نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

تاد هاوارد: نقدهای Fallout 76 منصفانه بودند

تاد هاوارد از کمپانی بتسدا، به تازگی در طی مصاحبه‌ای اعتراف کرده که نقدهایی که بر بازی Fallout 76 وارد شدند، منصفانه و به‎جا بودند. به گفته‌ی او، تیم سازنده‌ی بازی از ابتدا نقدهای منفی را پیش‌بینی می‌کردند.

بازی Fallout 76، جدیدترین نسخه از سری بازی محبوب فال آوت است که در اواخر سال گذشته راهی بازار شد. این بازی که برای کمپانی بتسدا (Bethesda) اهمیت زیادی داشت و قرار بود تجربه‌ی یکتای آخرالزمانی سری فال آوت را در فضایی آنلاین پیاده کند، نتوانست آنطور که باید جای خودش را در دل طرفداران باز کند و هم از سوی بازیکنان و هم از سوی منتقدان، بازخوردهای منفی دریافت کرد. از زمان عرضه‌ی نه چندان موفقیت آمیز Fallout 76 در سال ۲۰۱۸، کارگردان مجموعه بازی‌های Fallout و The Elder Scrolls یعنی تاد هاوارد، برای اولین بار به صورت رسمی درباره‌ی این بازی سخن گفته و نقدهای منفی وارد بر آن را صحیح دانسته است! طبق گفته‌ی او، آن‌ها از همان ابتدا که کار روی این بازی نقش‌آفرینی آنلاین کلان را آغاز کردند، می‌دانستند که قرار است با اعتراضات و نظرات ضد و نقیض زیادی روبرو شوند.

تاد هاوارد در طی مصاحبه‌اش با وبسایت IGN، گفت که کمپانی بتزدا می‌دانست که قرار است نقدهای زیادی به عرضه‌ی Fallout 76 وارد شوند اما با این‌حال این کار را انجام داد. آن‌ها می‌دانستند که این سبک از بازی، آن چیزی نیست که طرفداران عادت کرده‌اند از آن‌ها ببینند. به همین خاطر احتمال شنیدن اعتراضات و نقدهای بسیار از طرف آن‌ها وجود دارد.

ما می‌دانستیم که قرار است اعتراضات زیادی بشنویم. روند توسعه‌ی این بازی قرار بود چالش‌های فراوانی داشته باشد. یک عالمه سیستم‌ها و چیزهای جدید مشابه قرار بود برای اولین بار درون آن پیاده‌سازی شوند. ما می‌خواهیم چیزهای تازه امتحان کنیم. هر زمان که شما بخواهید چیزهای جدیدی مثل این را امتحان کنید، می‌دانید که قرار است اعتراضات و نقدهای بسیاری را نیز به جان بخرید. می‌دانید که تعداد زیادی از مردم قرار است بگویند: این بازی آن چیزی نیست که ما از شما انتظار داشتیم! اما ما هنوز می‌خواهیم کسی باشیم که همچنان چیزهای تازه را امتحان می‌کند. روند ساخت بازی دشواری‌های بسیار زیادی داشت و تلاش‌های بسیاری انجام شد تا به اینجا برسد. بخش زیادی از دشواری‌های این روند توسعه نیز درون بازی نمایان شد. ما می‌دانستیم مردم عادت ندارند این سبک از بازی را از ا انتظار داشته باشند و ما قرار است بابت این مسئله نقد شویم. نقدهایی که بخش زیادی از آن‌ها بسیار درست و منصفانه هستند.

Fallout 76

اگرچه این بازی نتوانست در هنگام عرضه توجه گیمرها را به خود جلب کند اما احتمالا بتسدا برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا بازیکنان را به سمت این بازی نقش‌آفرینی بزرگ بکشاند. برنامه‌هایی که احتمالا به زودی از آن‌ها باخبر خواهیم شد.

هاوارد توضیح داد که بتسدا هیچ‌وقت انتظار نداشت که Fallout 76 بتواند نقدهایی با امتیازات بالا دریافت کند.

ما حتی از همان ابتدا هم می‌دانستیم که Fallout 76 قرار نیست جزو بازی‌هایی باشد که در متاکریتیک امتیازات بالا دریافت می‌کنند. هدف این بازی اصلا چنین چیزی نیست.

بازی Fallout 76 هم‌اکنون در سایت متاکریتیک به امتیاز ۵۲ رضایت داده. نمره‌ای که بر اساس نحوه‌ی معمول امتیازدهی بازی‌ها در این وبسایت، حکم یک بازی نسبتا ضعیف را دارد. منتقدان در کنار باگ‌ها و مشکلات فنی فراوان این بازی، داستان نه چندان جالب و پرداخت ضعیف دنیای آن را زیر تیغ نقد بردند. این درحالی است که بازی قبلی از این سری یعنی Fallout 4 توانسته بود در سال ۲۰۱۵ به امتیاز بالای ۸۰ در متاکریتیک دست پیدا کند. بتسدا حتی توانست با The Elder Scrolls Skyrim به امتیاز ۹۶ متاکریتیک دست یابد که بی‌شک دستاوردی بزرگ است.

با وجود اینکه Fallout 76 عملکرد ضعیفی در برابر منتقدان داشت، به گفته‌ی تاد هاوارد آن‌ها انتظار دارند که این بازی به مرور و با گذشت زمان پیشرفت کند و بهتر شود. درست مانند بازی نقش‌آفرینی آنلاین دیگر آن‌ها یعنی The Elder Scrolls Online که در هنگام عرضه نتوانست توجه منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند اما با گذشت زمان توانسته با بیش از هشت و نیم میلیون بازیکن، به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های MMORPG حال حاضر تبدیل شود.

موضوع درباره این نیست که بازی چگونه عرضه می‌شود. مسئله‌ی مهم این است که بازی پس از عرضه به چه چیزی تبدیل خواهد شد.

طبق این گفته‌ی تاد هاوارد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بتسدا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در E3 2019 خبرهای خوبی برای طرفداران این بازی داشته باشد. اگرچه این بازی نتوانست در هنگام عرضه توجه گیمرها را به خود جلب کند اما احتمالا بتسدا برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا بازیکنان را به سمت این بازی نقش‌آفرینی بزرگ بکشاند. برنامه‌هایی که احتمالا به زودی از آن‌ها باخبر خواهیم شد.

بنا بر گفته‌های تاد هاوارد، اگرچه این بازی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت اما Fallout 76 همچنان پروژه‌ی بزرگی برای بتسدا محسوب می‌شود. البته هنوز آماری از میزان فروش این بازی در دسترس قرار نگرفته. او همچنین روی این مسئله تاکید می‌کند که مهم‌ترین درسی که آن‌ها از عرضه‌ی این بازی گرفتند این بود که باید بازی را برای مدت بیشتری در فاز آزمایشی قرار دهند و بگذارند مردم بیشتری برای مدت زمان طولانی‌‌تری آن را تست کنند. این بازی باید پیش از عرضه‌ی رسمی، به مدت چند ماه در حالت بتا قرار می‌گرفت.

اگر یک چیز بود که من می‌خواستم تغییرش دهم این بود که راهی پیدا کنم که مردم بتوانند پیش از عرضه بازی را به صورت بیست و چهار ساعته و هفت روز در هفته تجربه کنند. قبل از اینکه همه‌جا بگوییم: همه جمع شوید! این هم از بازی! پول ما را بدهید!

بازی Fallout 76 نمره‌ی ۴.۵ را از زومجی دریافت کرد. آرش عیاری در بررسی بازی نوشت:

داستان بازماندگان پناهگاه شماره ۷۶، داستان به قهقرا بردن یک مجموعه بیست ساله است؛ داستان پیدا کردن روح‌های سرگردان، داستان بدون هدف چرخیدن در دنیایی که تنها نقطه قوت آن است. در این بازی، نه داستان شنیدنی است؛ نه همکاری‌ها خواستنی و نه نبردها، الزام‌آور. همه‌چیز هم هست و نیست. ۷۶، پر از خالی است. پر از محتوایی که بی‌هدف، درست عین هدفی که نداشت روی هم تلنبار شده‌اند. اگر طرفدار این مجموعه باشید، از گشتن در دنیای آن و پیدا کردن ناشناخته‌ها لذت خواهید برد. البته که در این گشت‌و‌گذار، دشنام از دهان‌تان نمی‌افتد. شما فکر کنید حالا وای به حال آن‌هایی که نه این مجموعه را دوست ندارند.

شما می‌توانید اخبار رویداد E3 2019 را در زومجی مطالعه کنید.

نظر شما درباره بازی Fallout 76 چیست؟ آیا با معرفی محتویات جدید برای این بازی حاضرید به آن بازگردید؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده