 2K Games نشان دادند که نینتندو سوییچ پتانسیل بالایی دارد و شاید از کیفیت نهایی کاسته شود، اما شاید تجربه‌ای لذت بخش و فراموش نشدنی از بازی‌های بزرگ خواهیم بود. اخیرا شایعات پورت بازی The Witcher 3: Wild Hunt روی نینتندو سوییچ بیش‌ازپیش قوت گرفته است و به احتمال زیاد شاهد معرفی نسخه Complete Edition این بازی برای نینتندو سوییچ خواهیم بود. با گذشت چهار سال از عرضه این بازی، ویچر ۳ هم‌چنان یکی از بازی‌های پرچزئیات و بزرگ نسل هشتم به‌حساب می‌آید و عرضه آن روی کنسول هیبریدی نینتندو می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. همچنین احتمال دارد نینتندو در دایرکت خود یه ویدیو مونتاژ شده هم از بازی‌های چند پلتفرمه این کنسول نظیر FIFA 20 و Doom: Eternal را به‌نمایش بگذارد.

Super Smash BRos Ultimate

بسته‌های الحاقی

بازی Super Smash Bros Ultimate، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از عرضه‌اش توانست به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تبدیل شود. همچنین این بازی تا بدین لحظه بیشتری شرکت کننده در مسابقات Evo 2019 را از آن خود کرده است. بااین‌که سوپر اسمش برادرز آلتیمی دارای ۷۴ کاراکتر در روز عرضه بود، اما نینتندو با معرفی مبارزان بیشتر به‌عنوان بسته‌های الحاقی، سعی کرده است جهان بازی را بیش‌ازپیش گسترش دهد. حال در برنامه نینتندو منتظریم تا کاراکترهای جدیدی برای آینده این بازی معرفی شوند. Mario Tennis Aces درکنار Splatoon 2، جزو بازی‌های دیگری هستند که نینتندو احتمال دارد محتویات جدیدی را در قالب بسته‌های الحاقی برای‌آن‌ها در نظر گرفته باشد.

در انتها به این موارد اشاره کنم که نینتندو پس از کنفرانس خبری‌‌اش، سه رویداد Threehouse را برای کاربران در نظر گرفته است که در جریان آن‌ها بیش‌ازپیش به بازی‌های معرفی شده خواهد پرداخت. نینتندو معمولا در این رویدادها بازی‌هایی را که در کنفرانس خود کمتر به آن پرداخته است، به‌نمایش می‌گذارد. همچنین مسابقات جهانی اسپلتون 2 هم برگزار می‌شود. نینتندو در گذشته گفته بود که نمایشگاه E3 برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و ازاین‌رو امیدواریم یک برنامه از پیش ضبط شده لذت بخش و هیجان‌انگیزی را تماشا کنیم. برنامه نینتندو در نمایشگاه E3 2019، در تاریخ ۲۱ خرداد ماه و ساعت ۸:۳۰ شب به‌وقت ایران برگزار می‌شود. نظر شما کاربران زومجی در مورد نینتندو و برنامه‌هایش چیست؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده